Vengrijoje ant nugalėtojų pakylos užlipo Jensonas Buttonas, Pedro de la Rosa ir Nickas Heidfeldas, tačiau lyderių Fernando Alonso ir Michaelio Schumacherio sąskaitose taškų nepadaugėjo. „Renault” komanda yra surinkusi 149, „Ferrari” – 140 taškų.
Nors sunkių švininių debesų ir lietaus virš Hungaroringo trasos Vengrijoje sinoptikai nepranašavo, ir prieš sekmadienio „Formulės-1” lenktynes, ir per jas lijo. Buvo labai svarbu pasirinkti tinkamas padangas, o švystelėjus saulutei laiku jas pasikeisti. Starto momentu dar nelijo, bet grėsmingi debesys jau temdė dangų. Kvalifikacines lenktynes antrą kartą iš eilės laimėjo Kimi Raikkonenas. Už jo išsirikiavo: Felipe Massa, Rubensas Barichello, Pedro de la Rosa, Markas Webberis, Ralfas Schumacheris, Giancarlo Fisichella, Jarno Trulli, Robertas Kubica, Nickas Heidfeldas ir kiti.
Į dešimtuką nepateko
Šių metų lyderiams Fernando Alonso ir Michaeliui Schumacheriui per kvalifikacines lenktynes buvo pridėta po 2 baudos sekundes, tad jie į pirmąjį dešimtuką nepateko.
Vengrijoje reikėjo įveikti 70 ratų. Jau per apšilimą iš po automobilių padangų pakilo lietaus lašų purslai ir lyg rūko širma pakibo virš Hungaroringo trasos. Buvo galima tik tikėtis, kad įveikus keliolika ratų danga pradžius. Aišku, jei nelis.
Barichello bolidui iškart buvo uždėtos šlapiai trasai skirtos padangos, todėl vos pradėjęs važiuoti jis kaipmat iš trečiosios vietos peršoko į antrąją. M.Schumacheris irgi puikiai startavo ir tuoj pat atsidūrė komandos draugui Massai už nugaros, 4-as. Ties starto linija 7-as buvęs Fisichella užsiėmė penktąją poziciją. Agresyviai atakuodamas 6-ojoje vietoje atsirado Alonso.
Šlapia trasa ir baudė, ir glaudė
Jau per pirmą ratą ant šlapios trasos apsisuko šių lenktynių naujoko lenko Kubicos automobilis, bet jis iš varžybų nepasitraukė. Kubica tik penktadienį sėdo į „Sauber” automobilį ir pradėjo rengtis kovai. Jis pakeitė Jacques’ą Villeneuve’ą („BMW Sauber”), kuris netikėtai susirgo. Kubica – pirmas lenkas „Formulės-1” istorijoje. Lenktynės Vengrijoje jam taip pat buvo pirmosios.
Aktyvi Alonso taktika, kurios jis ėmėsi nuo pat pradžių, greitai davė rezultatų – važiuodamas 4-ą ratą ispanas aplenkė M.Schumacherį, o paskui ir de la Rosą. Netrukus į techninės priežiūros juostą pasuko antras buvęs Barichello. Ten jis užtruko 6,4 sekundės. Per tą laiką šlapiai dangai skirtas padangas technikai pakeitė į tarpines. Kai sugrįžo į trasą, Barichello buvo 10-as. Tuo metu pirmaujantį Raikkoneną ir de la Rosą (važiavo antras) skyrė 10,515 sekundės. Važiuodamas septintą ratą į apsaugos sienelę atsitrenkė Christiano Klieno automobilis. Jis į trasą jau nebegrįžo. Beje, ties tuo pačiu posūkiu lenktynių pradžioje apsisuko ir Kubicos mašina.
Po 9 ratų M.Schumacheris važiavo 5-as, o jam iš paskos – Fisichella. Lenktynininkus skyrė 0,389 sekundės. Įveikęs 12 ratų į techninės priežiūros juostą pasuko Massa (užtruko 7,5 sek.). Tuo metu vėl pradėjo lynoti. Pirmavo Raikkonenas, de la Rosa, Alonso. Pastaruosius skyrė 0,491 sekundės. Naujokas Kubica atsidūrė 12-ojoje vietoje. Trulli aplenkė Vitantonio Liuzzi.
Lūžo sparnas
Po 16 ratų į techninę juostą įsuko de la Rosa (užtruko 11,8 sek.). Netrukus lūžo M.Schumacherio automobilio priekinis sparnas. Tai nutiko labai nepatogioje vietoje. Kad galėtų įvažiuoti į techninės priežiūros juostą, lenktynininkui reikėjo apsukti beveik visą ratą. Suprantama, dėl gedimo teko mažinti ir greitį. Mechanikai prie M.Schumacherio bolido krapštėsi 12,6 sek., tačiau ne dėl sparno, o todėl, kad nesugebėjo skubiai pakeisti kairiojo užpakalinio rato. Tuo metu „Formulės-1” naujokas Kubica tiesiog pametė priekinį sparną ir atsidūrė 16-ojoje vietoje. Paskui, kai lenkas suko jau kitą ratą, jo mašina nuslydo nuo trasos ir atbula sparčiai artėjo prie padangų užtvaros, tačiau lemtingo smūgio išvengė. Raikkonenas techninės priežiūros bokse užtruko 11 sekundžių. Fisichella nesuvaldė automobilio, įlėkė į žvyro juostą ir iš jos jau nebeišsikapstė.
Aplenkė visu ratu
Po 22 ratų antrąją vietą užimantį Raikkoneną nuo pirmaujančio Alonso skyrė 5 sek., o nuo de la Rosos (trečias) – 3,563 sekundės. Penktas važiavo Barichello, šeštas – Davidas Coulthardas, septintas – Heidfeldas, aštuntas – M.Schumacheris, devintas – R.Schumacheris. Brolius skyrė 0,519 sekundės. Po 24 ratų R.Schumacheris pasuko į techninės priežiūros juostą (9,1 sek.), o kai sugrįžo, Alonso jį aplenkė visu ratu. Paskui lyderį važiavo Raikkonenas, de la Rosa, Jensonas Buttonas. Technikų pagalbos prireikė Trulli (7 sek.).
Kuriozas
Lenktynininkams įveikus 25 ratus nutiko kuriozas: visu ratu lenkdamas atsilikusius sportininkus Raikkonenas ties posūkiu netikėtai užlėkė ant Liuzzi (17-as) automobilio, labai lėtai riedėjusio išorine trasos juosta. Plačiai į visas puses pažiro mašinų nuolaužos. Trasoje pasirodė saugos automobilis ir lenktynes sustabdė. Abu į avariją patekę bolidai buvo sugadinti nepataisomai. Kai kurie lenktynininkai pasinaudojo pauze ir pasuko į techninę juostą: de la Rosa ten užtruko 11, Alonso – 9,5 sekundės. Tarp pirmaujančiųjų tuo metu buvo Alonso, Buttonas, de la Rosa, Barichello, Heidfeldas, Coulthardas, M.Schumacheris, R.Schumacheris.
Kai saugos automobilis pasitraukė, važiuodamas 39-ą ratą paslydo ir apsisuko M.Schumacherio bolidas. Coulthardas tada aktyviai veržėsi į 5-ąją vietą ir stengėsi įveikti Heidfeldą. Likus 33 ratams Kubica aplenkė Massą ir atsidūrė 8-ojoje pozicijoje.
Didino spartą
Tuo metu trasa pradžiūvo ir M.Schumacheris ėmė demonstruoti didelę spartą (važiavo 7-as). Vokietis tuoj aplenkė Coulthardą. Penktas važiavo Heidfeldas. Jį ir M.Schumacherį skyrė 0,252 sekundės. Kai iki finišo buvo likę 27 ratai, Heidfeldas jau važiavo vokiečiui iš paskos. Lyderius Alonso ir Buttoną tuo metu skyrė 0,767 sek., dar po rato – 0,441 sekundės. Į techninę juostą pasuko Kubica (8,8 sek.). Buttonas ten užtruko 5,5 sekundės. Iki lenktynių pabaigos likus 24 ratams M.Schumacheriui prireikė technikų pagalbos. Jie sugaišo 7,9 sek., tačiau padangų nekeitė (atrodo, tai buvo lemtinga klaida). Kai vokietis sugrįžo į trasą, jis važiavo šeštas, paskui Heidfeldą.
Technikų klaida
Likus 22 ratams iki finišo į techninės priežiūros juostą pasuko Trulli (8,1 sek.) ir R.Schumacheris (7,2 sek.), likus 20 ratų – Barichello (6,6 sek.), likus 19 ratų – Alonso (6,4 sek.). Deja, lyderiui lenktynės netrukus baigėsi: mechanikai netvirtai prisuko užpakalinį dešinįjį ratą, automobiliui važiuojant ore staiga sušvilpė veržlė ir mašiną pradėjo mėtyti į šonus. Apmaudi techninės tarnybos klaida. Į priekį išsiveržė Buttonas. Likus 17 ratų Heidfeldas lenkė M.Schumacherį 3,336 sekundės. Už jų važiavo de la Rosa, Coulthardas, Kubica, R.Schumacheris. Techninėje juostoje Coulthardas užtruko 7,4 sek., Buttonas – 6,1 (ten jis sustojo trečią kartą), Heidfeldas – 6,8, Takuma Sato – 8,1 sekundės.
Sudilusiomis padangomis
Likus 15 ratų pirmavo Buttonas, M.Schumacheris, de la Rosa, Heidfeldas, Barichello, Coulthardas, Kubica, R.Schumacheris. Buttoną ir M.Schumacherį skyrė 16,10/0 sek., likus 11 ratų – 18,058 sekundės.
Vokietis pradėjo lėtinti greitį, o jam iš paskos važiuojantieji – didinti. Kai iki finišo liko 8 ratai, de la Rosą nuo M.Schumacherio skyrė 2,931 sek., dar po rato – 2,325 sekundės. Buvo matyti, kad M.Schumacherį gali aplenkti ne tik de la Rosa, bet ir Heidfeldas bei Barichello. Iki lenktynių pabaigos likus 4 ratams ispanas taip ir padarė, dar po rato – ir Heidfeldas. Pagrindinė priežastis, kodėl M.Schumacheris sulėtino greitį, – sudilusios padangos. Likus 2 ratams iki finišo jis pasuko į techninės priežiūros juostą ir iš ten nebeišvažiavo.
Taškų nepadaugėjo
Ant nugalėtojų pakylos užlipo Buttonas, de la Rosa ir Heidfeldas. Tai buvo pirma anglo pergalė per jo karjerą. Butonnas gimė 1980 metais Anglijoje. „Formulės-1” lenktynėse debiutavo 2000-aisiais kaip „Williams” komandos narys. Iki šio sezono savo įskaitoje turėjo 100 startų. Geriausias laimėjimas – 2-oji vieta. Taškų Vengrijoje dar pelnė Barichello, Coulthardas, R.Schumacheris, Kubica, Massa. Finišą Hungaroringe pasiekė 14 lenktynininkų. Lyderiai Alonso ir M.Schumacheris šįkart taškų negavo. Jų komandų sąskaitos atrodo taip: „Renault” – 149, „Ferrari” – 140 taškų. Vengrijoje vyko 13-asis šių metų „Formulės-1” etapas. Dar liko 5.