„Ferrari” iki šių dienų išsaugojo tradiciją žengti nenuspėjamus žingsnius, tad ir per paskutinį šių metų „Formulės-1” Brazilijos etapą juodasis žirgas iš Maranelos pasipurtė karčius ir piestu stojo į kovą.
Dar tada, kai „Ferrari” vadovavo jos legendinis šeimininkas Enzo Ferrari, lenktynininkai garsėjo netikėtais taktiniais sprendimais. Šią tradiciją komanda išsaugojo iki šių dienų. Paskutinėmis sezono savaitėmis visų žvilgsniai buvo nukreipti į Fernando Alonso ir Lewisą Hamiltoną (abu iš „McLaren”). Be to, Italijoje lenktynių nebaigė Felipe Massa („Ferrari”), tad jo šansai pelnyti čempiono titulą sumažėjo beveik iki nulio. Arti lyderio pozicijos visą laiką buvo ir kitas „Ferrari” ekipos narys Kimi Raikkonenas, tačiau rimtu pretendentu į čempionus jo niekas nelaikė.
Sunkiai nuspėjama taktika
Atrodė, paskutiniame etape netikėtumų jau negali būti. Prie starto linijos Brazilijos Interlagoso trasoje eilės tvarka stojo F.Massa, L.Hamiltonas, K.Raikkonenas, F.Alonso, Markas Webberis („Red Bull”), Nickas Heidfeldas ir Robertas Kubica iš „BMW Sauber”, Jarno Trulli („Toyota”). Sunkiai įmenama „Ferrari” taktika pradėjo veikti nuo pat pirmo rato. Lyg ir ne specialiai, o savaime L.Hamiltonas „užstrigo” už F.Massos, važiavusio priekyje, išlėkė iš trasos ir sugrįžo jau į 7-ąją vietą. Jo poziciją be didelių pastangų užėmė K.Raikkonenas. Nuo tos akimirkos du „Ferrari” automobiliai priešakyje tapo nepramušama siena. Viskas, kas dėjosi už tos sienos, „Ferrari” lenktynininkų jau netrikdė. Juolab kad ten vyko šiai komandai naudingi dalykai: dužo mašinos, nuo jų į šalis žiro detalių nuolaužos, tad lyderiai tų įvykių dalyviams tikrai nerūpėjo.
Prarado pozicijas
Netikėčiausi dalykai prasidėjo po 6 ratų – L.Hamiltono automobilis pradėjo neleistinai lėtėti ir, atrodė, tuoj tuoj sustos. Tuo metu du sportininkai jau nebelenktyniavo. Vienas jų – Giancarlo Fisichella („Renault”). Tačiau L.Hamiltono bolido variklis neužgeso, mašina vėl pradėjo sparčiau važiuoti ir pasiekė pasitikėjimą lenktynininkui įkvepiantį greitį. Automobilis tiesiog skriejo, bet, atrodo, hidraulinės sistemos gedimas per labai trumpą laiką nusviedė L.Hamiltoną į 18-ąją vietą. Ši situacija jo gerbėjus varė į neviltį: kaip išsikepurnėti iš tokios tolimos pozicijos ir pasiekti pirmąjį penketuką, kuriame sportininkas, susiklosčius palankioms aplinkybėms, dar galėjo tikėtis čempiono titulo? Po 4 ratų L.Hamiltonas jau važiavo 17-as, dar po dviejų – 16-as, o dar po trijų – 12-as. Atrodė, kad galima įveikti visas kliūtis, kad ne viskas taip beviltiška. Aišku, pats lenktynininkas iš likimo tikėjosi dar daugiau.
Aršios atakos
Varžybų įtampą pagyvino R.Kubicos ataka. Lenkas aplenkė F.Alonso ir atsidūrė 3-iojoje pozicijoje. Ralfas Schumacheris („Toyota”) techninėje juostoje užsibuvo 14,3 sek. ir tai suteikė L.Hamiltonui galimybę užimti 9-ąją vietą, iš kurios jis jau taikėsi lenkti D.Coulthardą. Tačiau tuo metu L.Hamiltonas vėl įsuko į techninės priežiūros juostą (6,5 sek.). Tą patį padarė ir R.Kubica (5,7 sek.). Sugrįžęs atakavo N.Rosbergą.
Priekyje važiavęs F.Massa padarė klaidą, dėl kurios turėjo staiga stabdyti, bet trasoje išsilaikė. F.Massą ir K.Raikkoneną skyrė 0,980 sek., o K.Raikkoneną ir F.Alonso, kuris buvo trečias, – 28,738 sekundės. Paskui juos važiavo N.Rosbergas, R.Kubica, J.Trulli. Šie trys lenktynininkai trukdė L.Hamiltonui prasiveržti į daug vilčių teikiantį penketuką.
Neužleido vietos
Iki finišo likus 23 ratams F.Massa pasuko į techninę juostą. Lyderio vietą užėmė K.Raikkonenas. Jis padidino greitį ir likus 18 ratų įvažiavo į techninės priežiūros zoną. Ten užtruko 6,4 sek., bet kai sugrįžo, niekam neužleido vietos. Ši taktika garantavo jam pergalę. Iš lenktynių pasitraukė R.Barrichello. L.Hamiltonas nedaug pasistūmėjo į priekį. Iki finišo likus 15 ratų jis dar kartą užsuko į techninę juostą (5,4 sek.), sugrįžo į 9-ąją poziciją ir, įveikęs greičiausią ratą bei aplenkęs D.Coulthardą, atsidūrė 8-ojoje. N.Rosbergas aplenkė N.Heidfeldą. Kai J.Trulli nuvažiavo į techninės priežiūros juostą, L.Hamiltonas atsidūrė 7-ojoje vietoje. Iki lenktynių pabaigos likus tik 7 ratams jį nuo N.Heidfeldo, kuris važiavo 6-as, skyrė 13,952 sekundės. Paskui K.Raikkoneną finišavo F.Massa, F.Alonso, N.Rosbergas, R.Kubica, N.Heidfeldas, L.Hamiltonas, J.Trulli.
Ant aukščiausios pakylos Brazilijoje užkopęs K.Raikkonenas tapo ir 2007 metų pasaulio čempionu. Antrąją vietą čempionate užėmė L.Hamiltonas, trečiąją – F.Alonso.