Aukštą technologijų lygį demonstruos parodoje

Šią savaitę vyksiančioje parodoje „InfoBalt” didžiausia šalies akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai” pristatys aukšto lygio informacines technologijas.

Kaip ir kasmet, paroda vyks spalio 25-27 dienomis ir truks tris dienas. Tarptautinė informacijų visuomenės ir technologijų paroda „InfoBalt 2007”, „Inovatyvios informacinės technologijos verslui ir mokslui” organizuojama „Litexpo” parodų rūmuose. Joje dalyvaus tie šalies verslo subjektai ir organizacijos, kurie prioritetu laiko ateities technologijų taikymą, prisistato kaip gebantys kurti aukšto lygio technologijas, jas įdiegti ir efektyviai panaudoti.

Šiais metais, kaip pageidavo dalyviai, „ITT sprendimų forumas”, rengtas ir ankstesniais metais, visiškai susilies su paroda.

Šią savaitę vyksiančios parodos pagrindiniai teminiai akcentai bus informacinės technologijos, telekomunikacijos, taip pat elektronika verslui, mokslui ir e-demokratijai.

Per vienintelę tokią parodą Baltijos šalyse dalyviai pristatys didelės pridėtinės vertės prekes ir paslaugas, kurioms sukurti pasitelkiami naujausi mokslo ir technologijų laimėjimai.

Svarba įmonei ir klientams

Didžiausios šalies akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai” Informacinių technologijų centro (ITC) direktorius Romualdas Kondratas LŽ teigia, kad jų įmonė jau antrą kartą dalyvaus parodoje. Jo nuomone, dalyvauti svarbu rūpinantis tiek pačios įmonės prestižu, tiek ir klientais.

Kurdama informacines sistemas ir jų galimybes demonstruodama parodose įmonė galės lengviau įveikti Lietuvos versle ir gamyboje pastebimą problemą – lėtą naujų technologijų įdiegimą, lemiantį kitas – kokybės, darbo našumo bei konkurencingumo – problemas.

„Lietuvos geležinkeliai” yra viena pirmaujančių įmonių Lietuvoje pagal informacinių technologijų ir informacinių sistemų diegimą. Įmonė laikosi pozicijos, kad šios technologijos ir sistemos yra itin naudingos bei turi daug reikšmės visiems bendrovės rezultatams.

Skatina operatyvumą ir kokybę

R.Kondratas pasakoja, kad šiemet įmonė „InfoBalt” stende pristatys ir informacinę sistemą KROVINYS, į informacinę sistemą sujungusią visas šalies stotis. „Sistemoje KROVINYS apie 50 skirtingų dokumentų tipų tvarkomi elektroniniu būdu. Ši informacinė sistema tvarko apskaitą tų dokumentų, kurie lydi krovinius, vežamus šalies geležinkeliais”, – paaiškino pašnekovas. Pasak jo, sistema pradėta kurti 2003 metais, o nuo 2005 metų diegiama „Lietuvos geležinkeliuose”.

R.Kondratas pabrėžia, kad sistemą reikia nuolat tobulinti, nes iškyla vis naujų jos naudojimo ir pritaikymo poreikių. Dabar diegiami nauji sistemos moduliai.

„Galimybė jungtis su kitomis sistemomis ir dalytis duomenimis tarpusavyje padeda operatyviai apsikeisti informacija apie krovinių gabenimą, planuoti ir prognozuoti Lietuvos geležinkelių darbą.

Stengiamės neatsilikti nuo naujovių, o šios kelia vis naujus uždavinius. Dabar diegiama sistemos KROVINYS jungtis su muitinės informacine sistema, kad klientas informacinėje sistemoje galėtų užpildyti krovinio dokumentus ir jam nereikėtų dar kartą to daryti muitinėje”, – sistemos pranašumus vardijo R.Kondratas.

Palengvins klientų darbą

Pašnekovas džiaugėsi, kad muitinės ir „Lietuvos geležinkelių” informacinių sistemų jungties patogumą pajus kiekvienas klientas – nebereikės tų pačių dokumentų pateikti kiekvienai institucijai atskirai. Klientas turės galimybę per šią sistemą atlikti visas muitinės procedūras, užpildyti deklaracijas ir gauti jų patvirtinimą iš muitinės. Elektroniniu būdu keičiantis duomenimis bus taupomas ne tik krovinio vežėjo, bet ir kliento laikas. Bus išvengta daugelio klaidų pildant dokumentus, tai užtruks daug mažiau. Visa tai krovinio siuntėjas galės atlikti savo darbo vietoje, nes informacinė sistema vartotojams prieinama per internetą.

„Apie 650 prekių kasininkų visose geležinkelio stotyse ir bendrovės administracijos darbuotojai naudojasi šia Krovinių vežimą Lietuvos Respublikos geležinkeliais lydinčių dokumentų tvarkymo ir apskaitos kontrolės informacine sistema. KROVINYS užtikrina duomenų surinkimą iš krovinių vežimo metu naudojamų dokumentų ir atliekamų operacijų. Sistema užtikrina, kad būtini duomenys iš krovinio vežimo ir atsiskaitymo dokumentų būtų įvesti į centrinę duomenų bazę stotyse, o reikiama informacija iš jos operatyviai gauta ir išspausdinta visose darbo vietose. Sistema aprėpia visą krovinio gabenimo ciklą – nuo sutarties su klientu sudarymo iki PVM sąskaitos faktūros išrašymo. Joje jau įdiegti ir kaip reikiant funkcionuoja 10 modulių: klientų, sutarčių, sąskaitų, normatyvų tvarkymo, tarifų tvarkymo, papildomų paslaugų, žurnalų ir lydraščių, operatyvios informacijos, kasos, administravimo”, – dėstė pašnekovas.

Informacinės technologijos – Lietuvos prioritetas

„InfoBalt” stende pristatoma sistema KROVINYS integruojama ir su kitose šalyse naudojamomis informacinėmis sistemomis.

Su informacinėmis technologijomis susijusią veiklą vykdančios įmonės itin sparčiai plėtojosi pastaruosius keletą metų. Plėtrą, matyt, paskatino ir tai, kad šios veiklos srities svarba jau suvokta valstybiniu lygiu.

Be „Lietuvos geležinkelių”, parodoje „InfoBalt” dalyvauja ir tokie Susisiekimo ministerijos kuruojami subjektai kaip Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, „Plačiajuostis internetas”, Automobilių kelių direkcija, Radijo ir televizijos centras bei kiti.

Koja kojon su laiku

R.Kondrato teigimu, „Lietuvos geležinkeliai” įvertina, kad šį tūkstantmetį sparčiai keičiasi tiek rinkos, tiek darbo vietų, tiek namų ūkio ir laisvalaikio aplinka. „Žmonių veiklą vis mažiau riboja nuotoliai ir laikas, veikla darosi globališkesnė, ryškėja specializacija, todėl labai aktualu bendradarbiauti konkuruojant atvirosios rinkos ekonomikos sąlygomis. Atsiranda visiškai naujo tipo galimybių – virtualiųjų įmonių, elektroninio viešojo administravimo, darbo, mokymosi ir kultūros plėtros. Ypač daug reikšmės įgyja informuotumas, kompetencija, gebėjimas naudotis informacinių technologijų teikiamomis galimybėmis. Kartu šios ypatybės skatina permainas, yra gyvenimo kokybės ir socialinės gerovės, kultūros vertybių ir kalbos išsaugojimo laidas, ūkinės veiklos katalizatoriai. Kartu tai ir demokratijos plėtros, bendradarbiavimo regionų ir valstybių lygiu, sėkmingo valstybės valdymo sąlyga. Žengiant į informacinę visuomenę šios savybės vis labiau padeda tiek viešajame sektoriuje, tiek įvairiose verslo srityse”, – atskleidžia pašnekovas.

Pasak jo, gerus „Lietuvos geležinkelių” veiklos rezultatus lemia ne tik modernus valdymas, technikos atnaujinimas, efektyvus žmogiškųjų išteklių panaudojimas, bet ir nuoseklus bei planingas naujausių informacinių technologijų pritaikymas, naujausių efektyvių informacinių sistemų įdiegimas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.