Planetos čempionu tapo suomis K.Raikkonenas

2007 metų „Formulės-1” lenktynių pasaulio čempionato paskutinį – septynioliktąjį – etapą, Brazilijos „Grand Prix” lenktynes, laimėjo ir pirmą kartą pasaulio čempionu tapo prieš penkias dienas 28-ąjį gimtadienį atšventęs suomis Kimis Raikkonenas su „Ferrari”.

Laimėjęs šeštąjį etapą šį sezoną ir 15-ąjį per savo karjerą K.Raikkonenas bendroje įskaitoje surinko 110 taškų ir vos tašku aplenkė antrąją bei trečiąją vietas bendrojoje įskaitoje užėmusius „McLaren” pilotus britą Lewisą Hamiltoną ir čempiono titulą praradusį ispaną Fernando Alonso. Ketvirtas bendroje įskaitoje liko antrąją vietą etape užėmęs kitas „Ferrari” lenktynininkas brazilas Felipe Massa (94 tšk.).

Sėkmę lėmė užsispyrimas

Trečias sekmadienį Interlagoso trasoje liko F.Alonso, o jauniausiu čempionu jau per debiutinį sezoną galėjęs tapti 22 metų L.Hamiltonas po kelių šiurkščių klaidų liko septintas.

„Esu nusivylęs – didelę sezono dalį pirmavau, tačiau taip ir nenugalėjau čempionate, – po varžybų pareiškė L.Hamiltonas. – Kita vertus, tai tik pirmieji mano metai „Formulėje-1″. Esu jaunas, prieš akis dar turiu pakankamai laiko, kad įgyvendinčiau savo svajonę tapti pasaulio čempionu.”

Iškovojęs pirmąją pergalę „Ferrari” komandai po vokiečio Michaelio Schumacherio eros K.Raikkonenas tapo trečiuoju suomiu, laimėjusiu „Formulės-1” pasaulio čempionatą: 1982 metais tai pavyko Keke Rosbergui su „Williams-Ford”, o 1998 ir 1999 metų dukart čempionas buvo Mika Hakkinenas su „McLaren-Mercedes”.

Naujasis čempionas K.Raikkonenas tvirtino, kad sėkmę lėmė užsispyrimas. Likus 2 etapams iki čempionato pabaigos „Ferrari” lenktynininkas net 17 taškų atsiliko nuo pirmavusio „McLaren” piloto L.Hamiltono, tačiau galų gale aplenkė savo varžovą 1 tašku.

„Net ir sunkiausiomis akimirkomis išlikome vieningi ir niekada nepasidavėme. Pabaigoje, nors ir buvome smarkiai atsilikę, žinojome, kad galime tapti čempionato nugalėtojais”, – sakė suomis.

Teisėjai naktį posėdžiavo

Tarptautinė automobilių federacija (FIA) nustatė, kad per Brazilijos GP lenktynes „BMW Sauber” ir „Williams” komandų boliduose esanti kuro temperatūra buvo mažesnė nei leidžiama. Ta pranešė www.f-1.lt svetainė. Varžybų teisėjai nusprendė nebausti šių ekipų už taisyklių pažeidimą, tačiau „McLaren” tokį sprendimą užprotestavo ir pateikė apeliaciją.

FIA technikos specialistas Jo Baueris nustatė, kad kuro temperatūra Nicko Heidfeldo „BMW Sauber” bolide per pirmą sustojimą buvo 13 laipsnių mažesnė už aplinkos temperatūrą, o per antrą – 12 laipsnių. Roberto Kubicos „BMW Sauber” bolide sustojimų metu kuro temperatūra buvo atitinkamai 14, 13 ir 13 laipsnių mažesnė už leistiną, o Nico Rosbergo „Williams” – 13 ir 12.

N.Rosbergas, R.Kubica ir N.Heidfeldas finišavo atitinkamai ketvirtas, penktas ir šeštas – geriau už „McLaren” lenktynininką Lewisą Hamiltoną. Diskvalifikavus šiuos sportininkus britas būtų tapęs „Formulės-1” čempionu ir taip atėmęs titulą iš juo jau besidžiaugiančio „Ferrari” piloto Kimi Raikkoneno.

Po ilgų diskusijų lenktynių teisėjai nusprendė nebausti sportininkų, Motyvavo tuo, jog negali būti visiškai tikri, kad kuro temperatūra šių lenktynininkų boliduose iš tiesų buvo mažesnė nei leidžia taisyklės.

——————————————————————————–

Galutinė „Formulės-1” čempionato lyderių rikiuotė:

1. K.Raikkonenas (Suomija) – 110 tšk.

2. L.Hamiltonas (Didžioji Britanija) – 109

3. F.Alonso (Ispanija) – 109

4. F.Massa (Brazilija) – 94

5. N.Heidfeldas (Vokietija) – 61

6. R.Kubica (Lenkija) – 39

7. H.Kovalainenas (Suomija) – 30

8. G.Fisichella (Italija) – 21

9. N.Rosbergas (Vokietija) – 20

10. D.Coulthardas (Didžioji Britanija) – 14

Galutinė konstruktorių rikiuotė:

1. „Ferrari” – 204 tšk.

2. „BMW Sauber” – 101

3. „Renault” – 51

4. „Williams-BMW” – 33

5. „Red Bull-Renault” – 24

6. „Toyota” – 13

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Sportas su žyma , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.