Septyni stereotipai, kurie trukdo taisyklingai maitintis

Nuo daugybės patarimų, kaip taisyklingai maitintis, gali sutrikti virškinimas. Medikai mano, kad kuo jie kategoriškesni (valgome daržoves, o riebalus ir kiaušinius – į šiukšlių kibirą), tuo labiau neatitinka tiesos.

Vis dėlto viskas, kas per daugelį amžių atsirado ant mūsų stalo, organizmui duoda daugiau naudos nei padaro žalos. Nes tada natūralios atrankos būdu šie produktai seniai būtų dingę iš žmonių valgiaraščio.

Mitybos pasaulyje viskas labai sąlygiška, pasistengsime tai įrodyti.

Daržovės

Valgyti kuo daugiau daržovių. Šis patarimas tarsi nekelia abejonių, nes daržovėse gausu vitaminų ir virškinimui naudingos ląstelienos. Jos turi mažai kalorijų, o tūris suteikia sotumo. Daržovės mažina kraujospūdį, normalizuoja vidurių veiklą.

Tačiau per didelis suvalgytų žalių daržovių kiekis gali neigiamai paveikti žmonių, turinčių skrandžio ir žarnyno trakto problemų (kolitai ir kt.), sveikatą.

Jaunoms moterims nenaudinga maitintis vien tik daržovėmis (pavyzdžiui, lieknėjant), nes, tarkime, geležies stygius gali turėti įtakos sugebėjimui gimdyti. Gerai pasisavinamos geležies yra tik gyvulinės kilmės produktuose.

Riebalai

Žinoma, galima visiems laikams atsisakyti riebaus maisto. Tik ar būtina? Reikia vartoti mažiau gyvulinių riebalų (riebios mėsos, dešrelių, riebių pieno produktų), nes jie – cholesterino šaltinis. Pastarojo perteklius ir sukelia aterosklerozę (kraujagyslių susiaurėjimą ar užsikimšimą) bei širdies problemas.

Kita vertus, visiškai atsisakydami riebalų negauname vitamino A, kuris stiprina regą, ir vitamino E, dar vadinamo „grožio vitaminu“. Jie tirpsta riebaluose, tai yra be riebalų organizmas jų nepasisavina.

Be to, dėl riebalų stygiaus žmonės nesąmoningai valgo daugiau cukraus. Kadaise amerikiečiai atsisakė riebaus maisto, bet ėmė vartoti daugiau cukraus vienokiu ar kitokiu pavidalu. Jie ir toliau storėja, bet jau nuo angliavandenių.

Sviestas ar aliejus?

Sviestą skubiai keisti augaliniu aliejumi. Toks pakeitimas išties naudingas širdžiai, nes augaliniuose aliejuose nėra cholesterino.

Kita vertus, šis aliejus gana kaloringas, to nereikėtų pamiršti viršsvorio turintiems žmonėms. Tačiau sviestas stiprina imunitetą, naudingas regai. 1/3 bendro reikalingų riebalų kiekio būtina gauti iš sočiųjų riebalų, todėl per dieną reikia suvalgyti 20 gramų sviesto.

Angliavandeniai

Atsisakyti angliavandenių. Angliavandeniai – pagrindinis energijos šaltinis, kai kurie jų komponentai – sudėtinė organizmo ląstelių ir audinių dalis. Tačiau nesaikingai vartojami angliavandeniai gali virsti riebalais.

Todėl atsisakyti reikia papras-tųjų angliavandenių, kuriuos organizmas lengvai pasisavina (cukraus, saldumynų, miltinių), bet nepamiršti sudėtinių (daržovių, vaisių, kruopų, duonos su sėlenomis).

Kiaušiniai

Nedarydami žalos galime suvalgyti daugiausiai 2-3 kiaušinius per savaitę. Šis teiginys pagrįstas tuo, kad kiaušinio trynyje yra kone visa cholesterino dienos norma. Kita vertus, jame yra ir lecitino su cholinu, kurie ardo tą cholesteriną.

Galima sumažinti neigiamą cholesterino poveikį. Ši medžiaga tirpsta riebaluose, todėl jeigu kiaušinį valgysite su sviestu ar majonezu, organizmas jį geriau pasisavins.

Tačiau pagyvenusiems, nejudriems, linkusiems į aterosklerozę žmonėms kiaušiniais išties verčiau nepiktnaudžiauti. O jauni ir aktyvūs būtinai jų turi valgyti dėl didelio mangano, geležies, vario, kobalto ir visaverčių baltymų kiekio.

Visa tai kartu – puiki priemonė nuo mažakraujystės. Kiaušiniuose esančio fosforo reikia nervų sistemos bei galvos smegenų maitinimui.

Jūros gėrybės

Jūros produktų reikia valgyti neribotą kiekį. Taip, jūros gėrybės labai naudingos, nes turi visaverčių baltymų – pagrindinės organizmo ląstelių bei audinių statybinės medžiagos: jodo, vitaminų A ir D, Omega-3 rūgščių, mažinančių arterinį kraujospūdį ir neleidžiančių susidaryti trombams.

Tačiau krevečių valgymas nebeteiks tiek džiaugsmo, kai sužinosime, kad jose yra 2 kartus daugiau cholesterino, negu dešrelėse ar 20 proc. riebumo grietinėlėje. Jeigu mąstote apie savo kraujagysles, gydytojai jų rekomenduoja atsisakyti pirmiausiai.

Todėl jeigu norite pasilepinti, rinkitės midijas. Jose nėra cholesterino, tačiau daug polinesočiųjų riebalų, neleidžiančių vystytis trombozei.

Druska

Atsisakyti druskos – geras patarimas. Tik neatsisakykite visiškai. Jos vartojimą sumažinkite bent trigubai, ypač jei esate hipertonikas.

Tyrinėjimai parodė, kad, druskos vartojimą sumažinus nuo 10 iki 3,5 gramo per parą, arterinis kraujospūdis sumažėja 4-6 mm gyv. st. Vadinasi, hipertonijos gydymas vaistais tampa kur kas efektyvesnis.

Tačiau visiškai atsisakius druskos, sutrinka skrandžio sulčių išsiskyrimas, galima dehidratacija. Be to, natris – pagrindinis valgomosios druskos elementas – taip pat reikalingas kraujui.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Medicina su žyma , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.