Specialistų medžioklė – su prievilu

Emigracijos banga palietė ir uostamiesčio įmones. Jos specialistų su žiburiu ieško aplinkinėse Klaipėdos vietovėse.

Per paskutiniuosius kelerius metus darbuotojus bandoma išlaikyti ne tik didinant atlyginimus, bet ir vežant juos į darbą nemokamai, nuomojant jiems būstus arba apmokant medicininį draudimą.

Veš iš pakampių

Bendrovės „Masterfoods” viešųjų ryšių skyriaus vadovas Ramūnas Severinas teigė, kad jau yra svarstoma galimybė vežti darbuotojus ne tik iš Klaipėdos, bet ir iš kitų miestų. Įmonei svarbiems specialistams netgi būtų siūloma kompensacija už persikėlimą gyventi iš tolimesnių vietovių.

Bendrovės „Masterfoods” darbuotojai pradėjo vežti autobusais dar 1998 metais, įmonei tebesant Klaipėdoje.

Šiuo metu per parą tris kartus pagal pamainomis dirbančių darbuotojų grafiką kursuoja du įmonės samdomi autobusai.

R.Severinas tikino, kad norinčiųjų vykti į darbą įmonės užsakytu autobusu skaičius nėra ribojamas. Tačiau į darbą autobusu vykstantieji moka nedidelį fiksuotą mėnesinį mokestį, taip iš dalies kompensuodami šios paslaugos išlaidas.

„Šią paslaugą teikiame darbuotojų patogumui. Taip pat ir dėl jų kelionės į darbą ir iš darbo saugumo, ypač keičiantis pamainoms vėlai vakare ar anksti rytą. Tai dalis darbuotojams teikiamų privalumų”,- teigė R.Severinas.

Nuomoja butus

Bendrovės „Pieno žvaigždės” Klaipėdos regiono pardavimo direktorė Violeta Dromantienė teigė, kad į Klaipėdos įmones iš aplinkinių miestelių dirbti važiuoja visų specialybių darbuotojai.

„Manau, kad Gargžduose ar kituose miesteliuose yra darbo vietų stygius. Todėl jie patys ieškosi darbo didmiesčiuose”,- teigė ji.

V.Dromantienė pastebėjo, kad trumpiau užsilaiko jauni žmonės.

„Migracija į Airiją, Norvegiją dar nesibaigė”,- teigė ji.

Iš kitų miestų atvykstančių darbuotojų pageidavimu įmonė net nuomoja butus.

Kelia algas

Bendrovės „Philip Morris Baltic” žmogiškųjų išteklių vadovas Baltijos šalims Ramūnas Bagdonas teigė, kad šiuo metu situacija, palyginti su buvusia prieš kelerius metus, yra pasikeitusi.

„Surasti kvalifikuotą ir tinkamą žmogų yra sudėtinga. Tačiau šią problemą mes sprendžiame ne atsiveždami darbuotojus iš kitų miestų, bet kitais būdais. Visų pirma, stengiamės sukurti jiems palankias darbo sąlygas. Antra, pasiūlyti jiems atitinkamą atlyginimą ir palankius socialinius priedus. Norime žmogui leisti užsidirbti tiek, kad jis galėtų įsigyti automobilį ir į darbą atvažiuotų savo transportu”,- teigė jis.

Transportavimo paslauga nėra susijusi su darbuotojų trūkumu. Ji bendrovės darbuotojams buvo pasiūlyta dar 1993 metais, kai įmonė buvo įsikūrusi Klaipėdoje tabako fabrike.

Vežioja ir naktim

Bendrovės „Philip Morris Baltic” korporacijos reikalų koordinatorė Reda Ketleriūtė pasakojo, kad transportavimo paslauga buvo pasiūlyta todėl, kad darbuotojams tekdavo dirbti naktimis.

„Miesto visuomeninis transportas nebuvo išvystytas. Autobusai važiuodavo ne visą parą. Todėl kompanija pasirūpino, kad darbuotojams būtų saugu ir jie laiku galėtų pasiekti darbą ir namus”,- pasakojo ji.

Į LEZ bendrovė persikėlė 1997 metais. Tos uostamiesčio teritorijos iki pat šiol nesiekia maršrutiniai autobusai.

Nuomoja taksi

Kasdien du autobusai iš dviejų miesto pusių – šiaurinės ir pietinės išvažiuoja surinkti žmones.

Be šių maršrutų, į darbą specialistai yra vežami ir papildomais autobusais, kadangi ne visų darbuotojų darbo pradžios laikas sutampa.

Per dieną darbuotojai yra vežami nuo devynių iki dvylikos kartų, priklausomai nuo to, ar tai yra savaitgalis, ar darbo diena.

Jeigu tam tikru laiku turi atvažiuoti keli darbuotojai, jiems yra duodami čekiai pasinaudoti taksi.

Bendrovėje „Philip Morris Baltic” yra įprasta ir automobilių nuoma.

Tačiau vis daugiau bendrovės darbuotojų atvažiuoja ir savo automobiliais.

R.Bagdonas pastebėjo, kad automobilių stovėjimo aikštelės darbuotojams įmonės teritorijoje yra plečiamos trečią kartą.

„Darbuotojų trūkumas Lietuvoje yra akivaizdus, ir čia konkurencija vyksta kaip ir bet kurioje kitoje srityje. Ypač daug nuveikėme gerindami sąlygas šiais metais. Šių metų balandžio mėnesį atlyginimai buvo vidutiniškai padidinti nuo 8 iki 10 procentų.

Todėl dabar minimalus atlyginimas yra 1,5 tūkstančio litų, vidutinis – 3,5 tūkstančio litų”,- pasakojo R.Bagdonas.

Sutaupo pensijai

Bendrovė darbuotojams siūlo ir socialinius priedus.

Liepą darbuotojams buvo pasiūlytas pensijų planas.

„Kiekvienas darbuotojas pasirinktinai gali kaupti lėšas savo pensijai. Papildomai prie darbuotojo algos darbdavys moka 2 procentus. Darbuotojas gali nuspręsti iki 3 procentų dar pats mokėti. Darbdavys prisideda dar trimis procentais. Kaupiant po aštuonis procentus kiekvieną mėnesį, aš manau, darbuotojams yra puiki galimybė užsitikrinti savo senatvę”,- teigė R.Bagdonas.

Nuo 3,5 tūkstančio tai sudaro 280 litų sumą pensijai kas mėnesį.

Gali gydytis privačiai

Kiekvienas darbuotojas yra apdraustas gyvybės draudimu. Žmogaus nelaimės atveju draudimo suma yra metinis darbuotojo atlyginimas.

Darbuotojai gali rinktis sportuoti. Tam yra skiriama dalis pinigų per mėnesį.

Įmonė, sudariusi sutartį su draudimo kompanija, apdraudžia kiekvieną norintį darbuotoją.

„Darbuotojas prisideda tik simboliškai: įmokos 10 procentų dalį moka pats darbuotojas, 90 procentų – darbdavys. Deja, šiandien Lietuvoje medicininio draudimo sistema nėra tiek išplėtota.

Todėl apdraustas mūsų darbuotojas susirgęs gali eiti į privačias medicinos įstaigas”,- pasakojo R.Bagdonas.

Įmonės dėmesį darbuotojui ir jo tobulinimuisi parodo ir savarankiško mokymosi centras, kur darbuotojai gali skaityti spaudą, knygas, naudotis internetu, mokytis kalbų, naudotis vaizdo, garso aparatūra kalboms mokytis.

„Kaip dar vieną socialinį priedą būtų galima įvardinti ir valgyklą, kuri didžiąja dalimi yra subsidijuojama įmonės, ir darbuotojai ten pietauja už simbolinę kainą”,- teigė jis.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.