Angelų drožėja pateko į velniavą garsiame servise

Į slapta nuo savininkų uždarbiaujančių meistrų rankas atidavusių automobilių vairuotojai rizikuoja patirti nemalonumų

Atidavus automobilį į servisą ir negavus remonto užsakymo dokumento, vėliau galima patekti į nepavydėtiną padėtį. Konfliktas viename Kauno „Kemi” servise pasiekė policiją, kuri aiškinasi, kas teisus: savininkė, kuri teigia, jog automobilis buvo apvogtas, ar meistrai, tvirtinantys, jog jie šantažuojami ir reketuojami.

Kaltina vagyste

Rimantė Butkuvienė teigė, jog į „Kauno dieną” kreipėsi, nes nebesitiki rasti teisybės. „Tiek servisas, tiek policija yra prieš mane”, – sakė moteris ir išdėstė savo įvykių versiją. Jos dukra Eligita Butkutė pernai atvežė į Baltijos gatvėje esantį „Kemi” servisą savo 1989 metų automobilį „Ford Fiesta”.

„Paprašėme suremontuoti variklį, vairo mechanizmą. Dukra vasario mėnesį išvažiavo į Airiją, todėl remontu rūpinausi aš. Automobilį priėmė direktorius Jonas Saveika, tačiau gruodį jis buvo atleistas iš darbo. Man ilgai aiškino, kad neranda detalių, naujo variklio, kol vieną dieną prie savo mamos namų radau atvežtą automobilį. Apžiūrėjus kilo įtarimų, kad kažkas ne taip. Pasikviečiau kaimyną automobilių meistrą, kuris man paaiškino, kad įdėtas visai kitoks variklis (vietoj buvusio 1,1 litro kubatūros – 1,3 litro), variklis smarkiai apdaužytas, pakeista degimo sistema, nuimtas oro filtras, nes dėl pakeisto variklio po kapotu jam nebeliko vietos. Paskui pastebėjau, kad pakeistas radijas, įdėtas kitas akumuliatorius, iš bagažinės dingo raktai”, – pasakojo R.Butkuvienė.

Žinoma menininkė, angelų drožėja, teigė, kad pretenzijas pareiškė naujam serviso direktoriui Dariui Valioniui. „Jis iš manęs reikalavo, kad atsiimčiau pareiškimą iš policijos, žadėjo automobilį sutvarkyti. Kitą kartą pasiūlė už mašiną 600 litų. Pasakiau, kad, kartą apiplėšus, taip elgtis negarbinga. Vėliau man grasino, kad apkaltins mane šmeižimu”, – pasakojo moteris.

Ji tikino, kad jai paskambino Šilainių policijos nuovados darbuotoja Marina Popova ir siūlė susitikti. „Pareigūnė siūlė atsiimti pareiškimą, telefonu ėmė tardyti. J.Saveika mane perspėjo, kad policijoje yra pažįstamų žmonių, kurie eis išvien su servisu”, – pasakojo R.Butkuvienė. „Kauno dienos” žurnalistai girdėjo, kad, kalbėdamasis su policijos pareigūne, D.Valionis atsisveikino ją familiariai pavadindamas Marinka.

R.Butkuvienė sakė galiausiai paprašiusi, kad jai sumokėtų 1000 litų už automobilį ir 500 litų už patirtą moralinę žalą. „Jie nesutiko”, – sakė ji. Anot moters, ji kalbėjosi ir su „Kemi” generaliniu direktoriumi Renaldu Gineika. „Jis pasakė, kad išvis servise nebuvo remontuojama mano mašina. Taip, aš negavau jokio dokumento, bet jie man ir nedavė”, – sakė moteris.

Siūlosi nemokamai suremontuoti

„Kemi” serviso vadovas D.Valionis pateikė savo pareiškimo policijai kopiją. Rašte aiškinama, kad buvęs direktorius J.Saveika priėmė remontuoti automobilį, pasiūlė pakeisti variklį. Jis buvo surastas ir pakeistas, o automobilis pastatytas į serviso aikštelę. J.Saveika pernai gruodį buvo atleistas, o kitiems meistrams jokių nurodymų neperdavė. Jis neinformavo klientės, kad automobilis jau sutvarkytas. Šių metų vasarį paskambino klientė, jai pasakyta, kad automobilis sutvarkytas. Klientė paprašė, kad automobilis būtų nutemptas į nurodytą vietą. Automobilis buvo perduotas klientės atstovui, kuris neturėjo jokių priekaištų.

„Praėjus mėnesiui, klientė paskambino į servisą, pareikšdama, kad automobilis neveikia, kad jame trūksta detalių ir t.t. Pasakiau, kad gerbdamas serviso vardą prisiimu atsakomybę už buvusio vadovo padarytą klaidą ir sutinku suremontuoti automobilį. Tačiau kažkodėl ji nenori, kad suremontuotume mašiną, o reikalauja pinigų. Beje, mes iš jos pinigų už padarytą remontą nereikalaujame”, – sakė jis.

Ieškos kompromiso

D.Valionis teigė, kad iki šiol nebuvo atvejų, kad klientas skųstųsi buvęs apvogtas servise. „Turime vardą, pas mus automobilius remontuoja Kauno miesto ir rajono savivaldybės, VST, kitos įmonės”, – vardino vadovas.

Anot jo, į servisą remontui priimant automobilį klientui visada išduodamas dokumentas. „Tai galiu garantuoti. Kaip buvo, kai dirbo J.Saveika, negaliu kalbėti”, – sakė jis.

„Kemi” generalinis direktorius Renaldas Gineika sakė, kad paprašė R.Butkuvienės raštu pateikti pretenzijas ir tarnybinį serviso vadovo paaiškinimą. „Kol kas teisybė nėra aiški. Aš 14 metų dirbu servisuose. Kai dirbau su vokiečiais, jie man įkalė į galvą: jeigu tu visiškai įsitikinęs, kad esi teisus, tačiau kliento neįtikini, tu praloši. Nes klientas daugiau pas tave neatvažiuos, ir apie tai pasakys dar mažiausiai 20 žmonių, ir taip prarasiu dar daugiau klientų ir pajamų. Ieškosime kompromiso, nors neaiškumų labai daug”, – sakė jis.

Darbuotojai atleidžiami

R.Gineika pripažino, kad konflikto galėjo nebūti, jeigu klientei būtų buvęs išduotas dokumentas apie automobilio priėmimą remontui.

„Užpernai patvirtinti Vyriausybės nutarimai griežtai reglamentuoja dokumentaciją, kurią privalo pildyti visi servisai. Mes esame tuo suinteresuoti, kad tai būtų daroma, nes kitaip sunku konkuruoti su nelegaliai dirbančiais servisais. Dokumentų neišdavimas ar neįforminimas yra ir vidaus taisyklių pažeidimas”, – sakė direktorius.

R.Gineika teigė, kad „Kemi” imasi priemonių, kad automobiliai nebūtų priimami remontuoti neišdavus dokumentų. „Norėdami to išvengti, netgi atliekame tyrimus su slaptais pirkėjais, kai klientu apsimetęs žmogus bando susitarti su meistru dėl pigesnio remonto. Jeigu taip atsitinka, tenka su žmogumi atsisveikinti. Neslepiu, kad tokių dalykų pasitaiko. Tikiuosi, kad didįjį apsivalymą padariau prieš 3-4 metus, bet kartais vis atsiranda nesąžiningų darbuotojų, kurie ima sau į kišenę. Kaune kaip tik buvo vienas iš tokių atvejų, kuris man gresia baudomis”, – sakė R.Gineika.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.