Kilus ginčui dėl neteisingai atiduotos grąžos, klientas turi teisę reikalauti, kad būtų perskaičiuoti kasoje esantys pinigai ir išsiaiškinta, ar kasininkas išties per mažai grąžino.
Už komunalines paslaugas mokėjusi 75-erių pensininkė Emilija Barauskaitė neteko 30-ies litų – iš klaipėdietės rankų 150 litų paėmusi kasininkė grąžą atmetė lyg iš 120-ies litų.
„Kai paklausiau, kur grąža, kasininkė tikino, kad jai padaviau šimto ir dvidešimties litų banknotus. Sergu cukriniu diabetu, bet skleroze – tikrai ne. Dievas dar neatėmė blaivaus proto ir atminties”, – aiškino E.Barauskaitė.
Moteriai kasininkė liepė ateiti kitą dieną, kai esą bus „nuimta” kasa ir taps aišku, ar joje liko pensininkės reikalaujami grąžinti pinigai. Ten E.Barauskaitė ėjo tris kartus, bet jai buvo pranešama, kad ją aptarnavusi kasininkė susirgo.
E.Barauskaitė pasakojo nežinojusi galinti reikalauti inkasacijos.
„O dabar jau šaukštai po pietų. Nejaugi aš, keturis šimtus litų pensijos gaunanti, nežinau, kiek mano piniginėje yra pinigų. Manau, kad tokių apgautų pensininkų, kurie neišmano savo teisių, yra ir daugiau”, – sielojosi klaipėdietė.
Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos Klaipėdos apskrities skyriaus vedėjas Raimundas Kontrimas dienraščiui sakė, kad klientai gali reikalauti perskaičiuoti kasos pinigus, jeigu jie mano, jog grąža jiems buvo duota neteisingai.
„Būtina kviesti parduotuvės ar banko administraciją ir, jai dalyvaujant, perskaičiuoti pinigus. Be abejonių, pasitaiko, kad žmogus apsirinka pats. Tai gali matyti ir paliudyti šalia esantys klientai. Tačiau, jeigu nėra aišku, kas neteisus, padeda inkasacija”, – įsitikinęs vartotojų teisių gynėjas.
Banko „Snoras” Klaipėdos filialo vadovo pavaduotojas Arvydas Gužauskas dienraščiui pasakojo, kaip panašios problemos sprendžiamos šiame banke. „Vadybininkė turi iškviesti banko komisiją, kuri greitai atvyksta į vietą ir suskaičiuoja pinigus. Esame tai ne kartą darę”, – sakė bankininkas.
Jis tvirtino, kad prašymas ateiti kitą dieną arba vėliau, kai bus uždaryta kasa, prieštarauja taisyklėms. „O jeigu kasoje likę pinigai priklauso kitam žmogui?” – situaciją komentavo A.Gužauskas.
Kad būtų išvengta panašių incidentų, anot „Snoro” atstovo, pinigus kasininkė privalo skaičiuoti matomoje vietoje, o ne po stalu.
„Ir klientas privalo pinigus suskaičiuoti nenuėjęs nė žingsnio nuo kasos langelio. Kitaip jis nebetenka teisės reikšti pretenzijas”, – sakė A.Gužauskas.