Pusšimtį litų sumokėjęs agentūrai, klaipėdietis nusivylė jos paslaugomis ir pasipiktino šiurkščiu darbuotojų elgesiu.
Klientas pagal skelbimą spaudoje susirado Inos G. agentūrą, padedančią išsinuomoti butą. „Ieškojau nuomotis butą Žvejybos uosto rajone maždaug už 200 litų”, – sakė klaipėdietis.
Už tarpininkavimo paslaugą agentūrai sumokėjęs 50 litų, jis gavo dvidešimt mobiliųjų ir fiksuoto telefono ryšio numerių. Jais, kaip tikino agentūros atstovė, verta skambinti ir teirautis dėl buto nuomos.
Tačiau paskambinus kai kuriais agentūros nurodytais numeriais, žmonės sakė iš viso pirmą kartą girdį, jog ketina ar kada nors ketino išnuomoti butą.
„Teiraujantis kitais telefonais, paaiškėjo, kad butas jau seniai išnuomotas”, – „Klaipėdą” tikino klientas.
Kitą dieną jis nuėjo į agentūrą ir pasakė darbuotojoms, kad šios pasiimtų „savo sąrašą” ir kitąsyk bent patikrintų, ar siūlomais telefonais apskritai verta skambinti.
Pagal sutartį agentūra įsipareigojusi 20 darbo dienų ieškoti buto. Tačiau, klaipėdiečio žodžiais, viena darbuoja jam atsakiusi: „Slysk iš čia, laisvas. Su tavimi daugiau nebendradarbiausime”.
Paskambino Ina
Žurnalistei paskambinus vienu agentūros sąraše nurodytu telefonu, atsiliepė buto savininkas. Jis paaiškino, kad iš tiesų prieš keletą mėnesių spaudoje paskelbė telefoną, nes ketino išnuomoti butą.
„Paskambino kažkokia Ina. Pamaniau, ji pati ir nori išsinuomoti butą. Vėliau paaiškėjo, kad tai susiję su agentūra. Paaiškinau, kad per agentūrą nenuomosiu”, – sakė savininkas.
Jis pridūrė, kad per keletą mėnesių pasikeitė aplinkybės ir dabar savo buto neketina nei nuomoti, nei parduoti.
Tačiau iki šiol kone kasdien skambina žmonės ir teiraujasi dėl nuomos. Savininkas pridūrė, kad jiedu su žmona jau pavargo nuo kasdienių skambučių ir klausinėjimų, ar čia nuomojamas butas.
Vyrui apmaudu, kad jo telefono numeris vis atsiduria sąraše, už kurį žmonės moka pinigus.
Klausiamas, kodėl nepareikalauja agentūros atstovų, kad neviešintų jo telefono numerio, savininkas sakė, kad tai būtų tas pat, lyg kalbėtis su siena. „Dar gruodį prašiau agentūros išbraukti mano telefono numerį iš sąrašo”, – sakė pašnekovas.
Klausė pavardės
Agentūros įgaliota atstove „Klaipėdai” prisistačiusi Ina G., prašoma paaiškinti, ar pagrįstai skundžiamasi agentūros veikla, pirmiausiai pareikalavo pasakyti jo pavardę. Moteris paspėliojo, ar tik tai nebus tas klientas, kurio pavardė prasideda raide „M” ar „N”.
Patikinus, kad klaipėdiečio, kuris kreipėsi į redakciją, pavardė prasideda kita raide, atstovė ėmė aiškinti, kad jis tikriausiai vienas tokių, kuriems patinka skųstis, ieškoti kaltų.
Klausiama, ar tiesa, kad agentūros darbuotojos šiurkščiai bendrauja su klientais, Ina teigė, kad su klientais ji visada mandagi, bet „neišlaiko”, jei kuris klientas atėjęs ima keiktis.
Dvidešimt dienų
Atėjęs į agentūrą, paslaugos sutartį pasirašo kiekvienas klientas.
Sutarties tekstas (kalba netaisyta): „Aš (kliento pavardė, vardas, asmens kodas) prašau Agentūros tarpininkauti (t.y. padėti išsinuomoti man butą, kambarį arba namą) nuomai. Už agentūros tarpininkavimą privalau sumokėti 50 Lt mokestį. Agentūra įsipareigoja ieškoti klientui butą dvidešimt darbo dienų, bet neatsako už pokalbio rezultatus su nuomotoju. Jei klientas atsisako žiūrėti siūlomą butą, agentūra turi teisę daugiau paslaugų neteikti”.
Primindama esant sutartį, agentūros atstovė teigė norinti pabrėžti, jog jei klientas, gavęs pirmąjį nuomojančių butus žmonių telefonų sąrašą, nesusirado buto, gali vėl ateiti į agentūrą.
Jis gaus naują telefono numerių sąrašą.
Kas bus, jei jis ir vėl bus „keistas”, sutartyje nenumatyta.