Lietus neatvėsino nežaboto azarto

Sukdamas 42-ąjį ratą ir automobilį sudaužęs „McLaren” lenktynininkas Fernando Alonso prisipažino, kad pavyti komandos draugą Lewisą Hamiltoną kovoje dėl „Formulės-1” čempiono titulo jam padėtų nebent stebuklas.

„Formulės-1” istorijoje tokių lenktynių, atrodo, dar nėra buvę. Lenktynininkai išvažiavo į apšilimo ratą ir niekaip negalėjo jo baigti. Be perstojo įkyriai lijo, iš po ratų tyškantys purslai maišėsi su išmetamosiomis dujomis, sklindančiomis iš įkaitusių vamzdžių. Ši vandens ir dujų koncentracija virto tiesiog neperregimu rūku. Trasoje pasirodęs saugos automobilis suko ratą po rato, įkyrumu prilygdamas lietui. Niekas nesiryžo priimti sprendimo – pradėti lenktynes ar jas apskritai atidėti? Jau šeštadienį per kvalifikacines varžybas buvo kilusi panaši dilema – taip pat lyjant buvo siūloma kvalifikaciją nukelti į sekmadienį. Sekmadienį visi laukė, kad štai lietus aprims ir bus galima grįžti į lenktynių ritmą. Tačiau organizatoriams rūpėjo saugumas – niekas nesiryžo imtis atsakomybės už aukas ir nepagrįstus materialinius nuostolius. Laikas bėgo, nepaisant nuostatos, kad lenktynės negali viršyti dviejų valandų trukmės limito.

Apšilimas užtruko

Taip ratas po rato automobiliai, tai vienas, tai kitas užsukdami į techninę juostą, sukosi jau pusvalandį. Prabėgus 40 minučių lenktynės vis dar sukosi apšilimo ratu. Užtat lenktynininkams važiuojant 27-ąjį ratą (iš 67), saugos automobilis iš trasos pagaliau pasitraukė. Lietus nesiliovė. Vis dėlto organizatoriai suprato, kad laikas eina ne jų naudai – tuščiai bėga lenktynėms skirtos minutės, pasaulio televizijos stotys taip pat transliuoja tik sutartyse numatytą laiką, žiūrovai nuobodžiauja ir jau apgailestauja čia susirinkę. Netgi lenktynininkai trasoje buvo beprarandą kovos kibirkštį – Nickas Haidfeldas („BMW Sauber”) nuobodžiaudamas net išslydo iš trasos, bet netrukus grįžo. Nedaug truko, kad būtų ten ir likęs.

Pateikė sąskaitas

Ilgoje starto-finišo tiesiojoje galingai sugaudė jau įšilę varikliai. Toks ilgas laikas „be darbo” trasoje gerokai pakoregavo starto rikiuotę. Šeštadienį kvalifikaciją laimėjęs L.Hamiltonas („McLaren”) važiavo lyderio pozicijoje, už jo – Fernando Alonso („McLaren”), Sebastijanas Vettelis („Toro Rosso”), Markas Webberis („Red Bull”), Jensonas Buttonas („Honda”). L.Hamiltoną ir F.Alonsą skyrė 1,985 sekundės. Sudėtingos oro sąlygos netruko pateikti savo sąskaitą – po susidūrimo be priekinių sparnų važiavo J.Buttonas ir T.Sato.

Kliudė L.Hamiltoną
Po 24 ratų tarp pirmo penketuko važiavęs F.Alonso suklydo ir išslydęs iš trasos atsidūrė 8-ojoje vietoje. Netrukus įkandin jo pasekė ir F.Massa. Likus 34 ratams iki finišo N.Heidfeldas aplenkė F.Alonso, o L.Hamiltono formulė trasoje apsisuko ir sustojo. Suktuką sukėlė R.Kubicos kliudytas užpakalinis L.Hamiltono formulės ratas. Šiuos lenktynininkus skyrė 1,301 sekundės. Suktuke atsidūrė ir F.Alonso, kai S.Vettelis jį bandė aplenkti ties posūkiu. F.Alonso šį S.Vettelio manevrą nutraukė staiga pasukęs vairą, bet pats pateko į suktuką.

Nepastebėdavo situacijų

Dėl prasto matomumo transliacijų režisieriai dažnai nepastebėdavo situacijų ir neparodydavo, kai mašinos susidurdavo ar išslysdavo iš trasos. Atvejai buvo gana dažni. Buvo gerai matyti kliudytas F.Alonso formulės šonas, bet kada tai įvyko – neparodė, kaip beje, ir R.Kubicos, kuris už incidentą su L.Hamiltonu buvo nubaustas rato bauda (turėjo pasukti į techninę juostą ir ten palaukti, kol visi apsuks ratą). Likus 26 ratams iki finišo buvo sudaužytas F.Alonso automobilis. Vėl gi televizijos operatoriai sugebėjo parodyti tik pastarąją incidento fazę, kai suknežinta mašina slydo paskutinius metrus ir sustojo vidury trasos. Taip iš lenktynių pasitraukė vienas pagrindinių pretendentų į šių metų „Formulės-1” čempiono titulą. Į trasą išvažiavęs saugos automobilis ten išbuvo nuo 25-ojo iki 19-ojo rato.

Absurdiškas incidentas

Saugos automobiliui užtrukus trasoje, įvyko dar vienas netikėtas, gal net absurdiškas, incidentas, užbaigęs intrigą, galėjusią tapti ne tik Japonijos etapo, bet ir visų metų sensacija ar bent įsimintinomis „Formulės-1” akimirkomis.

Nutiko taip, kad saugos automobiliui esant trasoje avariją sugebėjo sukelti M.Webberis ir S.Vettelis. Dėl incidento abu lenktynininkai pašalinti iš trasos. Kaip tik šie Japonijoje kūrė intrigą ir visą laiką kaustė žiūrovų dėmesį. S.Vettelis apskritai pirmą kartą pateko į tokį aktyvų lenktynių sūkurį, kur jis buvo tarp pirmaujančiųjų ir net lyderis. Šis proveržis tikrai žadėjo įdomią lenktynių pabaigą…

Viliasi sulaukti stebuklo

Likus 11 ratų iki finišo K.Raikkonenas aplenkė D.Coulthardą ir atsidūrė 4-ojoje vietoje. Vis dėlto skubėdamas jis išslydo iš trasos, bet sugebėjo grįžti. F.Massai pasukus į techninę juostą K.Raikkonenas liko 3-ias. Taip susiformavo lyderių grupė, pasiekusi nugalėtojų pakylą – L.Hamiltonas, H.Kovalainenas ir K.Raikkonenas. „Formulės-1” čempionate pirmauja L.Hamiltonas – 107 taškai, F.Alonso – 95 taškai, K.Raikkonenas – 84 taškai. Sukdamas 42-ą ratą savo bolidą sudaužęs „McLaren” lenktynininkas F.Alonso prisipažino, kad pavyti komandos draugą L.Hamiltoną kovoje dėl „Formulės-1” čempiono titulo jam padėtų tik stebuklas. Kitas „Formulės-1” čempionato etapas rengiamas spalio 7 dieną Kinijoje, Šanchajaus trasoje.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Sportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.