7-14 metų vaikai daro didelę įtaką šeimos biudžeto paskirstymui.
Tai buvo nustatyta viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „TNS Gallup” šių metų rudenį atliko šalies vaikų vartojimo įpročių tyrimo metu.
Apklausus 7-14 metų respondentus, paaiškėjo, kad jie stipriai skiriasi nuo savo tėvų ne tik vertybėmis, bet ir sugebėjimu žaibiškai įsisavinti naujausias technologijas.
Nepriklausomoje Lietuvoje gimusi ir augusi karta – tai beveik pusė milijono gyventojų.
Živilė Janukonienė, „TNS Gallup” projektų vadovė sako, kad 7-14 metų žmonių kartoje pastebimas žymiai didesnis susidomėjimas technologijomis ir gebėjimas jomis naudotis.
„Kompiuteriu naudojasi 90 proc., mobiliuoju telefonu – 70 procentų respondentų. Daugiau kaip pusė jų savo kambaryje turi televizorių, radiją ir kompiuterį. Vaikai pirmieji supažindina šeimą su naujausiomis technologijomis ir jų galimybėmis”, – teigia Ž. Janukonienė.
Rinkdamiesi mobiliojo telefono modelį, vaikai labiausiai atsižvelgia į jo elemento darbo laiką. Populiariausia mobiliojo ryšio paslauga tarp šios grupės vartotojų po trumpųjų žinučių – melodijų siuntimas.
Kompiuteris ir pinigai yra labiausiai vaikų geidžiamos gimtadienio dovanos. Labiausiai pageidaujamas loterijos prizas taip pat yra pinigai – loterijose lošia pusė visų apklaustųjų.