Dygliuotos padangos: už ir prieš

Vyriausybei patvirtinus, kad Lietuvoje bus draudžiama važinėti automobiliais su dygliuotomis žieminėmis padangomis, valdininkų ir vairuotojų nuomonės smarkiai išsiskyrė.

Nuo 2011 metų balandžio 10 dienos mūsų šalies vairuotojams teks naudoti tik nedygliuotas žiemines padangas. Vyriausybės patvirtintuose Kelių eismo taisyklių pakeitimuose numatyta, kad jau po trejų metų Lietuvoje bus draudžiama eksploatuoti automobilius, kurie „dėvės” dygliuotas žiemines padangas.

Mažiau gadins asfaltą.
Šio projekto iniciatoriai teigia, kad taip bus tausojami šalies keliai, tuo metu oponentai įsitikinę, kad toks sprendimas yra nepagrįstas ir ateityje saugaus eismo atžvilgiu sukels papildomų rūpesčių.

Susisiekimo ministerijos sekretorius Rimvydas Gradauskas sakė, kad dygliuotos padangos labai gadina asfaltuotus šalies kelius, kuriems remontuoti vėliau skiriamos milžiniškos sumos. Be to, anot R.Gradausko, važiuojant dideliu greičiu dygliuotos padangos yra pavojingesnės nei nedygliuotos. „Lietuvos keliai neblogai prižiūrimi, žiemos nėra labai šaltos, o dygliuotos padangos daro didelę žalą keliams”, – teigė Susisiekimo ministerijos sekretorius.

Jam antrino ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) direktoriaus pavaduotojas Petras Tekorius. Šio teigimu, Lietuvoje žiemą oro sąlygos yra tokios, kad ir be dygliuotų padangų galima saugiai važinėti. „Dygliuotos padangos pridaro daugiau žalos, nei duoda naudos. Važinėjant žiemą kokybiškomis nedygliuotomis padangomis nekyla jokių problemų. Be to, magistraliniai keliai gerai prižiūrimi, visada nuvalyti”, – LŽ komentavo P.Tekorius.

Vis dėlto jis pripažino, kad dygliuotos padangos praverčia esant apledėjusiai kelio dangai. „Bet tokios oro sąlygos, kai kelio danga pasidengia ledu, Lietuvoje būna vos kelis kartus per metus”, – pridūrė LAKD direktoriaus pavaduotojas.

Pasirinko lengviausią kelią

Tačiau daugkartiniam Lietuvos ralio čempionui Rokui Lipeikiui draudimas žiemą naudoti dygliuotas padangas atrodo mažų mažiausiai neracionalus ir nepagrįstas. Jo nuomone, valdininkai šiuo atveju pasinaudojo lengviausia galimybe – draudimu. R.Lipeikis įsitikinęs, kad toliau nuo didmiesčių gyvenantys žmonės apledėjusiais keliais žiemą iš viso negalės pravažiuoti. „Tie, kurie žiemą važinėja didmiesčiuose ar pagrindiniais magistraliniais keliais ir taip nenaudoja dygliuotų padangų, nes nėra jokio reikalo. Tačiau kiek yra vairuotojų, kurie kasdien į namus ar į darbą yra priversti važiuoti apledėjusiais keliais ir keliukais. Būtent tokiems vairuotojams draudimas naudoti dygliuotas padangas atsirūgs labiausiai. Net su pačiomis geriausiomis nedygliuotomis padangomis įveikti apledėjusius užmiesčio kelius bus labai sudėtinga arba iš viso neįmanoma”, – LŽ dėstė daugkartinis ralio čempionas R.Lipeikis.

Avarijų daugės

Nesąmone ir prasimanymu jis vadina valdininkų ir kai kurių kelininkų teiginius, kad Lietuvos klimatas labai panašus į Lenkijos ar Vokietijos, kur dygliuotos padangos taip pat yra uždraustos. „Nereikia būti meteorologu, kad suprastum, jog Lenkijos ir Lietuvos klimatas labai skiriasi. Kalbant apie Vokietiją, tai šioje šalyje keliai iš tiesų puikiai valomi”, – kalbėjo R.Lipeikis.

Patyręs sportininkas, vadovaujantis vienam didžiausių šalyje padangų pardavimo tinklui, sako, kad jam, kaip verslininkui, draudimas naudoti dygliuotas padangas yra palankus. Mat įsigaliojus naujai tvarkai vairuotojai bus priversti pirkti brangesnes nedygliuotas padangas, o tai prekybos tinklui būtų tik į naudą. „Kalbu ne kaip verslininkas, o kaip lenktynininkas ir vairuotojas – uždraudus žiemą važinėti su dygliuotomis padangomis Lietuvoje avarijų skaičius tik didės. Ar taip mūsų valdžia kovoja su karu keliuose?” – retoriškai klausė R.Lipeikis.

Praeityje garsus lenktynininkas, dabar Lietuvos kartingų asociacijos prezidentas Darius Jonušis irgi stebėjosi valdininkų pozicija nuo 2011 metų drausti naudoti dygliuotas padangas. Jo nuomone, važiuoti apledėjusiu keliu su kitos rūšies padangomis ne tik neracionalu, bet ir pavojinga. „Sutinku, kad dygliai „griaužia” sausą asfaltą, tačiau Lietuvoje yra daugybė kelių, kurie žiemą būna apledėję, prastai valomi ir sunkiai išvažiuojami. Manau, šiuo atveju įstatymų leidėjai padarė skubotą sprendimą, iki galo neišsiaiškinę kas ir kaip”, – LŽ teigė D.Jonušis.

Skandinavijos šalių mokslininkai, atlikę tyrimus, nustatė, kad žiemą dygliuotos padangos avarijų tikimybę sumažina iki 40 procentų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , .

1 atsiliepimas į "Dygliuotos padangos: už ir prieš"

  1. R.R

    Tai zinoma prie valdininku namu visada keliai yra isvalyti,ir jiems nerupi kaip vazines paprasti zmones.Nebutu tai lietuva 🙁

Komentuoti: R.R Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.