Mažesnės darbo ir veiklos sąnaudos į besivystančias Azijos šalis skatina perkelti ne tik gamybos, pramonės įmones, bet ir intelektinius produktus kuriančias bendroves. Viena tokių – „Mindworks Global Media”, kuri tekstų redagavimo, koregavimo, maketavimo ir net žurnalistų paslaugas klientams visame pasaulyje teikia iš Indijos.
Netoli Naujojo Delio įsikūrusiame „Mindworks” biure dirba beveik 100 darbuotojų. Jie kasdien tvarko tekstus, maketuoja ir atiduoda spaudai. Biure dirbama dviem ir trimis pamainomis, 7 dienas per savaitę, 24 valandas per parą. Mat bendrovė turi 8 klientus, kurie įsikūrę skirtingose pasaulio šalyse, skirtinguose žemynuose ir laiko zonose. Tai ne tik spausdintinių žiniasklaidos priemonių savininkai, bet ir interneto naujienų portalai, kurių naujienos turi būti atnaujinamos visą parą.
Su kiekvienu klientu dirba komanda, sudaryta iš 5–15 žmonių. Jie turi prieigas prie duomenų bazių, kuriose žurnalistų jau parengti tekstai laukia redaktoriaus rankos. Tikrinamos tekstų gramatikos, stiliaus ir logikos klaidos, jei kyla neaiškumų, „Mindworks” darbuotojai iš Indijos susisiekia su kliento naujienų redaktoriumi užsienio šalyje. Tačiau niekada nebendraujama tiesiogiai su teksto autoriumi žurnalistu.
„Mindworks” dirba su svetimų šalių klientais jau daugiau kaip 4 metus ir tikisi sulaukti dar daugiau užsakymų iš JAV bei Europos, kai žiniasklaidos priemonės šiose šalyse panorės sumažinti sąnaudas. Pagrindinis klientų motyvas pirkti redagavimo ir dizaino paslaugas iš Indijoje veikiančios įmonės – kaina. „Mindworks” tikina publikavimo išlaidas galinti sumažinti net 35–40 proc.
Kai kurios žiniasklaidos priemonės ne samdo kitas bendroves, tokias kaip „Mindworks”, o pačios kuria padalinius pigesnėse Azijos šalyse. Viena tokių – „Thomson Reuters”, įkūrusi biurą Bangalore ir į jį perkėlusi didžiąją dalį reporterių iš biuro Vol Strite, Niujorke.
„Mindworks” ne iš karto įsikūrė kaip paslaugas užsienio žiniasklaidos priemonėms teikianti įmonė. Iki 2004-ųjų ji dirbo Indijos rinkoje. Tačiau tais metais gavo užsakymą parengti publikaciją Didžiosios Britanijos oro linijų žurnalui tema „Jei galėtum išleisti 2 mln. svarų sterlingų, kokį nekilnojamąjį turtą Europos pajūryje įsigytum?” Bendrovės „Mindworks” darbuotojai, sėdėdami tūkstančių kilometrų atstumu nuo Londono, parengė straipsnį per 8 dienas. Tai buvo tik vienas darbas, tačiau padrąsino bendrovės vadovus bandyti tapti visame pasaulyje žiniasklaidos paslaugas teikiančia įmone. Ilgai svarsčius, kurios žiniasklaidos paslaugos būtų aktualiausios, apsistota ties redagavimu, koregavimu, dizainu.
Daugiausia „Mindworks” plėtros planai susiję su JAV, kuri laikoma šalimi, turinčia didžiausią žiniasklaidos tinklą pasaulyje. Iki 2013 m. „Mindworks” planuoja savo darbuotojų komandą išplėsti nuo 100 iki 1500 žmonių.
Nieko ilgai jie ten netvert pastips nuo kokios choleros 😀