Injekcija viešojo transporto sektoriui

Per artimiausius penkerius metus Lietuva turėtų sulaukti daugiau kaip 140 mln. litų ES Sanglaudos fondo paramos ekologiško viešojo transporto plėtrai. Panaudojant šią paramą, planuojama atnaujinti šalies miestų ir miestelių viešojo transporto priemonių parką.

ES parama bus teikiama įgyvendinant Sanglaudos skatinimo veiksmų programą. Ekologiško viešojo transporto plėtros projektus numatoma įgyvendinti vadovaujantis šios programos prioritetu „Aplinka ir darnus vystymasis”.

Šiuo metu Susisiekimo ministerija su Finansų, Aplinkos ir Vidaus reikalų ministerijomis svarsto ekologiško viešojo transporto plėtros projektų atrankos būdus, paramos teikimo kriterijus, stebėsenos rodiklius, lėšų paskirstymą regionams. Šiais klausimais taip pat konsultuojamasi su Centrine projektų valdymo agentūra, Transporto investicijų direkcija, Lietuvos nacionaline vežėjų automobiliais asociacija „Linava”.

Įsigyjant naujas transporto priemones pirmenybė turės būti teikiama darančioms mažesnį neigiamą poveikį aplinkai, naudojančioms alternatyvius degalus: biodegalus, dujas, elektros energiją, taip pat transporto priemonėms, kuriose įmontuoti hibridiniai varikliai.

Šiuo metu Lietuvos viešojo keleivinio transporto įmonėms priklauso apie 3000 autobusų ir troleibusų, iš kurių net 75 proc. yra senesni nei 10 metų. Nusidėvėjusios transporto priemonės smarkiai teršia aplinką, dėl augančio automobilizacijos lygio ir nepakankamos paslaugų kokybės viešuoju transportu naudojasi vis mažiau keleivių, miestuose didėja transporto spūstys.

Specialistų teigimu, kompleksiškai atnaujinta šalies viešojo transporto paslaugų sistema padės užtikrinti patogesnį susisiekimą, mažinti transporto spūstis ir aplinkos taršą, gerinti eismo saugą.

Tikimasi, kad atnaujintas transporto priemonių parkas ir kokybiškesnės paslaugos paskatins gyventojus vietoj kelionės automobiliu dažniau rinktis viešąjį transportą.

Investicijos į ekologiško viešojo transporto plėtrą taip pat sumažins į atmosferą išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį ir prisidės įgyvendinant Kioto protokolą, atitinkamus ES teisės aktų reikalavimus.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.