Iki mažesnių degalų kainų – ilgas kelias

Valdžia, sunerimusi dėl vežėjų padėties, pažadėjo jiems pasirūpinti, kad Europos Sąjunga persvarstytų akcizų politiką, tačiau vidaus rinkoje radikalių sprendimų neplanuoja.

Vakar per valdžios ir vežėjų susitikimą buvo aptarta padėtis degalų rinkoje. Susitikime dalyvavo premjeras Gediminas Kirkilas, Susisiekimo, Ūkio ministerijų, „Mažeikių naftos” vadovai.

Pasak premjero, būtina, kad Ūkio, Susisiekimo ir Finansų ministerijos, dalyvaujant ir vežėjams, ir „Mažeikių naftos” specialistams, kuo greičiau pateiktų pasiūlymus keičiant susidariusią situaciją. Tai tikimasi padaryti per savaitę.

Kreipsis į Briuselį

„Vyriausybė supranta ir gana atsakingai vertina šią padėtį”, – LŽ teigė Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava” prezidentas Algimantas Kondrusevičius.

Vežėjai gavo valdžios pažadą kreiptis į Briuselį, kad ten būtų persvarstyta akcizų politika.

„Reikia siekti, kad komerciniam transportui būtų sumažinti degalų akcizai arba būtų taikomi diferencijuoti akcizų dydžiai”, – teigė jis, bet pridūrė, kad „tai yra ilgas kelias”.

Dėl degalų akcizų mažinimo iniciatyvą rodo ir kitos ES šalys – Prancūzija, Lenkija.

Kaip pranešė BNS, po šio susitikimo ūkio ministras Vytas Navickas teigė, kad jau šį penktadienį ES energetikos tarybai siūlys patikslinti degalų akcizų politiką.

„Jei ministrų kabinetas pirmadienį pritars, taryboje kelsiu klausimą, kad ES mastu reikėtų nagrinėti kitokią naftos produktų akcizų politiką, atsižvelgiant į mūsų ekonomikos ir transportininkų konkurencingumą”, – teigė jis.

Mažinti kainą vidaus rinkoje – kliūtys

Pasak A.Kondrusevičiaus, be objektyvių priežasčių – brangstančios naftos, vežėjai Lietuvoje šiuo metu sunkius laikus išgyvena ir dėl to, kad vidaus rinkoje nėra palankios sąlygos importuotojams. „Didmeninėje prekyboje daugiau nei 90 proc. degalų parduoda „Mažeikių nafta”. Pakoregavus importą reglamentuojančius teisės aktus, šioje rinkoje galima pasiekti didesnės konkurencijos. Tarsimės, kaip galima pakeisti įstatymus, reglamentuojančius importo tvarką, kad konkurencija šioje rinkoje išaugtų. Manome, kad tai yra rezervas, kaip sumažinti degalų kainas Lietuvoje”, – viliasi jis.

Tačiau V.Navickas teigė, kad radikalių sprendimų šiuo klausimu valstybė kol kas neplanuoja, nes tam yra per daug kliūčių.

„Čia egzistuoja tik du variantai. Vienas – sumažinti techninius reikalavimus importuojamiems degalams. Tačiau tada atsiranda dvejopi standartai – „Mažeikių naftai” vieni, importuotojams – kiti. Tai reikėtų labai pasverti”, – BNS cituoja V.Navicką.

Kita galimybė, anot ministro, galėtų būti, kad valstybė prisiimtų įsipareigojimą kaupti naftos produktų atsargas už importuotojus.

„Importuotojai dabar kaupia apie 12 proc. Lietuvos naftos produktų atsargų. Jei perimtume tą naštą iš importuotojų, atsieitų net 80 mln. litų biudžeto pinigų, o jei dar ir iš „Mažeikių naftos” – tai būtų šimtamilijoninės lėšos”, – sakė jis.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.