Iš Vilniaus automagistrale važiuojantys į Kauną vairuotojai, šalia Elektrėnų važiuoja pro geležinkelio viaduką. Šiuo ruožu keleiviniai traukiniai nevažiuoja, bet nuolatinis krovinių judėjimas ir laikas buvo pradėję silpninti viaduką. Baisu net pagalvoti, kas atsitiktų, jei vieną dieną viadukas neatlaikytų…
Po juo esančia Vilnius-Kaunas automagistrale kasdien važiuoja tūkstančiai automobilių, taigi tvirto ir patikimo viaduko reikia ir vairuotojų, ir krovinių saugumui užtikrinti.
Atėjo laikas.
Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai”, rūpindamasi visais eismo dalyviais, ėmėsi šio svarbaus geležinkelio objekto remonto. Viaduko kapitalinis remontas buvo pradėtas praėjusiais metais, dabar jau padaryta didžioji dauguma darbų – pakeista hidroizoliacija, sutvarkyti perdangos atraminiai guoliai, įrengta vandens nutekėjimo sistema, nauji metaliniai turėklai, naujai užklotas paviršiaus apsauginio betono sluoksnis, įrengti šlaitiniai laiptai, atlikti kiti rekonstrukcijos darbai.
Remontą ketinama baigti birželio 16 dieną, taigi liko tik nudažyti. Šiems darbams bendrovė skyrė per 700 tūkst. litų nuosavų lėšų, o remontas daugiau kaip 40 metų veikiančiam viadukui yra pirmas. „Tiek laiko nieko nebuvo daryta, jau pats laikas buvo imtis kapitalinio remonto”, – sakė bendrovės „Lietuvos geležinkeliai” Vilniaus infrastruktūros direktoriaus pavaduotojas kelių ūkiui Aleksandras Michno. Jis tikino, kad atnaujintas statinys turėtų laikyti dar bent pusę šimtmečio.
Pėsčiųjų patogumui
Kitas šiuo metu remontuojamas bendrovės „Lietuvos geležinkeliai” objektas yra skirtas ne traukiniams riedėti, o žmonėms saugiai kirsti geležinkelio linijas. Tai pėsčiųjų viadukas Panerių stotyje. Jam rekonstruoti bendrovė skyrė net 3 mln. litų investicinių lėšų, nes tankiai gyvenamoje vietovėje pėsčiųjų saugumu negalima rizikuoti. Rangovo – bendrovės „Kauno tiltai” atstovas Gintautas Leišys tikisi, kad jau šių metų rugsėjo 1 dieną moksleiviai galės saugiai keliauti į mokyklą rekonstruotu viaduku.
Kol kas Panerių stoties viaduko kapitalinis remontas tik įpusėjęs. Darbininkams teko jį atstatyti kone iš pagrindų – viadukas buvo patrumpintas, pakeisti visi laiptai, sumontuotos naujos perdangų sijos, įrengti lietvamzdžiai, turėklai. Kad žmonėms būtų saugiau, naktimis viadukas bus apšviestas.
Remonto darbus sunkina tai, kad dieną Panerių stotyje vyksta intensyvus eismas, taigi statybininkai gali dirbti tik naktimis. „Traukiniai nuolatos važiuoja, manevruoja šilumvežiai, todėl dieną dirbti beveik negalime. Vakarais susirenčiame pastolius, dirbame, o paryčiui juos vėl išmontuojame. Stoties darbas negali nutrūkti”, – aiškino G.Leišys ir tikino, kad, šiaip ar taip, nors ir yra trukdžių, remontą pavyks atlikti kokybiškai ir laiku.
Dideli ateities planai
Po kapitalinio remonto atnaujinti viadukai ne tik užtikrina saugesnį traukinių eismą, net ir papuošia kraštovaizdį. Mėlynai dažytas metalinis geležinkelio tiltas virš Vokės gražiai įsilieja į upės slėnio panoramą. Nuo praėjusių metų, kai šis tiltas buvo pradėtas remontuoti, sutaisyti ramsčiai ir taurai, metalo konstrukcijos nuvalytos, perdažytos, pakeistos korozijos pažeistos dalys, sutvirtinti vandens apgadinti kūgiai. Paskutiniai smulkūs darbai bus baigti artimiausiu metu, nors traukiniai ir dabar rieda šiuo strategiškai svarbiu tiltu.
Dar du viadukai laukia rekonstrukcijos pradžios. Vienas jų yra privažiavimo kelyje Paneriai-Grigiškės. Šiuo viaduku dažnai juda sunkūs krovininiai vagonai, taigi bendrovė „Lietuvos geležinkeliai” iš nuosavų lėšų skyrė beveik milijoną litų objektui remontuoti, siekdama užtikrinti žmonių ir krovinių saugumą.
Bendrovės planuose yra ir metalinio tilto, esančio kelyje „Vilnius-Stasylos-Valstybės siena”, kapitalinis remontas. Dabar rangovas VĮ „Transporto ir kelių tyrimo institutas” tiria jo techninę būklę, po tyrimų bus pradėti remonto darbai, truksiantys nuo 2008-ųjų iki 2009 metų. Be būtinų kapitalinio remonto darbų, ant šio tilto planuojama įrengti visiškai naują geležinkelio kelią.