Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos visuomeninio transporto keleiviai jau beveik prieš metus turėjo naudotis naujovišku elektroniniu bilietu. Tačiau tai kol kas neįgyvendinta. Autobusų, troleibusų stotelėse iki šiol dar nėra numatytų švieslenčių, kuriose būtų informuojama apie transporto judėjimą.
Nuogąstaujama, kad, vis atidėliojant baigti kelių dešimčių milijonų litų vertės projekto įgyvendinimą, Europos Sąjunga gali nutraukti jo finansavimą. Neatmetamas ir blogiausias scenarijus, pagal kurį valstybė privalėtų grąžinti projektui skirtas lėšas, o didžiausių šalies miestų gyventojai dar negreit pajustų modernių technologijų privalumus, rašo dienraštis „Lietuvos rytas”.
Pagal konkursą laimėjusio Lietuvos, Lenkijos ir Slovakijos bendrovių konsorciumo sutartį su Vilniaus savivaldybe projektas turėjo būti įgyvendintas iki praėjusių metų birželio pabaigos. Po to, kai darbai visiškai nepasistūmėjo į priekį, buvo leista projektą baigti iki praėjusių metų gruodžio pabaigos.
Tačiau pernai spalį darbų buvo atlikta vos už vieną procentą projektui numatytų lėšų. Visa šio projekto vertė – 19 mln. 494 tūkst. litų. Iš jų 14 mln. litų – ES lėšos.
Prieš dvejus metus skelbtą konkursą laimėjęs konsorciumas, kurį sudarė Lietuvos bendrovė „Sonex Technologies”, Lenkijos EMAX S.A. ir Slovakijos EMTEST, už įrangą pasiūlė mažiausią kainą. Šis konsorciumas projektą Vilniuje ir Klaipėdoje įsipareigojo įgyvendinti beveik už 10,5 mln. litų. Kitos konkurse dalyvavusios bendrovės už tą pačią įrangą ir darbus paprašė 6 ar net 10 mln. litų daugiau. Todėl specialistams iš karto kilo įtarimų, kad projektas gali ilgam įstrigti.
Taip pat pasigirdo nuogąstavimų, kad gali būti bandoma ne tik įbrukti prastesnę, negu sutarta, įrangą, bet ir sumažinti darbų apimtį arba bent prašyti papildomų pinigų.
Konkursą užsakiusios Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos” vadovas Vaidotas Antanavičius pripažino, jog dauguma specialistų nuogąstavimų yra pagrįsti.Valdininkas patvirtino, jog projekto įgyvendinimo pabaiga buvo atidėta tris kartus.
„Susisiekimo paslaugų” direktorius patvirtino, kad dabar sostinėje parduodami elektroniniai bilietai nėra šio projekto dalis. Jie į apyvartą buvo paleisti nesulaukus, kada bus baigta įdiegti visa sistema.
„Užsitęsus projektui, nusprendėme jau po truputį pratinti keleivius prie naujų technologijų. Bet dabar platinami elektroniniai bilietai atlieka labai siaurą – mėnesinio bilieto – funkciją”, – aiškino V.Antanavičius.
Vilniaus savivaldybės informacinių technologijų skyriaus vadovas Rimvydas Jančiauskas atsakomybę už stringantį projektą vertė ne vien konkursą laimėjusiam konsorciumui. Projekto vadovas aiškino, kad dalis kaltės tenka ir miestui: „Užtruko įvairūs derinimai. Bet tikrai spėsime viską baigti iki Europos Sąjungos reikalaujamo termino”.
Pasak jo, įranga jau atvežta, liko tik ją sumontuoti. Jau baigti derinti ir švieslenčių, kurios turės būti įrengtos stotelėse, projektai
Sostinės valdžios atstovas taip pat neigė įtarimus, kad gali būti nukrypta nuo pirminės sutarties ir sumontuota paprastesnė įranga, nei iš pradžių buvo planuota.
Su panašiais sunkumais susiduriama ne tik Vilniuje, bet ir Klaipėdoje bei Kaune.