Bendrovės „Topo centras” savininkui ir įmonių grupės „AG Group” generaliniam direktoriui Giedriui Tomui Jarmalavičiui patinka greiti automobiliai, tačiau jis teigia, kad vairuodamas laikosi tvarkos, nes saugaus eismo jį išmokė per lenktynes sukaupta patirtis.
Verslininkas G.T.Jarmalavičius vairuotojo karjerą pradėjo prieš 22 metus prie moskvičiaus vairo, vėliau įgūdžius tobulino važinėdamas šešto modelio žiguliu, o šiuo metu vairuoja galingą ir prabangų „Mercedes” markės automobilį. Bendrovės „Topo centras” savininkas neabejingas greitiems automobiliams, tačiau tikina, kad važiuodamas gatvėmis azarto ir adrenalino „negaudo”. Aštrių pojūčių prie vairo verslininkas semiasi tik per lenktynes, kurios tapo neatskiriama gyvenimo dalimi.
Galia nepiktnaudžiauja.
Šiuo metu G.T.Jarmalavičius vairuoja solidų „Mercedes” markės automobilį, nors buvo laikas, kai teko vairuoti gerokai mažesnę mašiną – nediduką „Volkswagen Polo”. Verslininkas LŽ prisipažino, kad pasirinkimą važinėti būtent „Mercedes” lėmė sportinis automobilio tipas ir limuzino klasės teikiami pranašumai. „Kaip ir daugeliui vairuotojų, svarbiausi kriterijai renkantis automobilį – patogumas, funkcionalumas ir saugumas. Žinoma, dar svarbu, kad mašina būtų aprūpinta šiuolaikiška įranga, kuri padėtų greitai, bet saugiai nuvykti į reikiamą vietą”, – teigia G.T.Jarmalavičius.
Nors verslininkas tikino, kad laikosi kelių eismo taisyklių, vis dėlto susidūrimų su policijos patruliais kartais nepavyksta išvengti. Kadangi vyras nepriklauso piktybiškų pažeidėjų kategorijai, pokalbis su patruliais dažniausiai baigiasi įspėjimu. „Automobilis galingas, kartais nejučia stipriau spusteliu greičio pedalą. To akimirksniu užtenka, kad viršyčiau leistiną greitį. Mašina didelė, greitis beveik nejuntamas. Tačiau tokiu atveju vis tiek stengiuosi neperžengti leistinų ribų. Iš tikrųjų disciplinos ir saugiai vairuoti išmokė per lenktynes sukaupta patirtis, tad azarto ir adrenalino užtenka automobilių sporte, o keliuose vairuoju taip, kad atvykčiau saugiai”, – atviravo pašnekovas.
G.T.Jarmalavičius per pernai vykusias žiedines automobilių lenktynes Palangoje savo klasėje užėmė pirmąją vietą, o prieš dvejus metus tapo absoliučiu šių lenktynių nugalėtoju. Šią vasarą kartu su komanda „Topo centras – Vanagas racing” jis vėl startuos per lenktynes pajūryje.
Pasigenda kultūros
Pasakodamas apie greitį, azartą ir adrenaliną verslininkas neslėpė, kad kartą automobiliu yra skriejęs gana greitai. Tiesa, ne Lietuvos, o Vokietijos greitkeliais, kur jam teko patirti ir 270 km/val. greičio „dozę”.
Prakalbus apie Vokietijos kelius ir vairuotojų kultūrą, verslininkas lietuviams pataria bent retkarčiais pasimokyti kultūros būtent iš vokiečių. Toje šalyje, anot G.Jarmalavičiaus, važiuojant magistrale niekas net nemėgins tavęs lenkti iš dešinės pusės, tuo metu Lietuvoje vairuotojai neretai sąmoningai sukelia avarines situacijas.
Paklaustas, ar žino, kaip mūsų šalyje sumažinti avaringumą, verslininkas prisipažino unikalaus recepto neturįs. „Tikiu, kad bendra kultūra, užsienio patirtis, įvairūs mokymai padėtų bent iš dalies spręsti šią opią problemą”, – pridūrė jis.
Gerbia vairuojančias moteris
Kitaip nei daugelis stipriosios lyties atstovų, G.T.Jarmalavičius pagarbiai žiūrį į vairuojančias moteris. Verslininkas įsitikinęs, kad didžioji dauguma merginų ir moterų nėra prastesnės vairuotojos už vyrus. Kaip parodė šių metų įmonių grupėje „AG Group” vykdyta darbuotojų atranka į žiedinių lenktynių komandą, labai gerai geba vairuoti tiek vyrai, tiek moterys. „Suteikėme visiems mūsų darbuotojams galimybę išbandyti save lenktynių trasoje, o geriausieji iš geriausiųjų šią vasarą startuos per tikras lenktynes Palangoje. Po šios atrankos paaiškėjo, kad maždaug trys penktadaliai geriausiai vairuojančiųjų yra moterys. Todėl nepritariu stereotipui, kad vyrai – geresni vairuotojai. Viskas priklauso nuo patirties”, – neabejoja G.T.Jarmalavičius.