Ieškant idealiausio automobilio

Internete, spaudoje ir turguje siūloma galybė automobilių, bet išsirinkti vieną, būtinai patį geriausią iš jų visų – sunki užduotis. LŽ pabandė rasti atsakymą, kaip nepasiklysti nublizgintų kėbulų ir gražių istorijų klystkeliuose.

Pirmas išbandymas nutarus įsigyti automobilį yra sprendimas, kokios mašinos jums reikia. Vieniems svarbu važiuoti ekonomiškai, kitiems reikia patogių šildomų sėdynių ir naujausio modelio garso sistemos, tretiems – talpios bagažines, kad būtų galima sudėti ne tik savaitės pirkinius, bet ir palapinę, sulankstomą kėdutę bei dviratį.

Per daug pasirinkimo.
Akivaizdu, jog vieno idealaus modelio nėra, todėl neverta per daug pasitikėti draugų ar giminaičių patarimais, nes niekas geriau už jus nežino, ko norite. Tačiau būtina, kad tai žinotumėte patys. Dažnas pirkėjas, ypač jaunas maksimalistas, nuvertina šį pirmąjį žingsnį ir, pasidavęs savo svajonėms, nusiperka automobilį, kurio išlaikymas praryja visus šeimininko nervus bei ištuština piniginę.

Nusprendę, koks automobilis būtų tinkamiausias ir kokią sumą skirsite jam pirkti, pradėkite rinktis konkretų modelį. Daugybė gamintojų siūlo įvairių klasių mašinų, bet visos jos turi ir pranašumų, ir trūkumų. Kad neapsisuktų galva, apie jus dominančio modelio savybes geriausiai gali papasakoti vairuotojai, susibūrę į entuziastų klubus. Jų interneto svetainėse galite peržvelgti diskusijas apie būdingiausius automobilio gedimus, detalių kainas, degalų sąnaudas arba paprašyti daugiau informacijos.

Išsirinkus modelį laukia paskutinis ir pats svarbiausias žingsnis – pirkimas.

Pirkėjų naudai

Dabar, kai į Lietuvą nebeplūsta pirkėjai iš Rytų, Europos nenaujų automobilių rinkoje pasiūla tapo gerokai didesnė už paklausą, tad ieškantys mašinos gali neskubėdami rinktis ir pasiderėti.

Šeštadienio rytą Gariūnų automobilių turguje vaikštinėjo vos vienas kitas žmogus. Pardavėjas Miroslavas buvo slogios nuotaikos. „Pirkėjų nėra, žmonės pinigėlių neturi. Viskas brangu, degalai irgi, jaučiam krizę”, – guodėsi jis.

Rytinėse šalyse sugriežtinus automobilių įvežimo iš Europos Sąjungos sąlygas Lietuvos turguose gerokai sumažėjo perpardavinėtojų iš Rusijos ir Kazachstano. Verslininko teigimu, lietuviai taip pat nebeskuba leisti pinigų. „Dažniausiai perka mašinas, kainuojančias iki 10 tūkst. litų, arba brangias, kurių kaina – per 20 tūkst. eurų. Dabar pirkėjai gudrūs, neperka bet ko. Būna, apžiūrinėdami ir priklaupia, ir atsigula”, – tvirtino jis.

Automobilį norintis įsigyti Vytautas neslėpė nusivylimo pasiūla. Tarp apytiksliai pusaštunto tūkstančio Gariūnų turgaus aikštelėse parduodamų mašinų jis niekaip negalėjo rasti norimo modelio. „Ieškau, bet nerandu. Negi žmogus, važinėjantis gera mašina, tiesiog ims ir parduos ją į Rytus”, – retoriškai klausė vyras.

Prižiūrėtas, bet pigus

Iš daugybės siūlomų automobilių išsirinkti techniškai prižiūrėtą mašiną yra svarbiausias, bet kartu ir sudėtingiausias uždavinys.

Jeigu abejojate savo technikos žiniomis ir nesate linkęs pirkti katės maiše, už apytiksliai 100 litų autoserviso meistrai patikrins jūsų išsirinkto automobilio pakabą, variklio darbą, kompresiją, stabdžius, apžiūrės kėbulą.

Žinoma, neretai būna, kai patikrinimo rezultatai nesutampa su pasakojimais, girdėtais iš pardavėjo. Šie teisinasi, kad nieko nežinojo apie technines problemas, kad tokį automobilį įsigijo patys arba kad smulkius gedimus būsią pigu ir paprasta pataisyti. Jokiu būdu neklausykite tokių istorijų, nes ne visos pasakos gerai baigiasi. Jeigu perkant automobilį neveikia keletas mygtukų ar lempučių, didelė galimybė, kad netrukus suges dar kas nors.

Kitas dalykas, jei kiekvieną jus sudominusį automobilį patikėtumėte tikrinti profesionalams, turėtumėte gerokai pakratyti savo kišenę, todėl pravartu žinoti esminius „ligų” simptomus.

Kaip patikrinti pačiam

Pirmiausia atidžiai apžiūrėkite kėbulą. Jei automobilis anksčiau buvo patekęs į avariją, jo kėbulo dalys greičiausiai bus šiek tiek skirtingo atspalvio, tarp jų bus nevienodo dydžio tarpelių. Vienas aukščiau pakilęs bagažinės ar variklio dangčio kampelis sufleruoja, kad dėl stipraus smūgio pažeista kėbulo geometrija. Tai reiškia, jog vidiniai automobilio įrenginiai taip pat gali būti pažeisti, todėl įvykus kitai avarijai keleiviai nebebus gerai apsaugoti.

Dar vienas kėbulo priešas – rūdys. Korozija plinta labai greitai, tad jei dabar rūdys vos matomos, netrukus automobilis bus visas išmargintas rudų dėmių. Jos taip pat gali demaskuoti buvusio smūgio vietą.

Apžiūrėkite saloną. Nors mašinos vidus važiavimui įtakos nedaro, jame teks praleisti nemažai laiko. Taigi salonas turi būti patogus, sėdynės nesuplyšusios, o visi prietaisai veikiantys. Nenumokite ranka į neveikiantį mygtuką ar lemputę – iš pirmo žvilgsnio smulkūs gedimai gali slėpti nemažą elektros sistemos problemą.

Variklio, pavarų dėžės ir pakabos darbą geriausiai atskleis bandomasis važiavimas. Saugioje vietoje išbandykite, kaip automobilis įsibėgėja, ar tolygiai persijungia pavaros. Tai ypač aktualu modeliams, turintiems automatinę pavarų dėžę. Jei persijungiant pavaroms jaučiamas trukčiojimas, dėžė ilgai nebelaikys.

Važiuodami įsiklausykite, ar kuriuo nors apsukų diapazonu netrūkčioja variklis, ar negirdėti neįprastų pakabos garsų, nes šių agregatų remontas – pats brangiausias ir sudėtingiausias.

Tai tik keletas pagrindinių patarimų, kaip patiems apžiūrėti mašiną. Visų problemų kartais nesugeba įžvelgti ir profesionalai, tad perkantiesiems automobilį belieka palinkėti sėkmės, nes tai panašu į loteriją, tik jos bilieto kaina labai didelė.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.