Būsimųjų vairuotojų lenktynės su laiku

„Regitros” vadovai jaunuosius vairuotojus vadina prarastąja karta

Iki liepos 1-osios liko mažiau nei pora mėnesių. Norintys iki šios datos gauti nuolatinį, o ne dvejus metus galiosiantį vairuotojo pažymėjimą mokslus turėjo pradėti krimsti mažiausiai prieš mėnesį. Kiek tokių įžvalgių būsimų vairuotojų? „Regitros” duomenimis, kandidatų antplūdis nuo sausio iki balandžio maždaug trečdaliu didesnis nei pernai tuo pačiu laikotarpiu.

Egzaminų dukart nelaikys

„Ažiotažas kyla dėl to, kad visiems iki liepos 1-osios reikia gauti teisę vairuoti. Tai tik dar vienas įrodymas, kad mūsų tauta labiau tiki plepalais negu oficialia informacija. Nors nuo liepos 1 d. išduosime laikinus vairuotojo pažymėjimus, po dvejų metų, kai vairuotojai įvykdys Susisiekimo ministerijos nustatytus reikalavimus, pažymėjimus išduosime nelaikant egzaminų. Tą parašykite raudonai”, – kalbėjo „Regitros” Vilniaus filialo viršininkas Kęstutis Jadzevičius.

Antplūdį „Regitroje” lėmė tai, kad nuo liepos 1-osios įsigalios Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimo nuostatai, pagal kuriuos pradedantiems vairuotojams bus išduodamas dvejus metus galiojantis vairuotojo pažymėjimas.

Pradedančio vairuotojo pažymėjimas iš pažiūros bus toks pat kaip nuolatinis, skirsis tik galiojimo laikas. Kaip veiks Susisiekimo ministerijos tvarka, kol kas tiksliai nežinoma.

„Regitroje” ieško laimės

Šį pavasarį „Regitra” egzaminų centruose sulaukė gerokai daugiau klientų. Statistika rodo, kad būsimi vairuotojai egzaminams stengiasi pasiruošti kuo geriau. Pernai nuo kovo 1 iki balandžio 10 d. teorijos egzaminą iš pirmo karto išlaikė 77,9 proc., o šiemet – 81,6 proc. klientų. Šiais metais geriau pasiruošiama ir vairavimo praktikos egzaminui, tačiau iš pirmo karto jį įveikia tik kas antras.

„Klientų pagausėjimas jaučiamas, tačiau jie pasiruošia panašiai, kaip ir anksčiau, skirtumo neįžvelgiu. Kiekvienas atvejis individualus. Iškart matyti, kad vieni vairuotojai yra užsibrėžę iš mokyklos pasiimti maksimaliai žinių, o kiti nori tik vairuotojo pažymėjimą turėti. Pasitaiko ir labai gerai pasiruošusių, tačiau nemažai jų jaučiasi kaip loterijoje: arba pasiseks, arba ne”, – pasakojo „Regitros” specialistas Saulius Stanilionis.

Prie laimės ieškotojų save priskyrė ir „Ratų” kalbintas Naujosios Vilnios gyventojas Paulius P. Lapkričio mėnesį neišlaikęs vairavimo egzamino 21 metų vaikinas šiuos planus atidėjo ateičiai, nes prie vairo dar nesijautė tvirtai. Tačiau vos tik išgirdęs, kad nuo liepos 1 d. bus išduodami laikini vairuotojo pažymėjimai, nusprendė žūtbūt išsilaikyti egzaminus iki to laiko.

Neseniai tikslą pasiekęs jaunuolis pasakojo, jog iš pradžių nesėk-mingai bandė rasti „užtariančiųjų” „Regitroje”. Planas A neišdegė, tad teko imtis plano B – duoti kyšį egzaminuotojui.

„Vos įsėdęs į mašiną bandžiau įkišti 300 litų. Tačiau jis tik užrėkė, kad slėpčiau pinigus ir važiuočiau. Nesuprantu kaip, bet man pasisekė ir egzaminą išlaikiau”, – atviravo vaikinas.

Stereotipų pinklės

„Regitros” vadovai teigė laukę didesnio žmonių srauto ir tam ruošęsi. Vilniaus filiale buvo įrengtos papildomos 6 kompiuterių vietos

teorijos egzaminams laikyti. Anksčiau klasėje buvo 20 vietų, o egzaminai vyksta 9 kartus per dieną. Vis dėlto eilėje laikyti teorijos egzaminą tenka laukti apie 20 dienų, vairavimo – 8 dienas.

„Šiuo atžvilgiu labai dažnai elgiamasi neatsakingai, nes galvojama, kad jeigu yra didelė eilė, tai reikia registruotis. Pastebima, kad apie 17 proc. klientų neatvyksta į teorijos egzaminą. Nespėję pasiruošti keičia jo datą. Registracija nekainuoja ir taip sudaromos dirbtinės eilės”, – teigė K.Jadzevičius.

„Regitros” Vilniaus filialo viršininkas nelinksmai konstatavo, kad jauniesiems vairuotojams trūksta sąmoningumo, o mokyklos nesistengia nieko keisti.

„Dabartiniai jaunieji vairuotojai yra prarasta karta. Laikyti teisių ateina 18-mečiai, pirmieji gimę nepriklausomoje Lietuvoje. Jų tėvai kaip įmanydami stengėsi užsidirbti, taip vaikams buvo įskiepyta, kad didžiausia vertybė yra pinigai. Jaunimas giriasi, kad policijai davė kyšį, jie įsivaizduoja, kad gali viską nupirkti. O vairavimo mokyklos moko ne vairuoti, bet išlaikyti vairavimo egzaminą. Pažiūrėkite, instruktoriai aikštelėje rodo, kiek kartų reikia susukti vairą, kad apvažiuotum vieną ar kitą kliūtį. Bet išvažiavus į gatvę bus kitaip”, – sakė K.Jadzevičius.

Jis pridūrė, kad visuomenė turėtų liautis vadovautis stereotipu, kad vairauoti yra žmogaus prigimtinė teisė. „Ne kiekvienas yra gimęs vairuoti. Visi įsivaizduoja, kad jeigu meška važiuoja dviračiu, tai kiekvienas būtinai turi vairuoti automobilį. Jauni vairuotojai turėtų nuvažiuoti į aikštelę Molėtų plente, kad pažiūrėtų, kas nutinka viršijus greitį ar nesilaikant Kelių eismo taisyklių. Ten stovi automobiliai, kurių vairuotojų jau nebėra gyvų”, – patarė pašnekovas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.