Profesionalų eksperimentas „Uždarame vakare”

Balandžio 23, 24 dienomis Nacionalinio dramos teatro Mažojoje salėje ir balandžio 26-ąją Kauno kameriniame teatre – Oskaro Koršunovo/Vilniaus miesto teatro (OKT) premjera „Uždaras vakaras”.

Vienos dalies spektaklį kūrė scenografė Jūratė Paulėkaitė, aktorius Dainius Gavenonis, aktorė ir dainininkė Brigita Bublytė kartu su aktoriais Povilu Budriu, Dariumi Gumausku, Aleksu Kazanavičiumi, Remigijumi Vilkaičiu, smuikininke Ana Čekasina, kontrabosininku Vyčiu Nivinsku, videomenininke Aurelija Maknyte ir šviesų dailininku Eugenijumi Sabaliausku.

Autorių kelionės.
Tai jau ne pirmas scenografės J.Paulėkaitės ir aktoriaus D.Gavenonio režisūrinis darbas OKT repertuare. Pirmąkart statė spektaklį kartu su Birute Marcinkevičiūte (Mar) 2006 metais pagal B.Marcinkevičiūtės pjesę „Grimo opera”; joje kaip pro didinamąjį stiklą žvelgė į tai, kokius pėdsakus veide ir sieloje palieka prisiimtas įvaizdis, „sielos makiažas”. 2007-aisiais J.Paulėkaitė ir D.Gavenonis pagal Daivos Čepauskaitės pjesę „Pupos” sukūrė spektaklį „Kartu” – ilgą gyvenimą nugyvenusios poros tarpusavio santykius tyrinėjančią parabolę. Šįkart darbui įkvėpė aktorės bei dainininkės B.Bublytės muzikinė kompozicija senovinės lietuviškos pasakos „Žmona deivė” tema.

„Ši iniciatyva – lyg profesinis pasitikrinimas. Šįkart panorome eiti patys ir vesti žiūrovą į kitokį spektaklį, kitą sritį, iš anksto nežinodami, ar čia laukia atradimai. Kadangi niekas neatėjo ir mums tokios kelionės nepasiūlė, to ėmėmės patys, – kalbėjo J.Paulėkaitė. – Mums įdomus performanso žanras: ne tiek vaidyba, kiek informacijos, ženklų siuntimas žiūrovui. Tai lyg eksperimentas, ar laboratorinis darbas, kokius darydavome mokykloje. Tai tarsi teatro, ryšių tarp publikos ir spektaklio tyrinėjimas.”

Stebės sapną

Anot kūrėjų, „Uždaras vakaras” – hermetiškas spektaklis. „Kai visuomenė darosi atviresnė, o teatras vis labiau socialus, įdomūs tampa tokie dalykai, kurių neįmanoma interpretuoti vienareikšmiškai, kurie labai individualiai suvokiami, – pasakojo J.Paulėkaitė. – Mums šįkart įdomu bendrauti ne su žiūrovų grupe, o su atskiru tos grupės individu pasiūlius temas, kurios remiasi itin asmenišku patyrimu. Aktoriai, imituojantys hipnozės seansą, leis žiūrovui stebėti sapną.” Pasak J.Paulėkaitės, „Uždaro vakaro” komanda, surinkta šiam eksperimentui, – tai žmonės, kurie, statytojų nuomone, gali būti įdomūs vieni kitiems ir gali dirbti kartu tokiomis sąlygomis, kai nėra autoritetų, nėra garantijų, kai spektaklio dramaturgija kuriama kartu ir kiekvienas yra atsakingas ne tik už savąjį fragmentą, bet ir už spektaklio visumą. „Svarbu tai, kad norėjosi eksperimentuoti su brandžiais žmonėmis, profesionalais, kurie gali leisti sau rizikuoti”, – pabrėžė J.Paulėkaitė.

Pirmąkart Lietuvoje

B.Bublytės muzikinė kompozicija „Žmona deivė”, sukurta senovinės lietuvių pasakos tema, pirmąkart nuskambėjo 2007 metais kaip radijo spektaklis. Vėliau buvo išleista ir kompaktinė plokštelė. Dabar „Žmonos deivės” pagrindu OKT pristato spektaklį. „Tai performanso pobūdžio spektaklis; tokio Lietuvoje dar nemačiau, – sakė B.Bublytė, spektaklio aktorė ir dainininkė. – „Uždaras vakaras”, palyginti su jį inspiravusia „Žmona deive”, labai pasikeitęs, tarsi visiškai naujas kūrinys. Tai muzikos, teksto ir dainavimo vienovė, kuri padeda užčiuopti ir atskleisti gilumines kūrinio prasmes bei emocijas.”

B.Bublytė pasakojo, kad improvizuoti ją, dar besimokančią B.Dvariono vaikų muzikos mokykloje, skatino pedagogas džiazo virtuozas Vladimiras Čekasinas. Vėliau studijavo aktoriaus meistriškumą Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, magistro laipsnį įgijo vadovaujama Jono Vaitkaus. Aktorė vaidino Eimunto Nekrošiaus, bet daugiausia J.Vaitkaus, O.Koršunovo spektakliuose. „Labai daug kūrybinių atradimų buvo ir dirbant su J.Paulėkaite bei D.Gavenoniu. „Uždaras vakaras” – man yra labai vertinga patirtis, – sakė B.Bublytė. – Dar labai džiaugiuosi, kad šiame spektaklyje debiutuoja ir žinomi muzikai smuikininkė A.Čekasina ir kontrabosininkas V.Nivinskas. Tai žmonės, su kuriais mane sieja ypatingas kūrybinis bendradarbiavimas; su jais kalbame viena muzikine kalba. Jų muzikinės improvizacijos labai svarbios spektaklyje.”

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Kultūra su žyma , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.