Lietuvoje „iPhone“ (ne)nusipirksi

Kultinio telefono gerbėjai nugali visas kliūtis ir priverčia jį veikti Lietuvos operatorių tinkluose

Kol oficialiai „Apple iPhone“ džiaugiasi vos šešių valstybių gyventojai, likusi pasaulio dalis tik nekantriai varvina seilę. Tačiau ne paslaptis – kas labai ieško, tas randa. Nekantrūs ir sumanūs vartotojai šiuo telefonu naudojasi ir nesulaukę, kol šie oficialiai pasirodys jų šalyse. „iPhone“ itin paklausus Kinijos ir Rusijos rinkose, šių telefonų savininkų gretos auga ir Lietuvoje.

Telefoną atsiejo pats

„iPhone“ guru save vadinantis studentas Jurgis Šalna pasakojo, kad šiuo telefonu naudojasi nuo praėjusių metų rugsėjo, kai tik internete pasirodė telefoną nuo operatoriaus tinklo atsieti leidęs sprendimas. „Apple“ telefoną vaikinui atsiuntė draugai iš JAV.

Nors „iPhone“ yra susietas su tam tikrų operatorių tinklais, jį galima pirkti ir nesudarant sutarties, kuri pasirašoma elektroniniu būdu aktyvuojant telefoną per „iTunes“ interneto parduotuvę. Todėl išvežti telefoną galima, lieka tik jį atsieti nuo tinklo.

Savąjį „iPhone“ J.Šalna atsiejo pats: „Iš pradžių ieškojau „atrišimo“ paslaugų, bet skelbimuose buvo nurodomos nerealios kainos, pavyzdžiui, 500 litų, tad pagalvojau, kad tai galima atlikti ir pigiau.“

„Anksčiau atsieti telefoną buvo gana sudėtingas procesas, dabar tam užtenka 4 minučių ir 20 sekundžių. Praktiškai tereikia vieno mygtuko spustelėjimo. „iPhone“ „atrišti“ norintiems žmonėms tiesiog rekomenduoju kelias interneto svetaines, iš kurių jie gali parsisiųsti reikiamas programas ir viską padaryti patys“, – pasakojo J.Šalna.

„Apple“ prieš programišius

Daugiau kaip 300 „Apple“ telefonų atsiejęs Darius Aukštinaitis aiškino, kad nors šį telefoną galima atsieti laikantis nurodymų internete, kartais iškyla nesklandumų, su kuriais paprastam vartotojui sunkiau susidoroti.

„Dažniausiai rūpesčiai prasideda, kai pasirodo atnaujinta „iPhone“ programinė įranga. Ją įdiegus, telefonas vėl „užsirakina“, tačiau ir tai pataisoma“, – sakė D.Aukštinaitis.

J.Šalna pridūrė, kad iš pradžių programišių bendruomenė net skaičiavo taškus. „Iš pradžių apie pusę metų telefonų niekas negalėjo atsieti, vadinasi, taškas „Apple“. Paskui programišiai įveikė apsaugą – taškas jiems. Atnaujinusi programinę įrangą „Apple“ telefonus vėl užblokavo, o programišiai ir vėl apsaugą įveikė. Manau, kad ateityje šį reikalą įmonė paliks likimo valiai“, – teigė J.Šalna.

Tiek J.Šalna, tiek D.Aukštinaitis patikino, kad atsieti telefonai neparanda funkcionalumo ir be jokių nesklandumų veikia Lietuvos mobiliojo ryšio operatorių tinkluose.

Siunčia iš JAV

Pavardės atskleisti nenorėjęs klaipėdietis Jonas sakė, kad „Apple“ telefonų savo pažįstamiems gauna iš JAV. Šioje šalyje „iPhone“ su 8 GB talpos atmintimi galima įsigyti už 399 JAV dolerius (apie 870 litų).

Jonas jau yra parūpinęs per 100 „Apple“ telefonų. Pasak jo, žmonės užsisako ir po 5 arba 10 „iPhone“ iš karto. „Telefonus dažniausiai įsigyja jaunesni žmonės ar net 13–17 metų paaugliai, pasitaiko ir verslininkų“, – kalbėjo jis.

Tiesa, Lietuvą artimiausiu metu gali pasiekti pigesnių „iPhone“ banga iš Jungtinės Karalystės. Mobiliojo ryšio operatorius O2 nuo balandžio 15 d. atpigino 8 GB talpos modelius iki 169 svarų sterlingų (apie 725 litų). Manoma, kad telefonų atpiginimas yra dar vienas ženklas, jog artimiausiu metu pasirodys atnaujinti „iPhone“ su 3G ryšio sistema.

Nupirko ir žmonai

Visi „e Dienos“ kalbinti pašnekovai, kuriems teko susidurti su „iPhone“, sutartinai teigė, kad šis telefonas išskirtinis. Reklamos specialistui Martynui Kelerui taip patiko prieš kelis mėnesius įsigytasis „iPhone“, kad greitai dar vieną aparatą jis nupirko ir savo žmonai.

„Žmona telefoną įvertino palankiai, nors iš pradžių jai pasirodė kiek didokas, bet galimybės jai patiko“, – pasakojo M.Keleras.

Paklaustas, ar žino daug žmonių, besinaudojančių „iPhone“, M.Keleras sakė, kad norinčiųjų yra pakankamai, tačiau turinčiųjų – nedaug. „Kol kas žinau tik vieną partnerį, kuris „iPhone“ įsigijo po to, kai pamatė manąjį“, – kalbėjo jis.

„Tačiau Vilniuje tenka matyti vis daugiau žmonių, kurie naudojasi šiais telefonais. Nors dabar jie išskirtiniai, vėliau veikiausiai taps masiniais produktais“, – sakė M.Keleras.

Parduotuvės lentynoje

„iPhone“ prekiaujama ne tik iš po skverno – jį „e Dienai“ pavyko aptikti ir Vilniuje parduotuvės „Topo centras“ lentynoje. Parduotuvės konsultantas Aurimas patikino, jog telefonas veikia Lietuvoje, jam taikoma 12 mėnesių garantija. Telefonas kainuoja 2199 litus.

Kalbinti „Apple“ atstovai teigė, kad „Apple“ Baltijos šalių regione telefonų „iPhone“ nepardavinėja, todėl Lietuvos vartotojams nėra teikiama „iPhone“ telefonų garantinė priežiūra.

O „Topo centro“ mažmeninės prekybos vadybininkas Edvinas Klimovič patvirtino, kad bendrovė kol yra įsigijusi nedidelį kiekį šių telefonų. Jie buvo pirkti iš Lietuvoje registruotos bendrovės „Heltelas“, kuri įrenginiams suteikė garantiją.

„Heltelas“ teigė šiuo metu „Apple“ telefonais neprekiaujantis ir daugiau informacijos apie juos nepateikė.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Informacinės technologijos su žyma , , , , , , , , , , , . Įrašykite į adresyną nuolatinę nuorodą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.