Duonos mažiau, kaina ta pati

Etiketėje nurodomas duonos svoris ne visada atitinka tikrovę. Tai nustatė Lietuvos metrologijos inspekcija, duonos gamintojams grasinanti baudomis.

Netikėtas reidas

Lietuvos metrologijos inspekcija (LMI) kovo mėnesį patikrino 30 įmonių kepamus duonos gaminius.

Paaiškėjo, kad net penktadalis kai kurių gamintojų produkcijos neatitinka etiketėje nurodomo svorio.

„Svoris neatitinka dėl menkos kokybės kontrolės. Yra nemažai įmonių, kurioms priekaištų neturime, tačiau pasitaiko ir apsileidusių“, – netikėto reido rezultatus apibendrino LMI viršininko pavaduotoja Natalija Bražunienė.

Iš gausybės parduotuvėse parduodamų duonos gaminių tikrinti populiariausi: įvairi duona, batonai – iš viso 250 pavadinimų produkcija. Pažeidimų nenustatyta įmonių „Vilniaus duonos“, „Fazer kepyklos“, „Klaipėdos duonos“, „Šiaulių duonos“ gaminiuose.

Daugiausia svorio pritrūko Kaišiadorių bendrovės „Gudobelė“ produkcijoje. 24 proc. tikrinto kiekio viršijo leistiną 18 gramų trūkumą.

Įmonių „Plungės duona“, „Mentora ir Ko“ ir „Baltasis pyragas“ penktadalis visų tikrintų duonos gaminių buvo lengvesni, nei skelbia užrašai ant pakuočių.

Įmonėms – staigmena

Patys duonos gamintojai tikino, kad apie inspekcijos reidą jiems dar neteko girdėti. „Tai pirmą kartą girdžiu iš jūsų. Jei tokia informacija bus patvirtinta oficialiai, būsime įpareigoti trūkumus pašalinti“, – konstatavo bendrovės „Mentora ir Ko“ komercijos direktorius Vitalijus Kazakevičius.

Vis dėlto ne visi verslininkai nemalonią žinią sutiko nuolankiai. Didžiausiais pažeidimais įtariama „Gudobelė“ su žiniasklaida bendrauti atsisakė.LMI artimiausiu metu ketina aplankyti šias bendroves. „Reidą atlikome prekybos vietose, dabar vyksime į įmones. Vėliau apibendrinus rezultatus bus skiriamos baudos. Tikimės, kad situacija pagerės“, – inspekcijos planus atskleidė N.Bražunienė. Duonos kepėjams gresia nuo 300 iki 2 tūkst. litų dydžio baudos.

Gali patikrinti patys

Duonos gaminius LMI tikrino savo iniciatyva, nors pastaruoju metu skundų dėl šios prekių grupės negauta. „Dažniausiai skundžiamasi dėl vandens ir kitų skaitiklių. Apskritai skundų būna kuo įvairiausių – nuo šaldytos glazūruotos žuvies iki degalinių kolonėlių rodmenų“, – pasakojo N.Bražunienė. Pasak specialistės, apie 50 proc. visų nusiskundimų praėjusiais metais pasitvirtino.

Dažnai ir patys vartotojai palengvina tarnybos darbą pateikdami motyvuotus pareiškimus, prieš tai keletą kartų pasvėrę perkamą produkciją. „Tai nesudėtinga padaryti, ypač kai prekybos centruose atsirado kontrolinės svarstyklės. Patys pirkėjai gali maloniai nustebti, kai kuriose pakuotėse radę perteklių“, – aiškino LMI viršininko pavaduotoja.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.