Alkoholio reklamos priešininkai grasina boikotuoti stipriųjų gėrimų reklamos transliavimo tvarką rengiančios darbo grupės veiklą

Seimo Sveikatos reikalų komiteto pirmininkas konservatorius Antanas Matulas pagrasino nedalyvausiąs pats ir pakvietė taip pat pasielgti alkoholio reklamos priešininkus, Seimo valdybos sudarytos darbo grupės, turinčios parengti Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas, paskutiniame balsavime dėl naujų pataisų, kurias turėtų svarstyti Seimas.
Jis priekaištavo, kad paskutiniame darbo grupės parengtame variante grąžinama silpno alkoholio reklama.

„Seimas jau atmetė alkoholinių gėrimų reklamos transliavimo liberalizavimo pataisas, taip Seimas jau išreiškė savo poziciją, o ką dabar darom? Vėl norime leisti alkoholio reklamą”, – kalbėjo A.Matulas.

Jis reikalauja, kad Seimui svarstyti būtų pateikti du variantai – vienas, kuriame yra leidžiama silpno alkoholio reklama, o kitas – kuriame ši reklama draudžiama.

Gintaras Steponavičius siūlė darbo grupei greičiau apsispręsti dėl pataisų, o joms pakeitimus teikti tada, kai pataisas ims svarstyti Seimas.

„Nelaužykime iečių čia, nes Seimas apsispręs. Čia tik tarpinis sprendimas”, – siūlė G.Steponavičius.

Svarstyti galutinį naujos stipraus ir silpno alkoholio rodymo tvarkos variantą ketvirtadienį susirinkusios darbo grupės nariai susiginčijo, ar reikia dviejų ar vieno pataisų varianto.

Siūloma nuo 2012 metų uždrausti alkoholio reklamą visose visuomenės informavimo priemonėse.

Taip pat siūloma drausti alkoholio reklamą švietimo, mokslo, visose sveikatos priežiūros įstaigose, visuomeniniame transporte. Taip pat planuojama, kad būtų draudžiama ir išorinė alkoholio reklama.

Iki 2012 metų siūloma alkoholio reklamą drausti per televiziją ir radiją nuo 6 val. iki 23 val., tačiau toks draudimas nebūtų taikomas alui iki 5,5 proc. stiprumo ir natūralios fermentacijos alkoholiniams gėrimams iki 13 procentų stiprumo.

Silpno – iki 13 proc. ir natūralios fermentacijos alkoholio gamintojų arba tokiais gėrimais prekiaujančių įmonių pavadinimus ar jų prekių ženklus siūloma leisti ant profesionalių sportininkų sportinės aprangos, avalynės ar kitų sporto gaminių ar sporto atributikos.

Transliuotojus siūloma įpareigoti transliuoti reklamą, propaguojančią blaivybę ir informuojančią apie alkoholio vartojimo žalą. Tam transliuotojai turėtų skirti ne mažiau kaip 10 proc. metinių pajamų, gautų už alkoholio reklamos transliavimą.

Anksčiau buvo siūloma įstatyme numatyti ir laiką, kada tokia alkoholio antireklama būtų transliuoja – nuo 18 val. iki 23 val. Tačiau pataisų rengėjai mano, kad tai galėtų numatyti Vyriausybės parengti poįstatyminiai dokumentai. Vyriausybės įgaliotai institucijai siūloma kontroliuoti tokios reklamos transliavimą.

Seimo valdybos sudaryta maždaug 30 asmenų darbo grupė analizuoja ne tik silpno alkoholio reklamos transliavimo, bet kitas alkoholio rinkos aspektus reglamentuosiančias pataisas ir iki balandžio 1-osios turi pateikti savo pasiūlymus.

Nuo šių metų sausio visų alkoholinių gėrimų reklama per televiziją draudžiama nuo 6 val. iki 23 val.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba už alkoholinių gėrimų logotipo rodymą per šiemet transliuotas sporto rungtynes jau skyrė baudų TV3 ir LRT.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Lietuvoje su žyma , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.