Keltas susidūrė su tanklaiviais

Per pastarąsias dvi paras Klaipėdos uoste įvyko trys incidentai. Per vieną jų buvo apgadintas keltas ir du tanklaiviai.

Nutrūko inkarai

Ketvirtadienį perpiet šaldytus krovinius atgabenęs laivas „Vestlandia” laukė išoriniame reide. Dėl sustiprėjusio vėjo laivas nutrūko nuo inkarų ir jį ėmė nešti Klaipėdos uosto link.

Laivo kapitonas Borisas Izotovas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos budinčiam dispečeriui išsiuntė pranešimą, kad sugedo pagrindinis laivo variklis bei nutrūko inkarai.

„Vestlandia” ėmė nešti vėjas, kurio gūsiai siekė beveik 28 metrus per sekundę, o bangos iškildavo iki penkių metrų. Kad laivas nepriartėtų prie kranto, į incidento vietą buvo išsiųstas vilkikas „Stumbras”. „Vestlandija” įgulai pavyko užvesti variklius, ir laivas pasitraukė saugiu atstumu nuo uosto prieigų. Šalia nuolat budi vilkikas „Smit Sulawesi”.

Aprimus vėjui laivo įgula apžiūrės variklius ir nuspręs, ką toliau daryti.

Estų kompanijai „Norfos Shipping” priklausantis laivas pastatytas 1983 metais. Jo ilgis – beveik 62 metrai. „Vestlandia” plaukioja su Dominikos vėliava. Jis į Klaipėdos uostą atgabeno šaldytų žuvų ir planavo švartuotis prie Vakarų laivų gamyklos krantinių.

Kliudė du tanklaivius

Tos pačios dienos vakarą „DFDS Lisco” priklausantis keltas „Tor Corona”, išplaukdamas iš uosto, užkliudė prie „Klaipėdos naftos” stovinčius tanklaivius „Valle di Nervino” ir „Anishkov Bridge”. Spėjama, kad incidentas atsitiko dėl kelto laivavedžio netinkamai pasirinkto greičio.

Su Anglijos vėliava plaukiojančio „Tor Corona” kapitonas Tomas Malmbergas pasirinko per mažą plaukimo greitį, ir srovė keltą prispaudė prie tanklaivio „Anishkov Bridge”, kuris stovėjo prie antrosios krantinės.

187 metrų ilgio keltas aplankstė tanklaivio korpusą. Keltas atsitraukė nuo tanklaivio ir plaukdamas pirmyn įsirėmė į „Valle di Nervino”, kuris stovėjo prie pirmosios krantinės. „Tor Corona” galinėje tanklaivio dalyje pramušė skylę. Iš tanklaivių nafta neišsiliejo.

Prarado valdymą

Klaipėdos uoste tik per plauką buvo išvengta dar vieno incidento. Vakar apie 9 valandą ryto „DFDS Lisco” priklausantis jūrinis keltas „Lisco Patria”, įplaukdamas į uostą, laikinai prarado valdymo kontrolę.

Laivo kapitonas Aleksandras Nerezovas apie tai iš karto informavo uosto direkcijos Laivų eismo tarnybą. Avarijos keltas išvengė ir toliau tęsė numatytą maršrutą uosto akvatorija.

Klaipėdos valstybinio jūsų uosto direkcija įvykių nekomentuoja, kol nebus paskelbtos tyrimo išvados.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Lietuvoje su žyma , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.