Tvarkingas automobilis – retenybė

Valstybinės techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta” paskelbė penkias dienas trukusios akcijos „Saugus ir techniškai tvarkingas automobilis – gyvybių išsaugojimo kelyje garantas” rezultatus. Akcijos metu visi norintieji buvo kviečiami nemokamai pasitikrinti automobilių techninę būklę. Rezultatai, kaip ir prognozavo akcijos iniciatoriai, gali būti apibūdinami vieninteliu žodžiu – blogi.

Aplaidumo veidrodis

Per penkias akcijos dienas į techninės apžiūros centrus (TAC) užsuko kiek daugiau nei 3 tūkst. automobilių. „Transekstos” vadovų teigimu, net 85 proc. patikrintų mašinų turėjo didelių trūkumų. 40 į TAC atvairuotų automobilių būklė buvo tokia prasta, kad juos eksploatuoti Kelių eismo taisyklės griežtai draudžia. 37 proc. „Transekstos” kvietimu pasinaudojusių vairuotojų sužinojo, kad jų mašinų matomumo ir šviesos signalizacijos sistemos netvarkingos, žibintai perdegę ar netinkamai sureguliuoti. 20 proc. tikrintų automobilių stabdžių sistemos neatitiko minimalių reikalavimų –skirtingi tos pačios ašies ratai stabdė nevienodai efektyviai, stabdžių trinkelės ir stabdžių diskai sudėvėti.

18 proc. visų užfiksuotų gedimų teko važiuoklės agregatams, o 13 proc. – varikliams, kurie aplinką teršė gerokai daugiau, nei leidžiama norminiuose aktuose.

„Tikėtina, kad mūsų asociacijos kvietimu pirmiausia pasinaudojo tie automobilininkai, kurie nepasitiki savo jėgomis ir abejoja, ar pastebi visus ilgainiui atsirandančius techninius defektus. Tokie žmonės atvažiavo tiksliau sužinoti, į ką ir kiek reikės investuoti prieš atliekant privalomą valstybinę techninę apžiūrą. Tačiau svarbu kitkas: visi akcijos metu tikrinti ir kaip didelių trūkumų turintys pripažinti automobiliai turėjo galiojančius TA talonus”, – akciją komentavo vienas jos rengėjų, „Transekstos” viceprezidentas Gintautas Šlėderis.

Rezultatai negerėja

Ekspertų teigimu, šie duomenys iš esmės patvirtina ir kitose Europos šalyse technikos ekspertų pateikiamą informaciją apie kasdien keliais važinėjančių transporto priemonių techninę būklę. Antai Vokietijos bendrovės „Dekra” specialiame leidinyje „Techninis saugumas kelių transporte” konstatuojama, kad 95,3 proc. lengvųjų automobilių, patikrintų Vokietijos keliuose, turėjo trukumų. Krovininės mašinos ir autobusai sudarė 95,7 proc., o motociklai – net 97 proc. Taigi Lietuvoje užfiksuoti rezultatai gana panašūs”, – apibendrino G.Šlėderis.

„Geras” tik pusmetį

Technikos ekspertai ir automobilių servisų meistrai taip pat atkreipia dėmesį, kad palyginti seni (maždaug 10 metų) automobiliai, net ir sėkmingai įveikę TAC filtrus, po gana trumpo laiko vėl reikalauja priežiūros. Stebėjimai rodo, kad, nelygu eksploatacijos intensyvumas ir sąlygos, techninės charakteristikos nepakitusios išlieka tik apie 6 mėnesius. Jei mašina vėliau nesulaukia kvalifikuotos profilaktinės pagalbos ir naudojama tol, kol ją pavyksta išvairuoti į kelią, jau po pusmečio ji pradeda kitiems eismo dalyviams kelti maždaug pusantro karto didesnį pavojų nei techniškai tvarkingas automobilis.

Palyginti dideles apkrovas gaunančios senos mašinos būklė maždaug po dvejų metų eksploatacijos – tiek, kiek galima legaliai važiuoti neužsukus į TAC – saugaus eismo ir aplinkosaugos požiūriu tampa kritiška. Neatsitiktinai vien dėl techninių priežasčių, specialistų skaičiavimu, kasmet įvyksta iki 5–7 proc. avarijų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.