Stogo dangų rinka stingsta

Kai kurių stogų dengimo produkcija prekiaujančių ar stogų dengimo paslaugas teikiančių įmonių atstovai sako, kad įmonių veikla praėjusiais metais, palyginti su 2006-aisiais, suaktyvėjusi ir jokio sąstingio jie nepastebi. Kiti rinkos dalyviai tvirtina, kad jų veikla į metų pabaigą sulėtėjusi.

LŽ kalbinti pašnekovai teigia, kad veiklos intensyvumui nemažai įtakos turi sezoniškumas – žiemą stogo dengimo veikla paprastai „apmiršta”, nors šiais metais žiema atlikti darbus ir netrukdo. Tie, kurie sakosi pastebintys sąstingį rinkoje, sulėtėjusią stogų dengimo veiklą sieja ir su situacija statybų sektoriuje, ir su išaugusia konkurencija.

Stogo dengimo darbų kainos priklauso ir nuo regionų, mat Vilniuje ir Klaipėdoje jos yra be galo didelės, o Kaune ir Utenoje šie darbai gali būti net 40 procentų pigesni.

Kai kurie rinkos dalyviai tvirtina, kad stogo dengimo darbų įkainiai esą visiškai neprognozuojami, nes sezono metu kainos gali išaugti kone dvigubai, ypač jei trūksta darbuotojų, o darbus atlikti reikia

skubiai.

Importuos stogdengius

Stogų produkcija prekiaujančios įmonės UAB „Kečas” vadybininkas Henrikas LŽ sakė, kad pardavimas praėjusiais metais, palyginti su 2006-aisiais, išaugo, o į metų pabaigą buvo juntamas prekybos sulėtėjimas. Pašnekovas sako, kad tai metų pabaigai būdingas reiškinys.

Šlaitinių stogų gamintojo atstovybės Lietuvoje UAB „Monier” atstovai LŽ tikino, kad pardavimas nesulėtėjo ir jokio sąstingio šioje srityje nesama.

Specializuota stogų dengimo bendrovė „Lietaus šalys” praėjusiais metais, kaip skelbiama, pasiekė 34 proc. didesnę apyvartą – per metus ji išaugo nuo 18,3 mln. iki 24,6 mln. litų. Stabilų veiklos augimą bendrovė siejanti su specializacija. Plokščiųjų (sutapdintų) stogų dengimas sudarė didžiąją bendrovės pardavimo dalį – beveik 90 procentų. Ši įmonės veiklos sritis augo apie 40 procentų. Likusi bendrovės apyvartos dalis teko šlaitinių stogų įrengimo paslaugoms ir prekybai stogų dangomis.

„Praėjusiais metais užėmėme apie 40 proc. sutapdintų stogų rinkos Lietuvoje”, – sako UAB „Lietaus šalys” direktorius Žydrūnas Marcinkevičius. Prioritetą teikianti stambiems projektams Lietuvoje įmonė orientuojasi ir į kaimynų rinkas – trečius metus įmonė atlieka darbus Latvijoje.

„Šiemet toliau didinsime darbų apimtį šalyje kaimynėje ir planuojame pradėti veiklą Baltarusijoje”, – sakė Ž.Marcinkevičius. Dėl plečiamos įmonės veiklos, brangstančios darbo jėgos ir kvalifikuotų darbuotojų stygiaus įmonė šiemet ketinanti pradėti įdarbinti stogdengius iš trečiųjų šalių.

Darbas brango 30 procentų

UAB „Apdailis” direktorius Vaidotas Kareckas LŽ sakė, kad stogų dengimo darbų paklausa priklauso nuo metų laikų, bet didelio skirtumo tarp paklausos 2006-aisiais ir praėjusiais metais nebuvo jaučiama. Metų pabaigoje įmonės veikla šiek tiek sulėtėjusi. Tam įtakos, pasak pašnekovo, gali turėti tiek sezoniškumo veiksnys, tiek sulėtėjusi nekilnojamojo turto rinka. „Rinkoje žiemos sezonu darbų būna mažiau”, – sakė pašnekovas.

V.Kareckas sako, kad UAB „Apdailis” darbų kainos, palyginti su 2005-2006 metais, pakilusios maždaug 30 procentų. Medžiagos, V.Karecko teigimu, vienu metu esą brangusios vos ne kas mėnesį.

„2007 metai – medžiagų kainų stebuklų metas. Vieną mėnesį pabrangdavo 10 proc., kitą – dar 5 procentais. Praėjus kiek laiko, vėl pabrangdavo. Dabar medžiagos truputį atpigusios”, – pasakojo pašnekovas.

Savikainą mažinti daug galimybių nesama. „Jeigu klientas pageidauja būtent tos medžiagos ar dangos, mes galime verstis per galvą ir vis tiek pigiau negausime”, – sako V.Kareckas. Pašnekovas tikina, kad perspektyvos šiuo metu yra didelės ir Lietuvos rinkoje, tad poreikio orientuotis į užsienio rinkas kol kas nėra.

Į Kiniją traukti neketina

UAB „Arinstata” rinkodaros vadovas Robertas Nadtočis LŽ sakė, kad 2007 metais iki rudens, palyginti su 2006 metais, įmonės stogų dengimo veikla buvo suaktyvėjusi. Metų pabaigoje ji sulėtėjo, ir tai, pasak pašnekovo, gali būti sietina su sulėtėjusia nekilnojamojo turto rinka. „Žmonės parduoda nebaigtus statyti namus, greitai nori jų atsikratyti”, – pasakojo R.Nadtočis. Jis sako, kad labai panaši situacija turėtų būti ir rinkoje, o šiais metais pardavimas turėtų smarkiai sumažėti.

R.Nadtočis sako, kad augant savikainai visada ieškoma būdų, kaip ją sumažinti, tačiau vienareikšmio atsakymo čia esą negali būti.

„Bandome kitaip atlygį darbuotojams skaičiuoti – tiksliau, pagal galimybes sąnaudas mažinti. Tam tikrais atvejais reikės susiveržti diržus”, – sako pašnekovas.

Perspektyvų įmonė matanti artimiausiose rinkose. „Manau, aplinkinių kaimynų padėtis geresnė „, – sako R.Nadtočis. Tačiau į tolimas rinkas įmonė neketinanti traukti. „Į Kiniją nevažiuosime, ten stogų forma mums nepatinka”, – šmaikštavo jis.

UAB „Statybų rinkos ekspertas” direktorius Arvydas Miškinis LŽ tvirtino, kad stogdengystės rinka šiek tiek krito praėjusiais metais. Pašnekovas tokį sulėtėjimą sietų su padidėjusia konkurencija.

Tuo tarpu medžiagų kainos, jo pastebėjimu, šoktelėjo nuo 2006 metų kovo-balandžio mėnesio. „Dabar ir parduotuvės jaučia statybų rinkos sulėtėjimą, medžiagos gal truputį pigs”, – viliasi jis.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

1 atsiliepimas į "Stogo dangų rinka stingsta"

  1. Valdas

    Galit sneket ka norit, o sastingis statybose bendrai didelis lyginant siu metu pradzia su preitais ir uzpreitais metais. Kainos dideles, o zmones neturi pinigu ir nieko neperka.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.