Vakar ekstremali situacija dėl nafta užterštos pakrantės Šventojoje atšaukta. Tuo tarpu aplinkosaugininkai kol kas negali patekti į ketvirtadienio naktį jūrą užteršusį tanklaivį ir ištirti, kiek iš tiesų teršalų pateko į aplinką.
Lietuvos saugios laivybos administracijos Jūrų gelbėjimo koordinacinio centro viršininkas Raimondas Bagdonas informavo, kad vakar Lietuvos karinių oro pajėgų sraigtasparnis Mi-8, kuriame buvo Jūrų aplinkos apsaugos agentūros specialistas, vėl žvalgė jūrą, skraidė iki Papės kaimo Latvijoje. Šios šalies lėktuvas taip pat skraidė ir žvalgė jūrą iki Būtingės. Jokių dėmių tiek Lietuvos teritorinėje jūroje, tiek Latvijos vandenyse nepastebėta, taršos pakrantėje – taip pat. Latviai jokių pretenzijų nepareiškė.
AB „Mažeikių nafta” atstovo spaudai Jaceko Jano Komaro teigimu, užvakar po incidento jūroje atliekant valymo darbus, surinkta 50 kilogramų grynos naftos, oficialiuose pranešimuose nurodoma, jog surinkta 1,5 tonos nafta užteršto vandens.
Vakar, kaip ir užvakar, Būtingės naftos terminalas dirbo, bet tanklaivio iškrovimo darbai atnaujinti nebuvo dėl prastų oro sąlygų. J. J. Komaro teigimu, toks laivas, kaip naftos prapylęs „Stena Antarctica”, iš viso atgabenęs 100 tūkst. tonų naftos, iškraunamas maždaug per parą. Kitas tanklaivis į Būtinės terminalą iš Primorsko turėtų atplaukti ne anksčiau kaip vasario 5 d., tad didelės skubos nėra. Pasak atstovo spaudai, nors laivo prastova kainuoja labai brangiai, dėl šios priežasties terminalas didelių nuostolių nepatirs.
Naftos dėmė, atnešta iš jūros, užteršė apie 1 kilometrą Šventosios pakrantės. Jos valymo darbai baigti dar užvakar: surinkta apie 10 kubinių metrų užteršto smėlio, kuris išvežtas į Būtingės terminalą.
Pasak Šventosios seniūno Eugenijaus Čilinsko, materialinių nuostolių šventojiškiai nepatyrė, tačiau buvo suduotas smūgis Šventosios kurorto, kuris stengiasi būti geresnis už Palangą, įvaizdžiui. Beje, yra paimti smėlio mėginiai. Kitą savaitę, kai bus atlikti tyrimai, paaiškės, ar nereikės nukasti dar kiek nors smėlio.
Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamento Jūrų aplinkos apsaugos agentūros viršininkas Raimondas Šatkauskas sakė, kad vakar jūra buvo labai „pasišiaušusi”, tad pastebėti ką nors buvę sunku. Pasak jo, taršalų gali pasitaikyti visoje pakrantėje nuo Būtingės iki Šventosios.
Kol jūroje siaučia audra (vakar bangų aukštis buvo 2-2,5 m, vėjo greitis gūsiuose – 20-22 m/s), aplinkosaugininkams nepavyksta patekti į tanklaivį „Stena Antarctica”, kuris vakar buvo pasitraukęs nuo plūduro ir stovėjo inkaravimo vietoje. Jie negali atlikti tyrimo, apskaičiuoti, kiek gi iš tikrųjų išsipylė naftos.
Pasak J. J. Komaro, avarijos priežasčių versijų yra kelios, bet kol speciali komisija nebaigė tyrimo, jos neskelbiamos.
Pasak R. Šatkausko, pirminiais duomenimis, nafta ištekėjo todėl, kad buvo pramušta iškrovimo žarną ir laivo įrenginį naftai pumpuoti jungianti tarpinė. Kas dėl to kaltas, dar nenustatyta.