Smiltynę šokdina dingstanti elektra

Smiltynės gyventojai ir Jūrų muziejaus darbuotojai po Naujųjų ėmė skambinti pavojaus varpais, mat jau trečią kartą paliekami be elektros.

Tokia situacija kelia grėsmę Jūrų muziejaus ir delfinariumo gyventojams, o vietiniai žmonės jau suskubo rinkti parašus po pasipiktinimo raštu, adresuotu elektros tiekėjams.

Grėsmė muziejui

Jūrų muziejaus vakar išplatintame pranešime teigiama, kad elektra dažniausiai dingsta naktį arba paryčiais. Naktį iš sekmadienio į pirmadienį elektros energijos tiekimas Jūrų muziejui buvo nutrauktas keturioms valandoms.

„Aišku, tai problema ne tik muziejui, bet ir visai Smiltynei ar net Kuršių nerijai. Blogiausia yra tai, kad VST nesistengia operatyviai spręsti problemos. Štai šiandien elektros energijos tiekimas nutrūko pusę šešių, o VST gedimą pašalino tik apie pusę devynių“, – vakar sakė Jūrų muziejaus direktorė Olga Žalienė.

Siekiant apsisaugoti nuo tragedijos, kuri grėstų muziejaus gyvūnams, prieš dvejus metus, Vyriausybei skyrus finansavimą, buvo įsigytas generatorius.

„Tačiau kol kas jis automatiškai, dingus elektrai, neįsijungia, nes dar nėra sumontuota nauja elektros skydinė. Elektros dingimas nors kelioms sekundėms gadina brangią muziejaus įrangą: ypač dažnai genda vandens siurbliai, užtikrinantys vandens apykaitą 33 akvariumuose ir delfinariume“, – teigiama pranešime.

Muziejaus turimo generatoriaus galingumų pakanka tik akvariumams ir delfinariumui. Administracijos pastatas, kuris šildomas elektra, vakar ryte darbuotojus pasitiko visiškai atšalęs.

Į darbą – tamsoje

Elektros dingimu ypač pasipiktinę Smiltynės gyventojai, kurie sukurpė kreipimąsi VST vadovybei.

„Gyvenamųjų namų autonominės šildymo sistemos, vandens siurbliai, kita buitinė technika naudoja elektros energiją. Toks energijos trūkčiojimas ar staigus dingimas gadina ir sudegina prietaisus, šildymo ir vandens tiekimo įrangą. Esant minusinei lauko temperatūrai, tai tampa ypač aktualu, nes nebešildomos gyvenamosios patalpos, nėra vandens, neveikia buitiniai prietaisai“, – rašoma kreipimesi.

Viena Smiltynės gyventoja „Vakarų ekspresui“ teigė, kad pastarosiomis dienomis gyventi tapo itin sudėtinga.

„Atsikeli anksti ryte, reikia eiti į darbą, o namai – kaip šaldytuvas. Negali naudotis buitiniais prietaisais, namie tamsu. Anksčiau VST iš anksto įspėdavo, pranešdavo apie galimus gedimus, tačiau dabar jie nieko nepraneša. Tiesiog nesiskaito su sąžiningai už elektrą mokančiais vartotojais“, – teigė moteris.

Kaltas oras?

Vakar VST išplatino šios bendrovės Klaipėdos miesto skyriaus viršininko Tomo JURGUČIO komentarą.

Informuojama, kad sausio 7 d., maždaug nuo 7.05 val. iki 8.55 val., daliai Smiltynės gyventojų buvo sutrikęs elektros energijos tiekimas. Be elektros maždaug 2 val. buvo likęs ir Jūros muziejus.

„Išsiuntus operatyvinę gedimų šalinimo brigadą, elektros energijos tiekimas buvo atkurtas. Operatyvinės brigados nustatė gedimą 10 kV požeminėje kabelio linijoje. Gedimo priežastys tikslinamos. Pirminiais duomenimis, pastaruosius elektros energijos tiekimo sutrikimus lėmė elektros įrangos, kuria elektra tiekiama Smiltynei, nusidėvėjimas ir sudėtingos klimato sąlygos: vėjas, krituliai“, – teigiama pranešime.

Primenama, kad dėl įrangos nusidėvėjimo elektros energijos tiekimas laikinai buvo sutrikęs ir gruodžio 30 d. bei sausio 1 d.

VST atstovai meta akmenį ir į Jūrų muziejaus daržą.

„Lietuvos Jūrų muziejus taip pat turėtų pasirūpinti nepertraukiamu elektros energijos tiekimu. Muziejus turi papildomą elektros energijos šaltinį – generatorių, kuriuo negali tinkamai naudotis dėl savo aplaidumo: nepasirūpina naujos elektros skydinės įrenginių sumontavimu“, – kritikuojama pranešime.

VST priminė, kad įvykus avarijai Jūrų muziejui elektros energijos tiekimą įsipareigojusi atkurti per 6 valandas. Visais minėtais atvejais elektros energijos tiekimas buvo atkurta per dvi valandas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Lietuvoje su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.