Brangsta ir kelionės autobusais

Šiuo metu Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijoje guli jau 6 tarpmiestiniais maršrutais keleivius vežančių įmonių prašymai padidinti tarifus. Nedels kelti kainų ir kiti vežėjai.

Kaip LŽ teigė Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos (VKEKK) vyr. specialistė Ramunė Zailskienė, lapkričio-gruodžio mėnesiais komisija yra gavusi 6 įmonių paraiškas peržiūrėti keleivių vežimo tarifus.

„Antradienį su viena įmone jau bus derinami tarifai, o kitų įmonių prašymai dar bus registruojami. Dar dviejų įmonių prašymai įregistruoti, šiuo metu nagrinėjami”, – sakė specialistė.

Kaip pagrindines priežastis, dėl kurių įmonės pageidauja didesnių tarifų, specialistė nurodė didėjantį darbo užmokestį, kylančias kuro kainas. Šiuo metu įregistruoti Varėnos, Druskininkų, Lazdijų, Šalčininkų autobusų parkų, V.Zamblausko individualios įmonės, UAB „Olegas ir sūnus” prašymai didinti tarifus.

Neoficialiomis žiniomis, „Olegas ir sūnus” prašo Kainų komisijos patvirtinti 50 proc. didesnį nei dabar, arba 21 cento už vieno keleivio vežimo kilometrą maksimalų tarifą. Lazdijų autobusų parkas siekia maksimalų vežimo minkštaisiais autobusais tarifą padidinti 16,7 proc. – iki 21 cento už keleivio kilometrą. Druskininkų autobusų parkas prašo suderinti apie 70 proc. didesnius maksimalius keleivių vežimo tarifus. V.Zamblausko įmonės prašymas – maksimalų tarifą padidinti 38,5 proc. – iki 18 centų už vieno keleivio kilometrą vežant žmones minkštaisiais autobusais.

Didieji tarifus didino vasarą

Pasak R.Zailskienės, vežėjai, kurių prašymai dabar nagrinėjami, užima mažą rinkos dalį. Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava”, kuriai priklauso ir didžiausią rinkos dalį užimančios kompanijos, nariams, vežantiems keleivius tolimojo susisiekimo maršrutais, maksimalaus dydžio tarifai buvo patvirtinti 2007 metų rugpjūtį.

Asociacijos prašymas buvo nagrinėjamas, R.Zailskienės teigimu, atsižvelgiant tik į dvi priežastis: išaugusį darbo užmokestį ir kuro kainas. Nagrinėjant konkrečios įmonės prašymą atsižvelgiama į visus sąnaudų veiksnius. „Nuo vasaros iki Naujųjų metų situacija šiek tiek pasikeitė, bet nežinia, ar jie kreipsis, kad tarifai vėl būtų peržiūrėti”, – svarstė specialistė.

Kaip teigė R.Zailskienė, kai kurios įmonės turi vidinių rezervų ar neišnaudotus tarifų didinimo limitus.

Keleivių vežimo tarifų dydžius komisija gali peržiūrėti du kartus per metus. Tačiau pašnekovė tikina, kad įmonės taip dažnai dėl tarifų nesikreipia.

„Tarkime, Druskininkų parko tarifai paskutinį kartą buvo derinti 1999 metais, Zamblausko įmonės tarifai – 2000-aisiais, Šalčininkų autobusų parko – 2001-aisiais”, – sakė R.Zailskienė.

2007 metais buvo apsvarstyti ir patenkinti 36 vežėjų prašymai nustatyti maksimalius tolimojo tarifų susisiekimo dydžius. Konkrečius tarifų dydžius įmonės nusistato pačios.

Galimybės dar neišnaudotos

UAB „Molėtų autobusų parkas” vadovas Algimantas Jakimonis LŽ sakė, kad įmonė į Kainų komisiją dėl didesnių tarpmiestinių kelionių tarifų dar neketina kreiptis, nes yra neišnaudojusi patvirtinto maksimalaus tarifo – 20 centų (kietuoju autobusu) ir 23 centai (minkštuoju autobusu) už kilometrą.

„Dar neišnaudojome galimybių, bet, aišku, kainas kelsime”, – sakė įmonės vadovas. Dabar įmonė taikanti 17,5 cento ir 19 centų už kilometrą tarifus. Anot A.Jakimonio, maksimalų tarifą taikyti būtų galima, bet dėl konkurencijos reikia atsižvelgti ir į kitus vežėjus, kurie važinėja tais pačiais maršrutais.

Šiaulių rajoną aptarnaujančio UAB „Kuršėnų autobusų parkas”, direktorius Antanas Šerkšnas sakė, kad įmonė ketina kreiptis į savivaldybę dėl didesnių priemiestinių kelionių tarifų, nes pakilo degalų kainos ir didėja atlyginimai. Įmonės veikla, anot jos vadovo, nesanti nuostolinga. Dabar įmonė taikanti 20 centų už kilometrą tarifą.

Priemiestį aptarnaujančio UAB „Kaišiadorių parkas” direktorius Algirdas Persenevičius LŽ sakė, kad ši įmonė keleivių pervežimo tarifus pasididino praėjusiais metais ir kol kas kreiptis į savivaldybę dėl didesnių tarifų neketina. „Žinoma, jei kainos kils taip, kaip šiomis dienomis, tada reikės kažką daryti”, – teigė jis.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.