Naudotų automobilių verslu užsiimanti Marijampolės bendrovė nelegalias statybas bando įteisinti ne tvarkydama reikiamus dokumentus, o rinkdama gyventojų parašus.
Marijampolės savivaldybės tarybai ir Marijampolės apskrities viršininko administracijai šiomis dienomis UAB „Kapratas” atstovai įteikė 182 puslapių segtuvus, kuriuose surinkta beveik 4 tūkst. marijampoliečių parašų.
Taip bendrovė vietos valdžią ragina netrukdyti verslininkų užmojams netoli Marijampolės, Pietarių kaime, įkurti didžiulę, beveik 14 hektarų ploto, automobilių eksponavimo aikštelę. Kreipimesi į savivaldybės ir apskrities vadovus teigiama, kad, be šios aikštelės, taip pat atsiras prekybos centras, biurų administracinės patalpos, lengvųjų automobilių bei sunkvežimių serviso įmonės, tačiau šių nemenkoje teritorijoje bent jau kol kas – nė kvapo.
Susirūpino miesto įvaizdžiu
„Modernus autocentras gerintų miesto įvaizdį. Čia marijampoliečiai ir miesto svečiai lengvai galėtų rasti visas paslaugas, susijusias su transporto priemonių eksploatacija. Labai svarbu ir tai, kad Marijampolės savivaldybėje neliko automobilių turgaus, todėl aikštelės miestui labai svarbios”, – sakoma kreipimesi.
UAB „Kapratas” direktorius Tomas Norbutas LŽ neneigė, jog mintis kreiptis į valdžios vyrus ir pateikti kelių tūkstančių miestiečių parašus kilo, kai verslininkams nepavyko pasiekti, kad Marijampolės taryba įrengiamas automobilių stovėjimo aikšteles pripažintų svarbiais savivaldybės infrastruktūros objektais ir kartu suteiktų galimybę pakeisti sklypo paskirtį. Mat kol kas tai – žemės ūkio paskirties žemė.
„Kai prieš trejus metus nusipirkau pirmuosius tris sklypus, pakeisti žemės paskirtį problemų nebuvo. Dabar to padaryti negalima, nes nėra detaliųjų planų. Jei savivaldybė būtų patvirtinusi, jog tai svarbus infrastruktūros objektas, detaliojo plano nereikėtų”, – aiškino T.Norbutas.
Statybos – nelegalios
Bendrovės rašte apie šias problemas užsimenama, tačiau realiai juo prašoma įteisinti nelegalias statybas. Mat kaime šalia magistralinio kelio Marijampolė-Kaunas UAB „Kapratas” jau yra įrengęs vieną automobilių eksponavimo aikštelę. Jau daugiau kaip metai ji pilna parduodamų naudotų automobilių, tačiau iki šiol aikštelė neatiduota eksploatuoti. Šalia jos pavasarį pradėtos įrengti naujos aikštelės tam neturint reikalingų dokumentų.
„Jei būtume statybas pradėję nuo dokumentų rengimo, kažin ar dabar kas nors būtų pradėta statyti. Anksčiau būdavo, kad tuo pat metu ir statai, ir dokumentus tvarkai. Vėliau statybas įformini, ir viskas. Nebuvo tokių reikalavimų, kad negalima nieko daryti, kol neparengti dokumentai”, – LŽ teisinosi „Kaprato” vadovas.
Marijampolės apskrities Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros skyriaus vedėjo Zenono Galadausko teigimu, pirmoji „Kaprato” aikštelė Pietarių kaime nėra pripažinta tinkama naudoti, nes leidimas išduotas statyti serviso įmonę. Tačiau ji taip ir neiškilo. Pernai už tai „Kapratas” buvo nubaustas, todėl parengė dokumentus, kad įteisintų jau pastatytą automobilių eksponavimo aikštelę. Tačiau tam dar reikėjo įrengti apsauginę sienelę, kuri atskirtų aikštelę nuo šalia esančios dujų kolonėlės. Be to, kelininkai reikalavo pasirūpinti ir lėtėjimo juosta kelyje Marijampolė-Kaunas.
„Kol kas vienintelis pagal visus reikalavimus pastatytas ir eksploatuoti priimtas objektas „Kaprato” teritorijoje Pietarių kaime – reklaminis ženklas”, – sakė Z.Galadauskas.
Moka baudas ir laukia
Statybas kontroliuojančių valdininkų teigimu, pagal gautą statybų leidimą „Kapratas” Pietarių kaime statyti gali vos 1,6 ha plote, tačiau realiai užimtas kone dešimt kartų didesnis sklypas. Pats T.Norbutas neneigia, kad šiuo metu asfaltuotos aikštelės užima 6 ha, dar 8 ha – parengti asfaltuoti. Pastarasis plotas taip pat jau būtų buvęs padengtas asfaltu, jei teritorijų planavimo ir statybų valstybinės priežiūros specialistai rudenį nebūtų sustabdę įsibėgėjusių darbų.
„Nereikalaujame nieko neįmanoma, tik detalaus plano ir statybos leidimų. Tačiau „Kapratas” jų neturi. Dėl savavališkų statybų kreipėmės į teismą, kad šis įmonės vadovams skirtų administracines baudas”, – sakė Z.Galadauskas. Nors tai buvo padaryta dar spalio viduryje, Marijampolės apylinkės teisme administracinė byla iki šiol neišnagrinėta.
Tai bus ne pirmas kartas, kai „Kaprato” vadovai baudžiami už savavališkas statybas, kitus įstatymų pažeidimus Pietarių kaime. Vien pernai ši naudotų automobilių prekybos verslu užsiimanti bendrovė įvairių baudų sumokėjo apie 10 tūkst. litų. Šiemet – dar beveik tiek pat, iš kurių 4,7 tūkst. litų – už aplinkosaugos pažeidimus. Mat tokioms aikštelėms keliami nemaži reikalavimai. Jos turi būti aptvertos, asfaltuotos, įrengti naftos produktų atliekų gaudytuvai.
Iki gruodžio 6 dienos „Kapratas” buvo įpareigotas likviduoti savavališkų statybų padarinius – sulyginti pradėtas rengti aikšteles ir paskleisti ant jų šiuo metu į krūvas sustumdytą dirvožemį. Tačiau bendrovė to nepadarė, todėl Marijampolės apskrities viršininko administracijoje jau rengiamas naujas prašymas Marijampolės apylinkės teismui.
„Aikštelės reikalingos ne tik mums, bet ir verslininkams, nes jose vyksta prekyba naudotais automobiliais. Kur kitur galima būtų pardavinėti mašinas, kai neliko automobilių turgaus. Dabar net pats nežinau, kaip bus. Norime susitvarkyti dokumentus, tačiau savivaldybė nepatvirtina, kad tai – svarbus infrastruktūros objektas. Be tokio sprendimo negalime rengti detaliojo plano. Tad viskas – politikų rankose”, – aiškino T.Norbutas.
Sprendimas jau priimtas
Marijampolės savivaldybės taryba „Kaprato” prašymus svarstė ne kartą. Tačiau sprendimas visada būdavo vienareikšmiškas.
„Tiek aš, tiek taryba esame už kuo geresnes verslo sąlygas. Bet šiuo atveju vargu ar ką galime padaryti. Taryba jau priėmusi sprendimą, kad tos eksponavimo aikštelės ar autocentras Pietarių kaime nėra toks jau svarbus infrastruktūros objektas. Tokių aikštelių ir autocentrų mieste ne vienas ir ne du. Netrukus bus pertvarkytas buvęs automobilių turgus – įrengtos didelės automobilių eksponavimo aikštelės. Todėl jų trūkumas, mano nuomone, nėra svarus argumentas keisti tarybos sprendimus”, – teigė LŽ kalbintas Marijampolės savivaldybės meras Rolandas Jonikaitis.
Anot jo, pripažinti svarbiu savivaldybei infrastruktūros objektu trukdo dar ir tai, kad nuolatos keičiasi žemės sklypų, kuriuose „Kapratas” užsimojęs įrengti automobilių eksponavimo aikšteles, savininkai. Be to, kai kuriems sklypams nustatyti apribojimai – negalima keisti jų paskirties net iki 2011 metų.
„Ne mūsų galioje atnarplioti šį Gordijo mazgą. Jei „Kapratas” sugebėjo jį užrišti, tegul ir išnarplioja”, – tikino meras.
Marijampolės savivaldybės vyriausiasis architektas Vladas Vilkauskas aiškino, kad Pietarių kaime gal ir galėtų būti pastatytas „Kaprato” vadovų sumanytas objektas, tačiau tik laikantis įstatymų. „Rengiamas Marijampolės savivaldybės bendrasis planas. Jo rengėjams esame išsiuntę „Kaprato” pageidavimus. Ar į juos bus atsižvelgta, paaiškės, kai dar kartą bus pateiktas bendrojo plano projektas”, – sakė V.Vilkauskas. Jis užsiminė, kad galutinis šio plano variantas rasis kitų metų pabaigoje.