Šalies kelių rekonstrukcijai šiemet skirta per 1,1 mlrd. litų

Šiemet kelių statybai bei priežiūrai išleista per 1,1 mlrd. litų, iš tos sumos daugiau kaip 220 mln. litų panaudota vietiniams keliams rekonstruoti. Kelininkų teigimu, kitais metais kelių sąmatoje numatytos gerokai didesnės lėšos – 1,5 mlrd. litų.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) generalinis direktorius Virgaudas Puodžiukas ketvirtadienį surengtoje spaudos konferencijoje sakė, kad šiemet baigta dviejų magistralinių kelių – Vilnius – Prienai – Marijampolė ir Šiauliai -Palanga rekonstrukcija. Darbai vyko pagal transeuropinio transporto tinklo plėtros projektą. Buvo sustiprinta ir paplatinta danga, įrengtos aplinkosaugos priemonės: pakeisti gyvenamųjų namų langai, įrengta aikštelė pavojingiems kroviniams tikrinti, įdiegtos paviršinių nuotekų sistemos.

Šiemet rekonstruota 1287 kilometrai transeuropinių kelių tinklo, 182 kilometrai krašto, rajoninių ir magistralinių kelių, nepriklausančių transporto koridorių tinklui, apdorota 378 kilometrų dangų.

Generalinio direktoriaus teigimu, valstybiniams keliams tenka 80 proc. kelių transportu pervežtų krovinių. Transporto srautai auga, o sena kelio danga ir bloga jos būklė sudaro pavojingas eismui sąlygas, todėl kelio dangas reikia platinti ir stiprinti.

2007 m. įgyvendinant krašto ir rajoninių kelių dangų stiprinimo projektą, išasfaltuota 260 kilometrų dangų.

Įstojus į Europos Sąjungą, ne tik gerokai padaugėjo automobilių, bet mūsų keliuose smarkiai padidėjo ir sunkiojo transporto srautai. Nei kelininkai, nei mokslininkai, nei kiti kelių bei transporto srities specialistai to nesitikėjo. Tokiu būdu „Via Baltica” magistralėje per trejus metus sunkiųjų transporto priemonių srautas išaugo daugiau kaip 60 proc. Kauno-Utenos-Daugpilio kelyje srautas padidėjo 58 proc. Tuo tarpu įprastas 60 proc. augimas prognozuojamas per 10 metų.

Lietuvos kelininkai 11,5 tonos ašies apkrovai jau pritaikė apie 1000 kilometrų kelio dangų. Tačiau dar per 5000 km dangų europiniams pervežimams ir jų įprastiems standartams yra netinkamos.

Paskaičiuota, kad tik vienam kilometrui kelio rekonstruoti sustiprinant dangą reikia mažiausiai 1,5 mln. litų. O kad magistraliniais ir krašto keliais galėtų važiuoti 11,5 tonos ašies apkrovos mašinos, jiems stiprinti reikėtų dar investuoti apie 7,6 mlrd. litų.

Panaudojus Kelių priežiūros ir plėtros programos bei europinių fondų lėšas, šįmet magistraliniuose keliuose įrengtas apšvietimas dešimties kilometrų ruožuose. Vadovaujantis ilgamete užsienio šalių praktika, rekonstruota 12 avaringų sankryžų, šešios iš jų pertvarkytos į žiedines.

Šįmet įrengta 72 kilometrai pėsčiųjų ir dviračių takų bei šaligatvių, taip pat 82 kilometrai – apsauginių atitvarų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.