Įvairių modelių rinkimai vėl, kaip ir kasmet prieš Naujuosius, paįvairina ratuotos visuomenės gyvenimą bei kai kuriems gamintojams suteikia progą dar labiau girti savo modelius.
Lietuvoje metų automobilio rinkimai finišuos gruodžio 5 dieną (šiandien bus paskelbtas finalininkų penketukas), o štai svarbiausią Senajame žemyne – 2008-ųjų Europos automobilio – titulą laimėjo italų mažalitražis FIAT 500, artimiausią konkurentą, tos pačios klasės „Mazda2” aplenkęs 60 balsų. Trečias liko „Ford Mondeo”.
„Car of the Year” konkurse dalyvavusius 33 modelius vertino 58 žurnalistai iš 22 Europos šalių.
Įprastai Vakarų Europos žiniasklaidininkai palaiko savo šalių modelius (pvz., pernai prancūzai gerokai daugiau balų skyrė savajam „Citroen C4” nei Vokietijoje pagamintam „Ford S-MAX” ir atvirkščiai), tačiau šiemet „Fiat 500” favoritu buvo vadinamas nuo pat konkurso pradžios.
Girtas ir 500-ojo dizainas, ir salono apdailos galimybės (yra net 15 skirtingų interjero variantų), ir saugumas (5 „Euro NCAP” žvaigždutės). Už modelio pečių buvo ir jo pirmosios kartos (1957-1977 m.) istorija, pasižymėjusi ypatingu populiarumu ne tik Italijoje, bet ir visoje Europoje.
Daug žurnalistų, tarp jų, aišku, italai, FIAT 500 įvertino maksimaliu balu – 10. Net trys automobilinės tautos atstovai vokiečiai fiatui tiek nepagailėjo. Nė balo jam neskyrė tik vienas žurnalistas – portugalas.
Beje, per kasmet vykstantį Europos konkursą „EuroCarBody 2007” FIAT 500 buvo pripažintas ir automobiliu su geriausiu kėbulu.
Septyni „Car of the Year 2008” finalininkai
1. FIAT 500 – 385 balai
2. „Mazda2” – 325
3. „Ford Mondeo” – 202
4. „Kia Cee’d” – 166
5. „Nissan Qashqai” – 147
6. C klasės „Mercedes-Benz” – 128
7. „Peugeot 308” – 97
Renkami ir sunkvežimiai
FIAT koncernui šis ruduo itin derlingas – neseniai dar viena Europos žurnalistų vertinimo komisija atnaujintąjį „FIAT Scudo” modelį išrinko geriausiu 2008 metų lengvuoju komerciniu automobiliu.
Taip šis modelis pagerbtas už technines charakteristikas, dinamiką ir praktiškumą – jis gavo net 108 balus iš 140 galimų.
Europos kelių transporto parodoje Amsterdame „Tarptautiniu metų furgonu 2008” išrinktas „Peugeot Expert”. Šį tiutulą modelis pasidalino su „Citroen Jumpy” ir „FIAT Scudo”.
Žiuri įvertino automobilio dinamines savybes, aukštą visos gamos modelių komforto lygį, platų kėbulų pasirinkimą, pneumatinės pakabos pasirinkimo galimybę, važiavimo savybes ir manevringumą.
„Auksiniai vairai”
Neseniai paskelbti ir Vokietijos savaitraščio „Bild am Sonntag” nuo 1975 metų dovanojamo prizo „Auksinis vairas” („Golden Lenkrad”) šiųmetiniai nugalėtojai. Skaitytojų išrinktus modelius taip pat vertino žurnalistai, automobilių verslo atstovai bei lenktynininkai.
Mažalitražių automobilių klasėje nugalėjo „Škoda Fabia”, tarp kompaktinių – „Peugeot 308”. Geriausiu vidutinės klasės segmente išrinktas „Audi A4”, SUV („parketinių” visureigių) – „Volkswagen Tiguan”, o kabrioletų – „Mercedes-Benz SLR McLaren”.
Grožis irgi svarbu
Milane (Italija) baigėsi irgi kasmet, jau penkioliktus metus, vykstantis gražiausio pasaulio automobilio konkursas „L’Automobile pi’f9 Bella del Mondo”.
Dailininkų, architektų, dizainerių ir automobilių istorikų komisija nusprendė, kad šiemet tokio titulo labiausiai nusipelnė rugsėjį Frankfurto autosalone debiutavęs „Lamborghini Reventon”.
Iš viso buvo 11 nominacijų. Gražiausiu miesto automobiliu tapo jau minėtasis FIAT 500, hečbeku – „FIAT Bravo”, universalu – C klasės „Mercedes-Benz”, minivenu – „Citroen C5 Picasso”, limuzinu – „Lexus LS 600h”, kupė – „Audi A5”, kabrioletu – „Opel GT”, sportiniu modeliu – „Aston Martin DBS”, krosoveriu – „Volkswagen Tiguan”, „konceptu” – „Renault Laguna Coupe”.
Yra ir kitokių nuomonių – gražiausio dizaino modeliu britų žurnalas „Autocar” pavadino ne „Lamborghini Reventon”, o taip pat Frankfurte pirmą kartą pristatytas „Jaguar XF”. O štai japonų žurnalas „Car Styling” gražiausiu išrinko koncepcinį „Jaguar C-XF”.