Kovos su karu keliuose chaose – menkos prošvaistės

Kelerius metus užmerkęs akis į tragišką padėtį keliuose, Seimas pabudo. Pabudo ir puolė į chaosą – dažnai net patys parlamentarai nesusigaudo, kokius eismą saugumui įtakos turinčius įstatymus bei jų pataisas svarsto.

„Autosalonas” pabandė šiame chaose rasti siūlo galą. Šis atvedė prie pirmojo realaus tautos išrinktųjų žingsnio – praėjusios savaitės ketvirtadienį pagaliau patvirtintų Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisų.

Esminės iš šių pataisų – laikinojo vairuotojo pažymėjimo atsiradimas, leistinos alkoholio koncentracijos kraujyje sumažinimas iki 0,2 prom. ribos pradedantiesiems vairuotojams, atsakomybės numatymas automobilio savininkui, jei jis neišduoda vairavusio ir pažeidimą padariusio asmens tapatybės bei specialios valstybinės komisijos, turinčios koordinuoti saugaus eismo klausimus, sudarymas.

Taip pat ketvirtadienį pradėtos svarstyti Vyriausybės bei Seimo nario Vytauto Čepo ruoštos Administracinių teisės pažeidimų kodekso pataisos.

Jose numatytos gerokai griežtesnės nuobaudos girtiems ir vairuotojo pažymėjimo neturintiems vairuotojams, jų automobilių konfiskavimas, baudos balų keitimas vairuotojo pažymėjimo atėmimu, taip pat didesnės baudos už greičio viršijimą pradedantiesiems vairuotojams, griežtesnės nuobaudos už kitus Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus, taip pat atsakomybė neblaiviems mopedų, dviračių vairuotojams, važnyčiotojams ir pan.

Kada bus priimtos šios pataisos, kurios, beje, yra nuolat pildomos parlamentarų, kol kas neaišku.

Be to, ir V. Čepas su Seimo nariu Gintaru Šileikiu, ir parlamentaras Kęstutis Čilinskas yra pateikę komitetams svarstyti Baudžiamojo kodekso pataisas, susijusias su eismo saugumu ir KET pažeidėjų atsakomybe. Numatoma pataisų svarstymo data taip pat nežinoma.

V. Čepas dar prieš dvejus metus yra pateikęs ir Nacionalinio saugumo pagrindų įstatymo pataisas, kuriuo siekiama pripažinti saugaus eismo sritį nacionalinės svarbos klausimu. Nors prašyta svarstyti šias pataisas skubos tvarka, jos iki šiol guli komitetų stalčiuose.

Su eismo saugumu yra susijęs ir dar vienas projektas – Pridėtinės vertės mokesčio (PVM) įstatymo pataisos, kuriomis siekiama leisti juridiniams asmenims susigrąžinti PVM už įsigytą naują automobilį.

Šio įstatymo pataisos Seime jau buvo priimtos, tačiau jas dėl techninių priežasčių atmetė prezidentas Valdas Adamkus. dabar pakeitimų iniciatoriai nori, kad pataisos vėl būtų svarstomos skubos tvarka, tačiau neaišku, ar tai bus padaryta.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.