Techninių apžiūrų centrai laukia „senukų” antplūdžio

Po Naujųjų metų besikeičianti senesnių nei 13 metų automobilių techninės apžiūros tvarka jau sukėlė diskusijų – vieni skubės savo mašinas patikrinti dar šiais metais, kiti nori, kad būtų sumažinti šių apžiūrų įkainiai.

Nuo sausio 1-osios įsigaliosiančiuose Kelių transporto priemonių techninės apžiūros atlikimo taisyklių pakeitimuose numatyta, kad nuo kitų metų techninė apžiūra kasmet bus privaloma senesniems nei 13 metų automobiliams.

Kelių transporto priemonių valstybinės techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta” vadovai net neabejoja, jog daug tokių automobilių savininkų savo mašinas patikrinti atveš dar šiais metais.

„Įstatymai nedraudžia tikrinti automobilio tada, kai jo savininkas nori. Todėl daug žmonių atveš techniškai apžiūrėti savo senesnes mašinas dar šiemet, iki įsigalios naujoji tvarka.

Taip jie sekančią apžiūrą atidės dar dvejiems, o ne vieneriems metams – tiems automobiliams, kuriems apžiūra buvo ar bus atlikta šiemet ir galios dvejus metus, nepriklausomai nuo senumo, jos kitąmet atlikti nereikės”, – „Autosalonui” sakė „Transekstos” viceprezidentas Gintautas Šlėderis.

Anot jo, tech. apžiūrų įmonės yra tam pasiruošusios, ir toks antplūdis joms būsiąs net į naudą.

„Taip sumažės pavasarinis srautas, kai kasmet balandžio-gegužės mėnesiais į apžiūrų centrus atvažiuoja neįtikėtinai daug automobilių. O vasaromis vėl įsivyrauja štilius”, – teigė G. Šlėderis.

Jis sakė, kad, nepaisant išaugsiančių tech. apžiūrų skaičiaus, jų įkainiai mažinami nebus.

„Taip, apkrovimas išaugs 50 procentų, tačiau padidės ir tech. apžiūrų centrų darbuotojų krūvis. Pavyzdžiui, visoje Lietuvoje gali tekti priimti apie 100 naujų darbuotojų. Išlaidos bus ir darbo priemonėms, todėl įmonių pelnas nebus toks didelis, kaip kas nors gali įsivaizduoti”, – tikino vienas „Transekstos” vadovų.

Beje, naujoji tvarka pakoreguos ir elektroninių priemonių bei informacinių sistemų diegimą tech. apžiūrų centruose. Šis 3,6 mln. Lt kainuosiantis procesas buvo numatytas 2008-2009 metams, o dabar, pasak G. Šlėderio, visus darbus reikės atlikti kitąmet, nes dar po metų šiuos centrus užplūs daug senesnių nei 13 metų automobilių.

Skaičiai

Kelių transporto priemonių techninės apžiūros atlikimo taisyklių pakeitimai apims net apie 70 proc. visų Lietuvoje registruotų automobilių.

Iš viso Lietuvoje yra registruota apie 1,4 mln. automobilių. „Transkonos” duomenimis, 6 proc. jų yra 1995 m. laidos, 7 proc. – 1994 m. laidos, 7,7 proc. – 1993 m. laidos, 8,7 proc. – 1992 m. laidos, 8,4 proc. – 1991 m. laidos, dalis – dar senesni.

Šiuo metu M1 klasės lengvųjų automobilių tech. apžiūra kainuoja 42 Lt, pakartotinė apžiūra, priklausomai nuo to, kiek linijų ir įrangos reikia naudoti ją atliekant – nuo 6 iki 21 Lt.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.