„Klonavimas” automobilių pasaulyje – dalykas įprastas.
Kartais jis vyksta tik pavadinimų lygmenyje („General Motors” atveju – „Holden” markė Australijai, „Vauxhall” – Didžiajai Britanijai ir”Opel” markė visai likusiai Europai), kartais – piratavimo būdu (daugkartiniai kinų bandymai kopijuoti vakarietiškus modelius).
Tačiau dažniausiai pasistengiama labiau – paimama bendra platforma, ir ant jos „lipdomi” keli skirtingų markių modeliai, daugiau ar mažiau besiskiriantys vieni nuo kitų.
Būtent tokie yra ir vieni paskutiniųjų „dvynių” – visureigiai „Chevrolet Captiva” bei „Opel Antara”.
„Opel” – vėliau
Beje, patys „General Motors” koncerno atstovai svarsto galbūt suklydę, Europai labiau žinomos „Opel” markės visureigį „Antara” pristatę praėjus pusmečiui po techniškai beveik identiško, tačiau tikėtinai mažiau populiaraus „Chevrolet Captiva”.
Kol kas įvardinti finansines tokio sprendimo pasekmes sunku, nes nuo debiuto praėjo sąlyginai nedaug laiko.
Galima pasakyti tik tiek, kad opelis yra brangesnis už ševrolė keliais tūkstančiais litų beveik visose modifikacijose, tik „Opel Antara” versija su 2.0 CDTI (110, kW, 150 AG) varikliu bei automatine pavarų dėže kainuoja nuo 110 151 Lt, o analogiškas „Chevrolet Captiva” variantas – nuo 113 557 Lt.
„Antara” – dinamiškesnė
Vargu ar tai susiję su kaina, tačiau minėtoji „Antara” pasirodė esanti dinamiškesnė – nepaisant tokio paties svorio, joje labiau nei „kaptivoje” jaučiamas 320 Nm (prie 2000 aps./min.) sukimo momentas, ir 100 km/h greitį ji pasiekia 1,9 sek. greičiau „Chevrolet”.
„Antara” yra beveik 5 cm žemesnė ir maždaug 10 cm trumpesnė už „Captiva”, tačiau jos ratų bazė 2 mm didesnė. Galbūt tai lėmė, kad valdyti opelį buvo maloniau. Išskyrus galimybę iškart apsisukti trijų eismo juostų gatvėje – to neleido padaryti didelis apsisukimo spindulys.
Geriau „Antara” pasirodė ir bekelėje – pakankamai statūs kalniukai, beje, efektyviai padedant važiavimo nuokalne kontrolės sistemai DCS, įveikti kur kas užtikrinčiau nei su „amerikietiško vardo” „broliu”.
Tiesa, slėpti nėra ko – kaip ir kiti „parketiniai” visureigiai, taip ir abu GM kūriniai daugiau skirti asfaltuotiems keliams.
Bagažinė – maža
Yra dalykų, kuriais opelis nusileidžia ševrolė modeliui. „Antaros” bagažinėje akivaizdžiai trūksta vietos, čia nėra patogių „kaptivos” daiktadėžių. Pastarųjų mažiau ir opelio salone.
Gamintojai „antarai” nesuteikė ir galimybės vežti 7 keleivius – versijos su trečia sėdynių eile paprasčiausiai nėra.
Kaip ir „Captiva” modelyje, vairuotojo sėdynė čia kiek trumpa, tačiau „darbo vieta” patogi, centrinė konsolė neapkrauta mygtukais – daug kas valdoma mygtukais ant vairo, nors taip vaikščioti po borto kompiuterio meniu buvo šiek tiek painoka.
Smulkmena, bet erzina – posūkių svirtelė akivaizdžiai per trumpa, todėl perjungiant pirštai neretai užkliudo jos gale įrengtus vadinamosios kruizo kontrolės mygtukus ir įjungia šią sistemą.
Užtat čia yra kitos malonios smulkmenos – automobilio statymo davikliai priekyje bei gale, automatinis šviesų valdymas bei lietaus jutiklis, padangų slėgio sekimo sistema TPMS, greito priekinio stiklo atitirpinimo sistema. Aišku, už papildomą kainą.
Už ir prieš
+ Dinamiškumas
+ „Gyvesnis” dizainas nei „Chevrolet Captiva”
+ Daug elektroninių saugaus važiavimo sistemų standartinėje įrangoje
+ Oro saugos pagalvių gausa (8)
– Mažai vietos bagažinėje, salone nėra 3-iosios sėdynių eilės
– Triukšmingas dyzelinis motoras
– Didelis apsisukimo spindulys (12,42 m)
Pagrindiniai konkurentai
Artimiausių konkurentų (su dyzeliniais motorais ir automatinėmis pavarų dėžėmis) bazinės kainos (abėcėlės tvarka): „Chevrolet Captiva” (2.0 DSL) – 98 894 Lt, „Dodge Nitro” (2.8 CRD) – 97 119 Lt, „Hyundai Santa Fe” (2.2 CRDi) – 106 900 Lt, „Kia Sorento” (2.5 CRDI) – 99 790 Lt, „Nissan X-Trail” (2.0 dCi) – 102 700 Lt, „Toyota RAV4” (2.2 D-4D) – 91 490 Lt.
P.S. Pigiausias (su 2,4 l 136 AG benzininiu varikliu bei mechanine pavarų dėže) „Opel Antara” kainuoja nuo 87 361 Lt.
„Autosalonas” važiavo
„Opel Antara Cosmo 2.0 CDTI”
Ilgis/plotis/aukštis (mm): 4575/1850/1704
Ratų bazė (mm): 2707
Prošvaisa (mm): 200
Svoris (kg): 1805-1907
Pagreitėjimas 0-100 km/h (s): 10,3
Maksimalus greitis (km/h): 180
Variklio tipas: dyzelinis, 2.0 CDTI ECOTEC
Darbinis tūris (cm3): 1991
Maksimalus galingumas (kW (AG)/min-1): 110 (150)/4000
Maksimalus sukimo momentas (Nm/min-1): 320/2000
Transmisija: 5 laipsnių automatinė „ActiveSelect”
Varomieji ratai: 2-4, priklausomai nuo kelio dangos
Bagažinės talpa (l): 370-865
Degalų sąnaudos (l/100 km), vidutinės: 7,6 l (gamintojo duomenys), 12,7 l (bandymo metu)
Kaina: 112 900 Lt