„Chevrolet Captiva“ – visureigis betono džiunglėms

„Captiva“ – specialiai Europos rinkai „General Motors“ koncerno sukurtas pirmasis „Chevrolet“ markės visureigis.

Patys pardavėjai pripažįsta, kad pagrindinė „parketinių“ visureigių, priskiriamų SUV (Sport Utility Vehicle) klasei, populiarumo priežastis yra mada.

Nepaisant to, kad su tikraisiais, bekelei skirtais visureigiais, „parketiniai“ turi nedaug ką bendro, jų populiarumas pastaruoju metu auga it ant mielių – ir Lietuvoje, ir visame pasaulyje.

„Chevrolet Captiva“ – tipiškas „parketininkas“, į Europą atplaukęs ant šios mados bangos. Kaip, beje, ir jo „brolis dvynys“ „Opel Antara“.

Erdvu ir praktiška

Kokios praktiškesnės priežastys, dėl kurių būtų galima atverti savo piniginę „Captiva“ ir panašių į jį modelių pardavėjams?

Visų pirma, didesnis saugumo jausmas – jį užtikrina vien aukštesnės sėdėjimo pozicijos. O „Captiva“ modelyje – ir dvigubos oro saugos pagalvės, taip pat tarp standartinės įrangos esančios šoninės bei stogo oro pagalvės.

Tiesa, iki šiol diskutuojama, esą visureigiai yra pavojingesni už lengvuosius automobilius, mat yra pavojus jais apsiversti. Tad norėtųsi tikėti, jog šiame ševrolė montuojama aktyvi apsauga nuo apsivertimo ARP (Active-Rollover Protection) yra ne dėl grožio.

7 sėdimos vietos – dar vienas argumentas „už“, nors gale, kaip ir įprasta trečioje eilėje, vietos tinkamos labiau vaikams. Vis dėlto erdvės čia nenuneigsi – sulanksčius dvi sėdynių eiles (taip tūris padidėja iki 930 litrų) šių bandomojo važiavimo metu į „Chevrolet“ saloną pavyko paguldyti didelį dviratį. Čia būtų tilpęs dar vienas.

Erdvės yra ir mažesniems objektams – daugybė daiktadėžių, stalčiukų bei padėklų ir salone, ir bagažinėje tikrai labai praverčia kelionėse. Kaip ir porankiai ar aštuonių padėčių elektra valdoma vairuotojo sėdynė, kurios sėdimoji dalis, beje, kažkodėl yra kiek trumpoka. O ar garso sistemos valdymui tikrai reikia 19 mygtukų, gali atsakyti tik gamintojai.

Murkimas – per garsus

Patogiai įsitaisius norėtųsi ramybės, tačiau turbodyzelinio 2 l 150 AG variklio urzgimas didelio komforto nesuteikia. Jo garsas tikrai galėtų būti mažesnis.

Jei nespausite akceleratoriaus pedalo negailėdamas jėgos, skelbiamų 320 Nm/2000 aps. per minutę galite ir nepajusti, o nepakankamo staigumo įspūdį dar labiau susilpnina automatinė transmisija (įsibėgėjimas iki 100 km/h – 12,2 sek.). Galbūt todėl ne vienas klientas, išbandęs „automatą“, pageidavo mechaninės pavarų dėžės (10,6 sek.). Tačiau vertėtų nepamiršti, kad vienas iš SUV segmento taikinių yra moterys, tad joms automatinė dėžė – idealus sprendimas, ypač mieste.

O alternatyva šiam motorui – benzininės 2,4 l 136 AG bei 3,2 l 230 AG jėgainės, tiesa, sukimo momentu „dyzeliui“ toli gražu neprilygstančios.

Smėlio karjerai įveikti

Ką ši „Captiva“ gali bekelėje? Ką ir privalo – važiuoti, jei ta bekelė – ne miškas ar raistas. Judant paprastu žvyrkeliu pakaba kelio nelygumus kompensuoja gerai, tačiau prieš leidžiantis į avantiūrą ten, kur nėra kelio, įsibėgėti nereikėtų – nors šis „miestietis“ turi apsaugines kėbulo apačios plokštes, 200 mm prošvaisa tikrai neleis mauroti po gilius kemsynus.

Neoficialioje Klaipėdos visureigių mėgėjų bandymų trasoje – Kairių poligone – „Chevrolet Captiva“ įveikė smėlio ruožus. Padarė ji nerodydama jokių ožių, ir net pakankamai klastingas šių vietų smėlis 1 970 kg (su pilnu kuro baku ir dviem žmonėmis) svorio automobilio neįklampino.

Teisybės dėlei reikia pasakyti, kad bandyti, ar „Captiva“ gali pateisinti visureigio pavadinimą, juodo purvo sklidiname ir gerokai didesnių 4×4 monstrų išplaktame pažliugusios pievos keliuke nesiryžome. Leidosi šeštadienio vakaro sutemos, ir galimybė praleisti naktį laukuose nelabai žavėjo.

Ir vargu ar to bandymo reikėjo – „Chevrolet Captiva“ ir savo galimybėmis, ir veidu labiau dera prie betoninių miesto džiunglių.

Už ir prieš

+ Talpus salonas su erdvės transformavimo galimybėmis

+ Elektroninių pagalbos sistemų gausa

+ Platus įvairių komplektacijų spektras

– Triukšmingas dyzelinis variklis

– Abejotinos galimybės rimtoje bekelėje

Pagrindiniai konkurentai

Turint omenyje, kad konkurencija SUV klasėje tampa vis didesnė, palanki kaina gali būti esminiu argumentu renkantis vieną ar kitą „parketinį“ visureigį.

„General Motors“ produkcijos kainų politika – gana įdomi: nesivaržoma skelbti didelių skaičių, tačiau pardavėjai visada pabrėžia, kad kaina kinta po pokalbio su jais. Todėl ir bandytas „Chevrolet Captiva“ gali kainuoti ne tiek, kiek skelbiama – 114 400 Lt, o keliolika tūkstančių litų pigiau.

Artimiausių konkurentų (su dyzeliniais motorais ir automatinėmis pavarų dėžėmis) bazinės kainos (abėcėlės tvarka): „Dodge Nitro“ (2.8 CRD) – 97 119 Lt, „Hyundai Santa Fe“ (2.2 CRDi) – 106 900 Lt, „Kia Sorento“ (2.5 CRDI) – 99 790 Lt, „Nissan X-Trail“ (2.0 dCi) – 102 700 Lt, „Opel Antara“ (2.0 CDTI) – 110 151 Lt, „Toyota RAV4“ (2.2 D-4D) – 91 490 Lt.

P.S. Pigiausia – 2,4 l 136 AG benzininį variklį turinti – „Chevrolet Captiva“ kainuoja nuo 83 887 Lt.

„Autosalonas“ važiavo

„Chevrolet Captiva LT High 2.0 D“

Ilgis/plotis/aukštis (mm): 4635/1850/1755

Ratų bazė (mm): 2705

Prošvaisa (mm): 200

Svoris (kg): 1835

Pagreitėjimas 0-100 km/h (s): 12,2

Maksimalus greitis (km/h): 180

Variklio tipas: dyzelinis, 2.0 DSL SOHC

Darbinis tūris (cm3): 1991

Maksimalus galingumas (kW (AG)/min-1): 110 (150)/4000

Maksimalus sukimo momentas (Nm/min-1): 320/2000

Transmisija: 5 laipsnių automatinė

Varomieji ratai: 2-4, priklausomai nuo kelio dangos

Bagažinės talpa (l): 85-1565

Degalų sąnaudos (l/100 km, vidutinės: 8,7 l (gamintojo duomenys), 12 l (bandymo metu)

Kaina: 114 400 Lt

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , . Įrašykite į adresyną nuolatinę nuorodą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.