Gyventojai pamėgo brangias keliones

Kelionių agentūros ir aviakompanijos gali džiaugtis didėjančiu klientų skaičiumi. Kartu didėja ir jų reiklumas: norėdamos pritraukti klientus, kompanijas turi vis labiau stengtis.

LŽ kalbintos turizmo paslaugas teikiančios įmonės ir aviakompanijos nurodo didėjantį klientų dėmesį brangesnėms kelionėms. Kartu pastebima, kad klientai išmoko derėtis – jie žino, kokių patogumų galima tikėtis kelionėje už tam tikrą sumą.

Klientai reiklesni

Kelionių organizatoriaus UAB „Grand turas” ryšių su visuomene specialistės Indrės Gedminaitės teigimu, įmonės kelionių pardavimas per pusmetį išliko beveik nepakitęs. Tai, pasak jos, susiję su vis didėjančia konkurencija rinkoje.

„Esant didelei konkurencijai rinkoje, žmonės išmoko pirkti. Jie žino, ką gali gauti už tam tikrą pinigų sumą, tad prasideda derybos”, – LŽ aiškino I.Gedminaitė. Ji sako, kad klientai dažniau renkasi pigesnes keliones, nors nepamiršta reikalauti ir kokybės. „Didžiausia vertybė klientams yra pigi ir gera, vadinamoji paskutinės minutės kelionė. Klientai nori už mažą sumą gauti maksimumą. Būna ir labai išrankių žmonių. Pavyzdžiui, atsiunčia sąrašą, kuriame nurodoma, kad baseinas turėtų būti su jūros vandeniu, kad viešbutyje būtų liftas, virtuvė – europietiška ir panašiai. Kiti žmonės prašo, kad viešbutyje galėtų sportuoti, tarkime, pageidaujama viešbučių su naktį apšviečiamomis aikštelėmis”, – didėjančius klientų įnorius vardijo I.Gedminaitė. Pasak jos, klientai jau žino, ko gali ir ko negali tikėtis viešbutyje. „Šeimomis vykstantys klientai pageidauja, kad netoliese būtų atrakcionai, senjorai pageidauja mažesnių viešbučių, jaunimas – didesnių, esančių kurortų centruose ar didmiesčiuose”, – pasakojo ji.

Vis dėlto pašnekovė pripažįsta, kad dažnai tenka aiškintis, ko klientai tikisi iš kelionės. „Jei žmonės važiuoja pamatyti šalį, pakeliauti, siūlome neužsisakyti viso maitinimo, kad nesijaustų permokėję, – darbo su klientais ypatumus dėstė I.Gedminaitė. Vidutiniškai dažniausiai žmonės perka keliones, kurių kaina su mokesčiais atsieina apie 1400 litų.

Pasak specialistės, kelionių paslaugų rinkoje didžiausią paklausą žiemos sezono metu turi Egiptas, vasarą – Turkija, Kreta (Graikija), Tunisas. „Daugėja norinčiųjų vykti į atokesnius kraštus, tarkime, į Jungtinius Arabų Emyratus”, – sako I.Gedminaitė.

Nori brangių kelionių

Kelionių organizatoriaus UAB „Litaura” direktoriaus Rimvydo Speičio teigimu, šios bendrovės praeitų ir užpraeitų metų pardavimas buvo panašus, o šių metų pardavimas, palyginti su pernai, padidėjo maždaug 60 procentų.

„Šiais metais keliautojai rinkosi įvairaus kainų spektro keliones. Vis dėlto pastebima tendencija rinktis brangesnes keliones. Prieš porą metų populiariausi viešbučiai Viduržemio jūros kurortuose buvo 2, 3 žvaigždučių, o dabar jau – 3, 4 žvaigždučių. Nemažai klientų renkasi ir 5 žvaigždučių viešbučius”, – apie besikeičiančius turistų įpročius pasakoja R.Speičys. Anot jo, kelionės autobusais irgi pasirenkamos atsižvelgiant į komforto lygį. Nakvynėms pageidaujama geresnės kokybės viešbučių.

Pasak R.Speičio, keliones pagal vertę galima būtų skirstyti į dvi grupes: autobusais, kurių vertė 600-1500 litų, ir lėktuvais, kurios kainuoja apie 1500-2500 litų.

Kaip teigia R.Speičys, rinkoje iš esmės šoktelėjo geresnių ir brangesnių turizmo produktų paklausa. „Išvada viena – gyventojų ekonominė padėtis gerėja. Gerokai padidėjo brangių kelionių į tolimus kraštus (Šri lanka, Tailandas, Izraelis, Kuba, Indija) paklausa”, – tendencijas rinkoje apibūdina „Litauros” direktorius.

Kaip LŽ teigė kelionių organizatoriaus UAB „Novaturas” viešųjų ryšių ir rinkodaros direktorė Brigita Sabaliauskaitė, įmonės kelionių pardavimas šiais metais išaugo: per devynis mėnesius sulaukta beveik 100 tūkst. klientų – 53 proc. daugiau nei praeitais metais.

Anot B.Sabaliauskaitės, pagrindinė antrus metus stebima tendencija – keliautojai pageidauja aukštos kokybės poilsio, geresnių viešbučių, papildomo aptarnavimo. Tai, anot jos, rodo kasmet auganti 4, 5 žvaigždučių viešbučių paklausa. „Šiemet tokios kategorijos viešbučių pageidavo apie 40 proc. visų keliautojų. Tai rodo tiek išaugusias vartotojų pajamas, tiek keliamus didesnius kokybės reikalavimus”, – pasakojo B.Sabaliauskaitė.

Pasak jos, klientai dažniausia renkasi 1800-2200 litų vertės kelionę. Pašnekovė mano, kad kelionių rinkoje nuolat didėja tiek pasiūla, tiek paklausa.

Keliauja savaitgaliais

Aviakompanijos „FlyLAL-Lithuanian Airlines” generalinio direktoriaus Tado Pukštos teigimu, 2006 metais ši aviakompanija skraidino beveik 420 tūkst. keleivių.

„Per dešimt šių metų mėnesių skraidinome 33 tūkst. keleivių daugiau, palyginti su praeitų metų tuo pačiu metu, o per žiemos šventes keleivių srautai dar turėtų padidėti”, – prognozuoja T.Pukšta. Pasak jo, aviakompanija daugiausia keleivių skraidina į Londoną, Amsterdamą, Dubliną, Frankfurtą, bet keliautojams svarbios ir kitos kryptys: Paryžius, Milanas, Kijevas, Maskva, Talinas.

T.Pukšta sako, kad vis populiaresnės tampa savaitgalių kelionės, nes žmonės ne visada gali išvykti pailsėti savaitei ar ilgesniam laikui. Keleiviams svarbūs tokie dalykai kaip skrydžio kaina, saugumas, patogios jungtys, patogus laikas, aptarnavimas. „Mažiau dėmesio kainai skiria ir daugiau reikalavimų kokybei kelia verslo klasės klientai”, – sakė T.Pukšta.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , .

2 atsiliepimai į "Gyventojai pamėgo brangias keliones"

  1. Jevi Krus

    Grnad turas-„saraskino kontora”,paziurekit ju saita inete,pasenusi informacija,jokio konkretumo,apart 50% nuolaidos i JAE…

  2. raimonda 252

    Tokias keliones pamėgo tie žmonės, kurie tiesiog tingi paieškoti pigesnio varianto ir ima patį pirmą pasitaikiusį pasiūlymą. Aš visada ieškau pigesnio varianto, tikrai laiko užtrunka, bet pinigų sutaupau ir su naujais žmonėmis susipažįstu, nes visada gyvenamosios vietos ieškausi pas žmones. Va dabar kaip tik pigūs skrydžiai į Kretą Chaniją tai lekiu aplankyti

Komentuoti: Jevi Krus Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.