Stilingi vagonai vilioja į kelionę

Lapkričio 12 dieną iš Vilniaus geležinkelio stoties į Maskvą išvažiavo pirmasis atnaujinto traukinio sąstatas su naujais minkštaisiais dviviečių kupė keleiviniais vagonais.

Naujomis spalvomis tviskantys nauji minkštieji dviviečiai kupė keleiviniai vagonai šiais metais pagaminti Tverės (Rusija) vagonų gamykloje. Jie pritaikyti važiuoti 1520 mm pločio geležinkeliais 160 km/h greičiu. Bendrovės „Lietuvos geležinkeliai” įsigytuose minkštuosiuose dviviečiuose kupė keleiviniuose vagonuose keleivių patogumui įrengtos garsinės – vaizdinės informavimo sistemos, jaukūs minkšti sofų gultai, galimybė iškviesti palydovą neišeinant iš kupė. Kiekviename vagone galima įkrauti nešiojamojo kompiuterio ar mobiliojo telefono bateriją, malonu kelionę trumpinti per LCD televizorių (monitorių) žiūrint DVD filmą. Didelę reikšmę kelionės patogumui turi ir vakuuminiai ekologiški tualetai, kuriais galima naudotis traukiniui stovint. Mikrobangų krosnelė, šaldytuvas, vandens virintuvas keleiviams palengvins maisto ir gėrimų ruošimą. Vertingiems daiktams ar dokumentams saugoti skirtas seifas. Naujieji vagonai patogesni ir aptarnaujančiajam personalui – jų nereikia papildomai mokyti. Moderniame elektros įrangos valdymo skyde informacija apie sistemų veikimą pateikiama šviesos indikatoriais ir valdoma liesti jautriame ekrane.

Naujas stilius

Susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius, apžiūrėjęs naujuosius vagonus, teigiamai įvertino bendrovės „Lietuvos geležinkeliai” žingsnius panaudojant investicijas ir aktyviai atnaujinant keleivinius traukinius, kurių daugelis šiandien skaičiuoja jau kelerius darbo dešimtmečius. „Lietuvos geležinkelių” generalinis direktorius Stasys Dailydka atkreipė dėmesį į naują vagonų dažymą. Pradėjus keleivinių riedmenų parko atnaujinimo programą, „Lietuvos geležinkelių” bendrovė užsakė sukurti naują riedmenų dažymo stiliaus bei spalvų koncepciją. Jei anksčiau vyravo geltona ir ruda spalvos, tai dabar „Lietuvos geležinkelių” stilių simbolizuos akiai malonesnė, šiuolaikiškesnė ir patrauklesnė sidabrinė spalva. Vagonus savo jėgomis perdažanti AB „Lietuvos geležinkelių” Keleivių vežimo direkcija naudoja poliuretaninius dažus, kurie padengiami apsauginiu lako sluoksniu. Ši dažymo technologija padeda geriau apsaugoti vagonus nuo aplinkos poveikio. Dažai ilgiau išlaiko spalvų intensyvumą ir neblunka.

Ekologiškesnis ir patogesnis šildymas

Pasak S.Dailydkos, „Lietuvos geležinkeliai” keleivinius vagonus pradėjo šildyti elektros energija. Tai dar viena naujovė, susijusi su keleivinių vagonų salonų apšildymu žiemą. Elektros energija – ekologiškesnė ir patogesnė ne tik keleiviams, bet ir palydovams. Dabar programinė įranga visame vagone palaikys pastovią temperatūrą, kurią palydovas nustatys valdymo monitoriuje. Iki šiol vagonams šildyti buvo naudojamas kietasis kuras. Palydovai turėjo anglimi kūrenti katilą, galinėse stotyse valyti pakuras, išnešti šlaką, anglis turėjo būti sandėliuojama, pakraunama į vagonus, be to, toks šildymo būdas nėra ekologiškas. Pradėjus naudoti elektros energiją, 3 tūkst. V įtampa keliaujant tiekiama iš lokomotyvo, o stovint – iš kolonėlių į vagonų šildymo katilus, kur šildomas vanduo. Toks šildymo būdas jaukesnis, ne taip stipriai džiovinamas oras, kvėpuoti lengviau ir maloniau.

Pasirašytos įsigijimo sutartys

Pagrindiniai „Lietuvos geležinkelių” tarptautiniai keleivinių traukinių reisai driekiasi į Rusijos miestus Maskvą ir Sankt Peterburgą. Tarp Lietuvos ir Rusijos jau kelinti metai keleivių srautas didėja apie 10 proc. per metus. Šio poreikio neįmanoma patenkinti eksploatuojant senus riedmenis ir neinvestuojant į parko atnaujinimą. 2006 metais „Lietuvos geležinkelių” bendrovėje sudaryta riedmenų atnaujinimo programa. Pagal ją sudaromos sutartys dėl naujų keleivinių riedmenų įsigijimo. Trys minkštieji dviviečių kupė keleiviniai vagonai, pagaminti UAB TMHB – pirmieji nauji keleiviniai riedmenys, pasiekę bendrovę „Lietuvos geležinkeliai” nuo 1997 metų. Praėjusiais metais taip pat pasirašyta sutartis su „ČKD Vagonka” (Čekija) dėl dviejų dviaukščių elektrinių traukinių pirkimo, o 2007 metais – sutartis su UAB TMHB dėl keturių dyzelinių traukinių įsigijimo vietiniams reisams. Dyzeliniai traukiniai bus pradėti eksploatuoti 2008 metais, o čekiški elektriniai – tų pačių metų rudenį.

Didelės investicijos

Siekdama užtikrinti keleivių važiavimo komfortą, parinkti tinkamiausius riedmenis ir integruoti Lietuvos geležinkelių tinklą į ES transporto sistemą, bendrovė parengė „Keleivinio susisiekimo geležinkelių transportu gerinimo studiją”. Pagal ją planuojama gauti ES struktūrinių fondų lėšų tolesniam geležinkelių transportui Lietuvoje modernizuoti. AB „Lietuvos geležinkeliai” iki 2013 metų keleiviniam riedmenų parkui atnaujinti planuoja skirti beveik 560 mln. litų, iš jų 28 mln. – ES lėšos. Iš viso planuojama nupirkti 11 elektrinių traukinių, 13 dyzelinių traukinių, 2 automotrises ir 33 keleivinius vagonus.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.