Prekybos naudotais automobiliais turguje nebeliks

Pasitvirtino dar prieš porą metų kai kurių Marijampolės verslininkų LŽ išsakytos pranašystės, kad laikui bėgant šiame Suvalkijos mieste nebeliks jį išgarsinusio automobilių turgaus. Vietoj jo bus nuolat veikiančios automobilių eksponavimo aikštelės.

Pirmų krizės požymių Marijampolės automobilių turgavietėje atsirado maždaug prieš trejus metus, kai jos administracija pradėjo kaitalioti turgaus darbo laiką. Dirbdavo tai savaitės pabaigoje, tai viduryje, tai pradžioje.

Tai buvo ypač nepalanku į Lietuvą masiškai plūdusiems prekiautojams automobiliais iš Kazachstano, Rusijos, kai kurių kitų šalių. Jie tik atvykę į Marijampolę sužinodavo, kad pasikeitė turgaus darbo laikas. Tuomet didžiausią turgavietę, kurioje tilpo beveik 6 tūkst. automobilių, jau valdė Kauno verslininkai – UAB „Kartesas”. Kauniečiai greta buvo įrengę ir dar kelias nuolat veikiančias mašinų aikšteles.

Stebėdami tokius prekybos naudotais automobiliais pokyčius kai kurie Marijampolės verslininkai LŽ pranašavo, jog po kelerių metų mašinų turgavietė iš Marijampolės pasitrauks į Kauną. „Ten esantis turgus yra nusitiesęs geležinkelio atšaką, kad būtų galima tiesiai ant geležinkelio platformos pakrauti nupirktus automobilius. Taigi trūko tik geros reklamos. Juolab jog ir susisiekti su Kaunu jiems paprasčiau negu su Marijampole”, – prieš porą metų kalbėjo verslininkai.

Jų prognozės ėmė pildytis šiemet. Nors metų pradžioje į turgų dar būdavo priimami automobiliai ir jis sulaukdavo pirkėjų dėmesio, laikui bėgant prekyba čia pradėjo visiškai merdėti. Iniciatyvą perėmė Klaipėdos gatvėje įsikūrusi ūkinė turgavietė, sparčiai besiplėtojančios prekybos automobiliais aikštelės tiek pačiame mieste, tiek šalia jo, greta magistralinių kelių.

Vietoj turgaus – aikštelės

Neseniai didžiąją Marijampolės automobilių turgaus dalį, priklausiusią privatiems verslininkams, įsigijo miesto UAB GNG įmonių grupė. Kita dalis liko senojo šeimininko – Marijampolės autobusų parko – rankose. Abi jas savininkai ketina rekonstruoti.

Pasak GNG įmonių grupės vadovo Gintauto Naviko, maždaug 10 hektarų turgavietės ploto žadama įrengti automobilių eksponavimo aikštelę. Vėliau ją norima išplėsti iki beveik 15 hektarų. Tikimasi, kad vienu metu tokioje didžiulėje aikštelėje galės būti eksponuojama apie 6 tūkst. mašinų. Taip pat bus pertvarkyta infrastruktūra – kavinės, pagalbinės patalpos.

Rekonstruoti savo dalį (maždaug 3 hektarus ploto) turgavietės žada ir Marijampolės autobusų parkas. Direktoriaus Algimanto Štaro teigimu, jie taip pat kurs transporto priemonių eksponavimo aikštelę, kurioje prekiautojai galės palikti parduodamą automobilį vienai, kelioms dienoms ar savaitei. „Visiškai atsisakyti turgaus dar nežadama, tik jis bus kur kas mažesnis”, – aiškino A.Štaras.

Pastaruoju metu Marijampolėje ir aplink ją tokių automobilių eksponavimo aikštelių nuolat daugėja. Kiek jų esama mieste, statistikos nėra. Nežinoma, kiek vienu metu pirkėjams Marijampolėje siūloma automobilių, tačiau manoma, kad visose aikštelėse klientų dėmesio gali laukti apie 15 tūkst. nenaujų mašinų. O gal ir daugiau.

Mat prieš kelerius metus netoli miesto pradėjo veikti didelė, beveik 6 hektarų ploto aikštelė. Ji įsikūrė vos už kelių kilometrų nuo Marijampolės, ties magistraliniu keliu Marijampolė-Kaunas. Naujų aikštelių taip pat atsirado Vasaros gatvėje, kitose dideliems autovežiams lengvai pasiekiamose vietose. Ir ne tik pačioje Marijampolėje, bet ir Lenkijos pasienyje.

Konkurencija mažina kainas

„Dabar lengviau parduoti automobilius. Tai vienoje, tai kitoje aikštelėje dažnai būna laisvų vietų, todėl nekyla problemų, kur dėti parduoti paruoštą mašiną”, – LŽ pasakojo jau ne vienus metus automobilių prekyba užsiimantis marijampolietis.

Anot vyriškio, didėjantis mašinų eksponavimo aikštelių skaičius verčia jų savininkus net mažinti kainas. Anksčiau aikštelėse be 5 litų už parą negalėjai nė svajoti palikti parduodamo automobilio, o dabar šis mokestis nukrito iki 2-3 litų. Pasienyje kai kurios aikštelės priima mašinas net nemokamai, kad tik priviliotų pardavėjų.

Ateitis neaiški

Prie prekybos naudotais automobiliais pokyčių jau priprato ne vien pardavėjai, bet ir pirkėjai. „Aikštelėse lengviau susirasti automobilį, nes atvažiavę į Marijampolę vis sužinome, kad vėl pakeistos turgaus darbo dienos”, – LŽ sakė pora iš Kazachstano atvykusių prekeivių.

Tačiau, anot vyrų, dabar jiems kur kas didesnį nerimą kelia ne mašinų pasirinkimas Marijampolėje, o prekybos naudotais automobiliais ateitis jų šalyje. Atvykėliai teigė, jog šį kartą jie atvažiavo turėdami užsakovus, pageidaujančius konkrečios markės ir tam tikrų metų automobilių. „Tokie atvejai nėra dažni. Iki šiol paprastai patys spręsdavome, kokias mašinas pirkti, o pargabentas bandydavome parduoti. Tačiau dabar mūsų šalyje prekyba automobiliais beveik apmirusi – niekas jų neperka. Tad ir nebeaišku, kada kitą kartą vėl atvažiuosime”, – kalbėjo prekiautojai iš Kazachstano.

Šios šalies pirkėjų, kuriems dažnai rūpi iki 10 tūkst. litų kainuojančios mašinos, Marijampolėje įsigyti automobiliai sudarydavo beveik pusę visų nupirktų transporto priemonių. Apie galimą prekybos naudotais automobiliais krizę prakalbo ir neseniai Kazachstane lankęsis Marijampolės turizmo bendrovės „Jotva” direktorius Algimantas Vasiliauskas. Svečiuodamasis toje šalyje jis teigė pastebėjęs krizės požymių. Todėl prekyba nenaujais automobiliais Kazachstane merdi. Manoma, tai turės įtakos ir prekybai naudotomis mašinomis Marijampolėje.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.