Nekokybiški mobilieji telefonai – pirkėjų rūpestis

Įsigiję naują prekę tikimės, kad ji tarnaus ilgai. Naujų batų iškart nenešame batsiuviui, o drabužių siuvėjui. Jei pasitaiko nekokybiškas pirkinys, savaime suprantama, jis privalo būti pakeistas į kitą. Tačiau tai daryti jau seniai atsisakė mobiliojo ryšio telefonų pardavėjai. Jie sugedusių telefonų savininkus tiesiog veja iš savo salonų ir siunčia į taisyklas.

Ne vienam teko susidurti su panašia situacija, kai dėl sugedusio telefono aparato teko nueiti daug laiko ir nervų kainuojantį kelią. Vieni klientai problemą pradeda spręsti nuo vadovų ir su nemandagiomis pardavėjomis net nesivelia į konfliktus. Kiti ramiai susitaiko su nesėkme ir naują, bet jau sugedusį mobiliojo ryšio telefono aparatą pristato į garantinio remonto centrą.

UAB „Bitė Lietuva” klientė Valdonė Indrašienė LŽ pasakojo, kad atvykusi pratęsti sutarties į „Bitės” saloną, esantį sostinės prekybos centre VCUP, dar nežinojo, kokį mobiliojo ryšio telefoną pasirinks. Pardavėja konsultantė jai įpiršo šiuo metu populiarų „Nokia 6300” modelį. Po kelių savaičių paaiškėjo, kad įsigytas pirkinys nėra kokybiškas – aparatas savaime išsijungia, baterija pradeda krautis tik po kelių mėginimų prijungti įkroviklį, o pasikrovusi veikia tik 5-7 valandas.

Patyrė nepatogumų

Atvykus į jau minėtą saloną, moteris sulaukė atsakymo, kad nekokybiškos prekės garantiniam remontui nepriimamos, o nekokybiški telefonų aparatai į kokybiškus nekeičiami. Jai buvo pasiūlyta pačiai pasirūpinti neseniai įsigytu telefonu ir dėl garantinio aparato remonto kreiptis į techninės priežiūros centrą.

Gerai žinodama pirkėjo teises, ji parašė prašymą reikalaudama pakeisti nekokybišką prekę į kitą, tačiau prekybos salono pardavėja nepriėmė prašymo ir paprašė klientę išeiti iš salono. „Iš karto paskambinau į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją, kad patartų, kaip turėčiau elgtis. Per tą laiką buvo iškviestas apsaugos darbuotojas, kuris reikalavo išeiti iš prekybos salono. Buvau nustebinta tokio pardavėjos elgesio, nes bendravimo taisyklių nepažeidžiau, į pardavėją kreipiausi mandagiai. Šioje situacijoje jaučiausi ne tik įžeista, bet ir pažeminta”, – sakė V.Indrašienė.

Po kelių dienų klientė raštiškai kreipėsi į UAB „Bitė Lietuva” generalinį direktorių ir bendrovės verslo partnerės UAB „Spainetos prekybos sistema” direktorių, iš kurių sulaukė kvietimo atvykti į saloną, kur nustačius, ar telefono aparatas tikrai nekokybiškas, jai bus duotas kitas mobiliojo ryšio telefono aparatas.

Teorija sako kitaip

Kaip LŽ patikino bendrovės „Bitė Lietuva” atstovė spaudai Lina Rimkutė, sugedus „Bitės” salone įsigytam telefono aparatui, klientas jį gali palikti remontui ar techninei ekspertizei tiek gamintojo įgaliotame serviso centre, tiek bet kuriame bendrovės salone visoje Lietuvoje. „Kliento patogumui sugedusius telefono aparatus patys pristatome gamintojo įgaliotam atstovui. Tuo metu, kai telefonas taisomas, laikinai klientui pasiūlomas kitas telefono aparatas”, – teigė ji.

LŽ paskambino į kelis šios bendrovės salonus ir pasiteiravo, ar būtų galima palikti pas juos sugedusį telefono aparatą remontuoti. Vieni sakė, kad galima, ir telefonas bus taisomas iki dviejų savaičių, kiti gąsdino, jog taisymas gali užtrukti net mėnesį, ir bandė įtikinti, kad klientui labiau apsimoka pačiam vežti jį į taisyklą. Dar kiti ilgai svarstė ir su kažkuo tarėsi. Įdomu, kad jau minėtame „Bitės” salone sostinės prekybos centre VCUP dabar jau galima palikti sugedusį telefono aparatą remontui.

Pardavėjai tiki neabejotina kokybe

Suprantama, kad nekokybiško mobiliojo ryšio telefono patekimas į rinką nėra malonus nei jį įsigijusiam žmogui, nei pardavusiam. Bendrovės „Spainetos prekybos sistema” komercijos direktoriaus Remigijaus Arlausko LŽ pasiteiravo, kiek tokių nekokybiškų aparatų patenka į rinką ir kaip problema sprendžiama. „Savo ir partnerių parduotuvėse per metus parduodame ne vieną dešimtį tūkstančių telefonų, iš kurių nekokybiškų pasitaiko tik 1-2 procentai. Nusiskundimų naujais telefonais pasitaiko nedaug. Jei tai daugkartinis atvejis, gamintojai informuoja pardavėjus. Tokiu atveju klientams pakeičiama nekokybiška detalė arba telefonas. Savo parduotuvėse turime telefonų naudoti laikinai ir klientams galime tokį telefoną duoti, kol jo yra remontuojamas”, – sakė R.Arlauskas. Anot jo, mobiliųjų telefonų tiekėjai suteikia gamintojo garantiją, pardavėjai tokią garantiją suteikia vartotojui ir, jeigu per garantinį terminą yra nustatomas gamintojo brokas, jis pakeičia prekę nauja arba grąžina pinigus. „Dėl aparato, kuris yra naujas ir jau nekokybiškas, atsakomybę turi prisiimti ir pardavėjas, ir gamintojas. Ir tai galioja visą nustatytą mobiliojo ryšio telefono garantijos laikotarpį. Tik prieš pakeičiant nekokybišką prekę būtinas autorizuoto techninio centro patikrinimas ir išvada, kad telefonas nebuvo mechaniškai pažeistas, sudrėkintas, nebuvo neautorizuotos intervencijos į programinę įrangą”, – dėstė jis.

Kito telefono reikia prašyti

Mobiliųjų telefonų meistrams darbo kasmet tik daugėja. Dabar mobiliojo ryšio telefoną turi net darželinukas, o dažnas lietuvis vienu metu naudojasi net keliais aparatais. Anot UAB Mobiliųjų telefonų techninio centro direktoriaus Alvydo Vitkausko, gedimų pasitaiko labai įvairių, ir jo pastebėjimu, vis daugėja nusiskundimų dėl pačių vartotojų netinkamo elgesio su telefono aparatais. Šios bendrovės garantinės priežiūros centruose vartotojams taip pat gali būti paskolintas kitas telefono aparatas. Tai LŽ įsitikino paskambinusi bendruoju informacijos telefonu remonto klausimais. Anot konsultantės Kristinos, jeigu garantinis telefono aparatas bus taisomas ilgiau nei 4 dienas, klientui gali būti pasiūlytas pakaitinis telefono aparatas. Tačiau praktika rodo, kad klientas neturi pamiršti jo pareikalauti.

Svarbi informacija vartotojui

Inspekcijos Paslaugų kontrolės skyriaus vyriausiosios valstybinės inspektorės Vitos Šauklytės teigimu, kartais pardavėjai naudojasi tuo, kad pirkėjai ne visada žino savo teises, ir tikina, kad praėjus dviem savaitėms skųstis negalima. Žinotina, kad Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklėse numatytas 14 dienų terminas, per kurį galima grąžinti tinkamos kokybės prekes dėl nepatikusios spalvos ar formos. Teisės aktai įpareigoja pardavėją nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį ir grąžinti sumokėtus pinigus arba pakeisti, suremontuoti prekę, jei ji parduota nekokybiška. „Nepaisant to, kokią garantiją suteikė pardavėjas, pretenzijas dėl daikto kokybės galima reikšti per dvejus metus nuo pirkimo datos, pateikiant pirkimo dokumentus”, – informuoja V.Šauklytė.

Faktai

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos duomenimis, inspekcija per devynis šių metų mėnesius gavo 546 skundus dėl elektronikos gaminių kokybės. Tai sudaro 40,2 proc. visų inspekcijos gaunamų skundų. „Skundai dėl mobiliojo ryšio telefonų kokybės sudaro trečdalį visų skundų, šiemet gauti 175. Vartotojai dažniausiai kreipiasi po to, kai nepavyksta susitarti su pardavėju ar garantinės priežiūros centrus. Ištyrus skundus nustatyta, kad 44,5 proc. skundų buvo pagrįsti, ir pardavėjai privalėjo įvykdyti vartotojų reikalavimus. Pasitaiko atvejų, kai pardavėjas nesutinka tenkinti teisėtų vartotojo reikalavimų. Tokiu atveju skundo medžiaga perduodama Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai”, – sakė V.Šauklytė.

55,5 proc. vartotojų skundų buvo nepagrįsti, t. y. telefonas sugedo dėl pačių vartotojų kaltės: mechaninių pažeidimų, naudojimosi sąlygų nesilaikymo ir panašiai.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

1 atsiliepimas į "Nekokybiški mobilieji telefonai – pirkėjų rūpestis"

  1. anton

    mano telefonas yra visiskai naujas ir as negaliu jo atristi nu kitos salies kaip ta padariti ir kiek tas kainuoja?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.