Vilkikų vairuotojams – kantrybės egzaminas

Vilkikų vairuotojai stebisi, kodėl pastaruoju metu Lietuvos pasienyje su Rusija nutįsusios eilės nedingsta net savaitgaliais.

Panemunės pasienio kontrolės punktą kertantys vilkikų vairuotojai pastaruoju metu eilėse priversti laukti po 16-17 valandų.

Vyrai juokauja, kad anksčiau nors sekmadieniais eilėms būdavusi šventa diena. Dabar po keliolika valandų užtrunkantį laukimą tenka patirti ir savaitgalio dienomis, nors prieš porą trejetą savaičių eilių nebūdavę net ir darbo dienomis.

Šnekinti vilkikų vairuotojai „Vakarų ekspresui” pasakojo, kad be eilės sieną sėkmingai kerta lengvieji automobiliai su tranzitiniais numeriais, vėliau – vežantieji greitai gendančių produktų krovinius ar su specialiais leidimais, o vilkikams tenka laukti savosios eilės.

Laukimas gerokai apkarsta, ypač jei į Rusijos pusę per savaitę tenka važiuoti ne vieną kartą.

Vakar rytą vienas vairuotojų pasakojo pareigūnų malonės kirsti sieną laukiantis nuo antradienio vakaro 18.30 val. Per naktį eilė į priekį esą pasislinkusi vos kokiais 20 vilkikų. Prieš tai pasiskambinęs kolegai sužinojo, kad šis sieną kirto tik po 16 valandų laukimo.

Valstybės sienos apsaugos tarnybos Pagėgių rinktinės Ryšių su visuomene specialistė Asta Šimkuvienė informavo, kad trečiadienio ryto 9 val. duomenimis, Panemunės-Sovetsko pasienio kontrolės punkte leidimo vykti į Rusiją laukė 58 krovininiai automobiliai.

Specialistė patvirtino, kad krovininiams automobiliams eilėje reikia laukti apie 16 val. Pastarųjų kelerių metų pastebėjimu, krovininių automobilių eilės pasienyje padidėja metų pabaigoje, nes padidėja pervežamų krovinių srautai.

Anot A. Šimkuvienės, Panemunės-Sovetsko pasienio kontrolės punkte dirbantys pasieniečiai vieno automobilio patikrai sugaišta nuo 3 iki 5 min., tačiau eilės susidaro dėl mažo pralaidumo Rusijos pusėje – esą rusų pareigūnai per valandą praleidžia 4-5 krovininius automobilius.

„Rusai juokiasi”

Jonas, vežantis krovinį į Kaliningradą

„Bardakas”. Stovime čia po dvi, po tris paras. Aš esu nuo vakar pusės septynių vakaro. Kodėl taip ilgai? Atseit, rusai nedirba. Bet, atrodo, vieni ant kitų varo. Lengvosios mašinėlės viską daro. Jos „patepa”? Tiesiai šviesiai pasakius, taip. Šiandien duoda ir duoda – turgaus diena juk. Eilės, atrodo, skirtingos, bet gal darbuotojas tas pats. Nežinome. Atvažiavęs buvau 37-tas. Sumokėjęs 30 litų, prastovi gal apie pusantros paros čia, po to nuvažiuoji į muitinę, prastovi dar apie 10-12 valandų, kol konvojus nuveda prie sienos. Kada dirbti? Kai grįžti iš „rusyno”, rusai maždaug per pusvalandį praleidžia, tačiau po 4-5 valandas pralauki ant tilto, kol lietuvaičių konvojus atvažiuoja paimti. Rusai juokiasi, sako, lietuvaičiai nedirba. O muitinė tuščia. Naktį tik vienas muitininkas dirba. Kiti gali miegoti, o mes esame, atsiprašant, šuns vietoje. Per mažos algos? Tegu pakelia pasieniečiams ar dar kažkam – procesas turi vykti iš tikrųjų, o ne dėl ataskaitos. Prieš 2 mėnesius pasiguodžiau šefui, be dviejų parų, sakau, niekaip. Palauk, sako, pažiūrėsiu į kompiuterį, o ten duomenys: „Panemunės sieną praeini per 6 valandas”.

„Kažkas turi interesą”

Osvaldas, važiuojantis į Čeerniachovskį

Atvažiavau šiandien rytą, nežinau, kiek stovėsiu. Sunkiai suprantami dalykai čia dedasi. Nei eilių suderina, nesuprasi, kuriam važiuoti. Atvažiuoji, užsiregistruoji ir prastovi terminale dvi paras. Nors kitą kartą stovi čia tik 6 mašinos, negali nuvažiuoti tų beveik 2 kilometrų nuo tų Mikytų iki tos Panmunės. Čia prastovėję važiuosime į muitinę. Ten – tik tualetas, nei valgyti, kaip šunytis – kažkam yra interesas sulaikyti tas mašinas, vistiek kažkas vyksta. O mums – terminai, laukia klientai, net deklaracijos baigiasi ten už dviejų parų. Jei 30 kilometrų neįmanoma pravažiuoti per 2 paras, nesąmonė.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.