Uostamiestyje įsibėgėja padangų keitimo bumas

Likus net kelioms savaitėms iki draudimo važinėtis automobiliais su vasarinėmis padangomis, klaipėdiečiai jau pradėjo šturmuoti autoservisus ir garažuose įsikūrusius meistrus.

Šiemet vairuotojų laukia nemalonios naujienos – gerokai, net iki 30-40 litų už vienetą, pabrangusios naujos padangos ir pakilusios jų keitimo kainos.

Pernai servisuose automobilio padangų keitimas kainavo 65-70 litų, šiemet už tą patį darbą teks pakloti jau 80-95 litų. Kai kuriuose autoservisuose paslauga kainuoja net iki 150 litų. Pigiausiai padangas galima pasikeisti pas paprastuose garažuose dirbančius meistrus. Daugumoje jų šiemet už žieminių padangų montavimą teks pakloti 70 ir daugiau litų.

Per dieną – po šimtą

Nepaisant kainų šokio, klaipėdiečiai žiemos sezonui savo automobiliams linkę pirkti naują „apavą“, o universalios ir dygliuotos padangos jau nebe tokios paklausios, kaip anksčiau.

Vakar „Melgos“ autoserviso meistrai dienraščiui teigė, jog per dieną padangas pakeičia net 100 automobilių.

„Tie, kas pernai stovėjo eilėje po 5 valandas, šiemet savo transportu jau pasirūpino“, – tikino serviso administracija. Daugėja klaipėdiečių, kurie šiai neišvengiamai procedūrai užsirašo iš anksto. Pavyzdžiui, vakar „Melgos“ sąraše tokių buvo per 20.

Akivaizdu, kad uostamiesčio vairuotojai nebelaukia paskutinės minutės arba staigaus oro atšalimo ir pietų pertraukos metu bei savaitgaliais skuba pas meistrus.

Tą patvirtino savo eilės „Kemi“ servise laukianti klaipėdietė Vilma. Ji sakė gyvenanti šalia serviso kaimynystėje, todėl nuolat lapkričio pradžioje stebinti kilometrines eiles.

„Žieminėmis padangomis kasmet pasirūpinu iš anksto. Geriau pusvalandį palaukti dabar negu kone visą dieną prastovėti piktų žmonių eilėje lapkritį“, – įsitikinusi moteris.

Darbai tik įsibėgėja

Anot „Kemi“ meistro Edmundo, privaloma procedūra jų servise tik įsibėgėja. Šiomis dienomis padangos pakeičiamos dešimtims automobilių, iš anksto užsirašiusiųjų – vienetai.

Paskutinėmis spalio dienomis ir lapkričio pradžioje dvi šio serviso meistrų pamainos dirba po 14 valandų per dieną. Tomis dienomis automobilių gedimai taisomi tik vakarais – visą dieną meistrai pluša tik prie padangų.

Nors nuo lapkričio 1 dienos bus leidžiama eksploatuoti transporto priemones su dygliuotomis padangomis, jų pirkimo vajus – praeityje.

„Žmones baugina nežinia ir kalbos, kad tokiomis padangomis Lietuvoje bus uždrausta važinėti. Kai kuriose šalyse už transporto vairavimą su dygliuotomis padangomis yra baudžiama – dabar lietuviai po užsienį važinėja dažnai, tai ir pirkti dygliuotų jiems neapsimoka. Negi nuolat keisi – Lietuvoje su vienomis, užsienyje – su kitomis?“ – kalbėjo „Kemi“ darbuotojai.

Padidėjo ir naujų bei gerokai pabrangusių padangų pirkimai. Jeigu vasarą nuperka iki 100, rudenį, prieš privalomąjį keitimą, – po kelis šimtus vienetų.

Eilės – neišvengiamos

Minijos gatvėje, garaže, įsikūręs meistras Antanas Tuma vakar dirbo pasiraitęs rankoves – keitė padangas.

Žmogus teigė, jog tikras vajus dar neprasidėjo, tačiau per metus klaipėdiečių vairuotojų požiūris pasikeitė.

„Būdavo tuščia, o tik pranešus per radiją apie staigų atšalimą jau žinodavau – iš ryto prie garažo pasitiks minia. Šiemet, matyt po pernykštės patirties, žmonės supratingesni. Kasdien padangas pakeičiu dešimtims automobilių. Už vieną, vietoj 12 litų, kaip buvo pernai, šiemet prašome 16 litų“, – pasakojo A. Tuma.

Vis dėlto meistras įsitikinęs, kad netikėtai atšalus orui, ir lapkričio pradžioje prie garažo durų nutįs gyva eilė.

„Pažiūrėkit – automobilių gatvėse daugėja kasdien. Perka ir perka. Nerealu, kad iki lapkričio 10-osios visi suras laiko atvykit pas meistrus“, – įsitikinęs A. Tuma.

Primename

Pagal Kelių eismo taisykles, nuo lapkričio 10 d. iki balandžio 1 d. draudžiama eksploatuoti transporto priemones, kurių leidžiama maksimali masė ne didesnė kaip 3,5 tonos, su vasarinėmis padangomis.

Nuo balandžio 10 d. iki lapkričio 1 d. draudžiama eksploatuoti transporto priemones su dygliuotomis padangomis.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.