Lietuvos buriuotojai, pageidaujantys jūros pakrantėmis pasiekti Latviją, turi apiplaukti visą Būtingės naftos terminalo plūduro
1999 metais Lietuvos Vyriausybė patvirtinto Būtingės naftos terminalo nuostatus ir įgaliojo susisiekimo ministrą patvirtinti laivybos taisykles. 2000-aisiais ministro įsakymu buvo patvirtintos laivybos taisyklės Būtingės naftos terminalo rajone. Jos draudžia plaukti laivams Būtingės laivybos kanalu, inkaraviete ir vamzdyno akvatorija. Praktiškai laivyba šiame rajone nuo kranto iki teritorinės jūros yra uždaryta.
Praėjusią savaitę į Susisiekimo ministeriją kreipėsi Lietuvos buriuotojų sąjungos atstovai, prašydami leisti buriuotojams kirsti minėtą laivybos kanalą. Praėjusį pirmadienį ministerijoje susitikę Lietuvos saugios laivybos administracijos (LSLA), Būtingės terminalo bei ministerijos atstovai aptarė navigacijos prie Būtingės plūduro klausimus.
Būtingės terminalo atstovai tikina, kad toks leidimas labai trukdytų tanklaiviams, pats plūduras nebūtų saugus. Jie mano, kad dabar, kol remontuojamas naftotiekis, kai didėja naftos importas, o ne eksportas, kai Lietuva aprūpinama nafta būtent per Būtingės terminalą, padaugės tanklaivių, atplaukiančių į terminalą. Anksčiau per mėnesį būdavo aptarnaujami 8 tanklaiviai, dabar jų turėtų atplaukti mažiausiai du kartus daugiau, po kelis tanklaivius per savaitę. Kadangi kanale padidės jų laivybos intensyvumas, nenorima, kad šiame rajone būtų leidžiama plaukioti kitiems laivams.
Pasiūlymas
LSLA direktoriaus Evaldo Zacharevičiaus teigimu, pirmadienį jokių sprendimų nepriimta. Ministerijos ir LSLA atstovai paprašė Būtingės naftos terminalo vadovybės atsakyti, ar ji turėtų techninių galimybių įrengti savo terminale ar stebėjimo postą, ar dispečerinę, ar laivų eismo tarnybą, t. y. ką nors panašaus kaip Klaipėdos uoste. Į ją galėtų kreiptis ir buriuotojai, ir kitų laivų atstovai ir prašyti leidimo kirsti kanalą. Pasak LSLA direktoriaus, jeigu prie plūduro nėra tanklaivio, nevyksta krovos darbai, toks leidimas galėtų būti duodamas, nes ir tų burlaivių nėra tiek daug, ir laivyba kanale nėra itin intensyvi. Būtingės naftos terminalo atstovai pažadėjo pagalvoti ir duoti ministerijai atsakymą, ar galėtų įgyvendinti tokį pasiūlymą.
Artėja žiema, buriavimo sezonas baigiasi, laiko pamąstyti iki kitos vasaros, pasak E. Zacharevičiaus, yra, belieka tikėtis, kad bus rastas ir buriuotojams, ir terminalo atstovams tinkamas sprendimas.
E. Zacharevičiaus manymu, šis klausimas būtent dabar iškilo todėl, kad Klaipėdoje žymiai padidėjo pramoginių ir motorinių jachtų, galinčių plaukti į jūrą, skaičius. 2000-aisiais nebuvo tiek daug norinčių ir turinčiųjų kuo plaukti į jūrą. Beje, Lietuvoje jau yra įregistruota apie 50 tūkst. pramoginių laivų.