Gautas elektroninis laiškas ne visada būna nuo tikro siuntėjo arba kaip apsisaugoti nuo sukčių

Šiandien daugelis iš mūsų tvarko kasdieninius darbo reikalus interneto pagalba. Mes bendraujame elektroniniu paštu su kolegomis, partneriais, klientais, paslaugų teikėjais, valstybinėmis institucijomis.

Vis dažniau pasitaiko atvejų, kada sukčiai siunčia elektroninius laiškus, siekdami išgauti slaptus duomenis ir juos panaudoti neteisėtais tikslais. Bankai reguliariai perspėja savo klientus apie suklastotus elektroninius laiškus, siunčiamus banko vardu. Visai neseniai, vienos valstybinės įstaigos klientai gavo elektroninį laišką neva parašytą tos įstaigos darbuotojo. Siuntėjo adreso lauke buvo nurodytas oficialus

įstaigos elektroninio pašto adresas, laiške irgi buvo nuodyti įstaigoje dirbančio asmens duomenys. Patikrinti kas iš tiesų išsiuntė šį laišką kartais nėra taip lengva arba vartotojas tiesiog nežino kaip tai padaryti.

Kuo daugiau paslaugų perkeliama į elektroninę erdvę, tuo tokios grėsmės tampa realesnės, dažnesnės. Jau šiandien įmonės ir įstaigos turi suteikti savo klientams kuo daugiau galimybių identifikuoti laiško siuntėją.

Saugiausias ir paprasčiausias būdas tai padaryti – pasirašyti laiškus elektroniniu parašu. Populiari pašto programinė įranga (tokia kaip Microsoft Outlook, Outlook Express, Thunderbird ir kt.) turi tokį funkcionalumą,

todėl papildomos įrangos laiškų pasirašymui turėti nebūtina.

Pasirašant elektroninius laiškus siuntėjas naudoja savo skaitmeninį sertifikatą, padirbti tokį parašą praktiškai nebeįmanoma.

Laiško gavėjas gavęs laišką, tos pačios arba kitos panašios pašto programos pagalba pamato, kad jis yra pasirašytas elektroniniu parašu. Gavėjas taip pat gali nustatyti kas ir kada pasirašė šį laišką. Tokiu būdu sukčiams nepakaks padirbti tik siuntėjo elektroninio pašto adreso ir įrašyti į laišką tam tikrą tekstą. Laišką galima ir užšifruoti taip, kad tik šio laiško gavėjas galės perskaityti jo turinį. Tai ypač svarbu bendraujant tinkle ir apsikeičiant konfidencialia informacija.

Būtent elektroninis parašas padaro naudojimąsi elektroniniu paštu saugiu ir patikimu, todėl vis daugiau vartotojų naudoja šią technologiją savo kasdieniniame darbe.

Lietuvos vartotojams jau šiandien siūloma daugybė elektroninio parašo taikymo sprendimų, nuo įvairių tipų skaitmeninių sertifikatų, elektroninių sąskaitų-faktūrų iki autentifikavimo paslaugų. 2007 m. ženkliai išaugo Lietuvos įmonių ir valstybinių įstaigų besinaudojančių SSC pagalbos tarnybos teikiamomis nemokamomis konsultacijomis adresu www.ssc.lt/support

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Informacinės technologijos su žyma , , , , , . Įrašykite į adresyną nuolatinę nuorodą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.