Klaipėda virsta smegduobe

Važinėjant uostamiesčio gatvėmis kai kuriose vietose rizikuojama išsibarškinti dantis ar net patirti avariją, mat eilę metų kapitaliai netvarkomos gatvėse, ant tiltų vis atsiveria duobės.

Kelias dienas visus keiksmažodžius žėrė vairuotojai, važiavę Mokyklos gatvės tiltu per Danę – asfalte žiojėjo duobė, kelkraščiuose prakirstomis padangomis nuolat stovėjo automobiliai.

Vien per savaitgalį į policiją dėl mašinų sugadinimo šioje vietoje kreipėsi 11 žmonių. Pareigūnai spėja, kad nukentėjusiųjų būta gerokai daugiau, tiesiog į juos kreipėsi brangesnių automobilių savininkai.

Visų negandų priežastis – banali: trūksta lėšų ir neaišku, ar jų pavyks rasti tiek, kiek reikia ateityje, mat jau dabar Klaipėdos miesto savivaldybė kelininkams yra prasiskolinusi apie 600 tūkst. litų.

Klastinga duobė

Pirmadienį Mokyklos gatve važiavę žmonės galėjo grožėtis neįprastu vaizdu – ant tilto, kelio viduryje, riogsojo dvi padangos, o į jas buvo atremtas kelio ženklas „Apvažiuoti iš kairės”.

Vėliau šie perspėjimo ženklai dingo, tačiau duobė nebuvo užlopyta iki pat vakarykštės popietės. Vakar rytą „Vakarų ekspreso” fotoreporteriui apsilankius ant tilto pakraštyje jau stovėjo keli automobiliai, įsijungę avarines šviesas – jų vairuotojai sakė į duobės kraštus prakirtę mašinų padangas.

Klaipėdos tiltus ir viadukus prižiūrinčios UAB „Viadukas” Klaipėdos skyriaus viršininkas Vytautas Kurlys mūsų dienraščiui teigė, kad situacija Klaipėdoje – apgailėtina.

„Sunkiai reikalai sprendžiami, mažai pinigų skiriama. Jau senokai laikas remontuoti kai kuriuos tiltus bei viadukus, nes dabar – lopas ant lopo. Mus „tarkuoja” ir „tarkuoja”, bet vėliau viskas remiasi į pinigus, kurių vis nėra”, – sakė V. Kurlys.

Anot jo, Klaipėdoje reikia remontuoti ne vieną tiltą.

„Reikalai turėtų pajudėti, kai prasidės pietinio apvažiavimo tiesimo darbai. Bus suremontuoti ir tiltai”, – teigė pokalbininkas.

Tik dejonės

„Žinau aš apie tą duobę, kur neseniai atsivėrė, tačiau juk žmogaus prie kiekvieno tilto nepastatysi. Gerai, kad kažkas bent padangomis užkišo, kelio ženklą pastatė”, – dienraščiui sakė Miesto savivaldybės administracijos Miesto ūkio departamento direktorius Alfonsas Šimkus.

Jis situaciją pavadino bloga.

„Duobių daug, ir jų vis atsiranda. O dėl Mokyklos gatvės tilto galiu pasakyti tiek – ruošiami dokumentai, lauksime, kol bus patvirtintas Savivaldybės biudžetas, o tuomet bus skelbiamas konkursas viešiesiems darbams atlikti. Tačiau tilto remontas vyktų tik kitais metais”, – teigė valdininkas.

A. Šimkus apgailestavo, kad pinigų duobių lopymui, kelių remontui skiriama per mažai.

„Jau išeikvojome skirtas lėšas, bendrovės dirba avansu. Mieste reikia pakloti daugelyje vietų ištisinį asfaltą – tuomet duobių nėra, danga laiko apie 15 metų. Tiek ištarnavusi kelio danga turi būti keičiama, o ne tik palopoma, nes iš to naudos nedaug. Mes visada prašome tris ar keturis kartus daugiau lėšų, bet duoda tiek, kiek yra”, – teigė valdininkas.

Kasmet – vis blogiau

Buvęs Klaipėdos vicemeras, dabartinis Tarybos sekretorius Vidmantas Plečkaitis „Vakarų ekspresą” tikino, kad pinigų trūksta ne dėl piktos valios, o dėl nacionalinės politikos.

„Anksčiau gyventojų pajamų mokestis buvo 33 procentai, dabar – 27, o nuo kitų metų sausio ketinama šį skaičių sumažinti iki 24 proc. Tiesiog Savivaldybė nebesurenka tiek mokesčių, kad galėtų skirti prašomas sumas. Reikės kitaip perskirstyti biudžetą. Kitas dalykas – stringa aukcionai kai kuriose srityse, tarp jų – ir žemės pardavime”, – „Vakarų ekspresui” sakė jis.

Pernai Savivaldybė kelių remontui skyrė apie 5 mln. litų, o šiais metais teko susiveržti diržus: gatvės ir kiemų asfalto danga buvo taisoma tik už 0,66 mln. litų

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.