Galingiausi Europoje lokomotyvai – stipriausiems vežėjams

Vilniaus geležinkelio stotyje pristatytas modernus dyzelinis lokomotyvas „Eurorunner 20 CF” – galingiausias ir sunkiausias Europoje, pritaikytas vežioti kroviniams 1520 mm pločio geležinkeliu.

„Eurorunner 20 CF” („ER 20 CF”) pajėgus vežti trečdaliu daugiau krovinių negu bendrovės „Lietuvos geležinkeliai” turimi lokomotyvai. „ER 20 CF” – galingiausias ir sunkiausias Europoje – gali pasiekti 120 km/h greitį ir tempti iki 6 tūkst. tonų vagonų sąstatą. Tai pirmas iš 34 „ER 20 CF” lokomotyvų, važinėsiančių „Lietuvos geležinkeliais”. Į šalį gabenamas ir antrasis. Kiti 32 bus pagaminti ir pristatyti iki 2009 metų vidurio. Visi užsakyti lokomotyvai gaminami Miunchene, tarptautinėje technologijų ir inovacijų kompanijoje „Siemens”.

Liks stipriausieji

Pirmąjį iš 34 Lietuvai skirtų „Eurorunner” lokomotyvų išbandė Lietuvos Respublikos ministras pirmininkas Gediminas Kirkilas ir susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius kartu su bendrovės „Lietuvos geležinkeliai” generaliniu direktoriumi Stasiu Dailydka, „Siemens” TS grupės prezidentu Hansu M.Schabertu ir bendrovės „Siemens” generaliniu direktoriumi Audriu Barcevičiumi. „Tranzitinių krovinių sparčiai daugėja, tačiau šioje rinkoje didėja ir konkurencija. Geležinkelių krovinių vežimo rinkoje liks tik tos bendrovės, kurios sugebės smarkiai sumažinti sąnaudas ir laimėti konkurencinę kovą. Naujas galingas lokomotyvas, kurį įsigijo „Lietuvos geležinkeliai”, bendrovei padės sėkmingai varžytis krovinių vežimo rinkoje,” – pabrėžė susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius per naujo „Siemens” lokomotyvo pristatymą.

Galingiausia lokomotyvų bazė

Pasak „Lietuvos geležinkelių” generalinio direktoriaus Stasio Dailydkos, visi ankstesnieji bandymai gerinti riedmenų ūkį neprilygsta lokomotyvų „ER 20 CF” pasirodymui Lietuvoje. Eksploatuodama 34 tokius galiūnus bendrovė „Lietuvos geležinkeliai” turės stipriausią lokomotyvų bazę Rytų Europos regione. „Lietuvos geležinkelių” riedmenų modernizavimo programa pradėta 2004 metais. Pagaminti 34 dyzelinius-elektrinius „Eurorunner” lokomotyvus kompanijoje „Siemens” „Lietuvos geležinkeliai” užsakė 2005 metais. Užsakymo vertė – 123 mln. eurų.

Veš trečdaliu daugiau

Naujasis 138 tonas sveriantis „ER 20 CF” lokomotyvas šalies geležinkelio linijomis galės vežti trečdaliu daugiau krovinių negu iki šiol. Palyginti su iki šiol eksploatuotais prekiniais lokomotyvais, kurie sudvejinti traukė iki 4 tūkst. tonų sąstatus, naujasis „ER 20 CF” yra ne tik ekonomiškesnis, bet ir vienas galingiausių lokomotyvų Europoje. Lietuvai pagamintame šešių ašių „ER 20 CF” lokomotyve įmontuotas 2 tūkst. kW galios dyzelinis variklis, leidžiantis pasiekti maksimalų 120 km/h greitį. Dėl didelio svorio ir startinės traukos jėgos, siekiančios 450 kN, sudvejinti „ER 20 CF” lokomotyvai galės vežti 6 tūkst. tonų sąstatą.

Galės valdyti vienas mašinistas

„ER 20 CF”, kaip ir daugelis kitų Europos šalių eksploatuojamų lokomotyvų, pagamintas „Eurorunner” platformos pagrindu. Ją dyzeliniams lokomotyvams sukūrė „Siemens”. „ER 20 CF” – pirmasis šios platformos lokomotyvas, pritaikytas plačiosios 1520 mm vėžės rinkai. „ER 20 CF” lokomotyvą galės valdyti ir vienu metu keletą operacijų atlikti vienas mašinistas. Jo darbą palengvins bortinis kompiuteris ir diagnostikos sistema. Kuriant „ER 20 CF” daug dėmesio buvo skiriama lokomotyvų skleidžiamam triukšmui sumažinti, degalų sąnaudų ekonomijai ir eismo saugumui.

Keturių ir šešių ašių

„Eurorunner” šeimos lokomotyvai gaminami keturių ir šešių ašių. „Eurorunner” platforma skirta dyzeliniams lokomotyvams, kurie gali būti pritaikyti pagal kiekvienos šalies geležinkelių poreikius. Atsižvelgiant į juos „Eurorunner” lokomotyvai gali būti plačios ir standartinės vėžės, iki 3 500 kW galios, jo startinė traukos jėga siekti 550 kN, o didžiausias greitis – 160 km/h. „Eurorunner” lokomotyvai turi bortinį galios tiekimą.

Tarp Rusijos ir Baltijos uostamiesčių

Keturių ašių „Eurorunner” lokomotyvus jau eksploatuoja Austrijos federaliniai geležinkeliai, Honkongo „Kowloon-Canton” geležinkelių tinklas ir lokomotyvų lizingo kompanija „Siemens Dispolok GmbH”, keli privatūs Vokietijos ir Austrijos geležinkeliai. „Lietuvos geležinkelių” įsigyti 34 „ER 20 CF” lokomotyvai važinės IXB ir IXD transporto koridoriais, jungiančiais Rusiją su Baltijos jūros uostamiesčiais Klaipėda ir Kaliningradu.

Didelės investicijos

„Lietuvos geležinkeliai” – viena didžiausių įmonių šalyje. Bendrovėje ir jos antrinėse įmonėse dirba beveik 12 tūkst. darbuotojų, sukuriančių maždaug 2 proc. šalies bendro vidaus produkto (BVP). Bendrovės „Lietuvos geležinkeliai”, kurios pagrindinė veikla – krovinių ir keleivių vežimas, apyvarta sudaro per 1,3 mlrd. litų. Per pastaruosius penkerius metus į „Lietuvos geležinkelius” investuota per 1,5 mlrd. litų. Apie 70 proc. visų investicinių lėšų – pačios bendrovės uždirbti pinigai. Didžiuma investicijų, beveik 70 proc., skiriama geležinkelių infrastruktūrai gerinti. Pagrindinės „Lietuvos geležinkelių” plėtros kryptys – šiuolaikiniai keliai ir riedmenys, naujausiomis informacinėmis technologijomis pagrįstas valdymas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.