„Dainius“ neatlaikė konkurencijos

Pokalbių laida „Dainius“ nepateisino daugelio TV žiūrovų vilčių ir lūkesčių. Taip sakau todėl, kad nuo laidos starto dienos televizijoje jau praėjo nemažai laiko, o jos reitingai ir po šiai dienai itin maži.

Tad pabandysiu paieškot bei įvardinti tas priežastis, kurios lemia tokį menką laidos populiarumą.

Kai iš žiniasklaidos vasario pradžioje sužinojau, jog netrukus LNK televizijos programų tinklelį papildys nauja pokalbių laida „Dainius“, susidomėjau, bet neapsidžiaugiau. Mat laidos prodiuseris – J. Milušauskas. Šiam TV prodiuseriui priklausančios laidos beveik visos atitinka realybės šou formatą. O aš manau, kad šiandien realybės šou žanras daro pernelyg didele įtaką kitiems TV žanrams.

Prieš metus LNK eteryje buvo pokalbių laida „Vakaras su Marijonu“. TV3 kanale ir šiandien gana sėkmingai gyvuoja laida „Su Nomeda“. Tiesa, pasikeitus pastarosios laidos prodiuseriui, pasikeitė ir pati laida. Bet pokyčiai tokie smulkūs, kad eiliniam TV žiūrovui juos sunku net pastebėti. Naujos laidos pavadinime vėl dominuoja vedėjo vardas. Regis, laidų kūrėjai mano, kad tiesioginis ryšys tarp laidos pavadinimo ir jo vedėjo pasitarnaus kaip papildoma reklama laidai ir leis užkariauti didesnę žiūrovų auditoriją.

Tokia pasirinkta taktika nūdienos TV pasaulio kontekste atrodo kiek senstelėjusi, primityvi ir silpnai motyvuota. Vedėjo vardu derėtų pavadinti tik tas laidas, kurios yra autorinės. Nes jose vedėjas neatlieka prodiuserio jam sukurto vaidmens. Jis pats renkasi ir laidos temas, ir jos svečius. Taigi autorinėse laidose vedėjas yra pats savimi ir atsiskleidžia kaip neeilinė asmenybė.

„Dainius“ vienu metu bando sėdėti ant dviejų kėdžių – laviruoja tarp suvaidintų ir nesuvaidintų istorijų. Norisi tikėti, kad laidos kūrėjai realybės šou kortą ima naudoti ne tada, kai pristinga įdomių temų ir pašnekovų, bet vedini noro išsiskirti iš kitų laidų.

Nuo pokalbių laidos tipo priklauso ir vedėjo laikysena. Kadangi nauja laida pramoginė, ne vieną TV žiūrovą turėtų stebinti Dainiaus elgesys. Jis nesistengia tapti laidos epicentru: nesivelia į dalyvių ginčus, nerodo savo emocijų, vengia daugiažodžiauti. Kartais atrodo, jog Dainius kiek per santūrus, kad būtų tokios laidos vedėju.

Ar pastebėjote, kad laidoje visada dalyvauja tik garsūs žmonės: aktoriai, TV žvaigždės, pramogų pasaulio įžymybės. Bet tai vis tiek jai nepadeda patekti į žiūrimiausių laidų dešimtuką. Atrodo, teorija – žymus žmogus laidoje garantuoja jos sėkmę – kartais ir lieka tik teorija.

Kalbant apie suvaidintas istorijas, reikia pasakyti, kad lietuviškoje televizijoje jų būta ir anksčiau. Prisiminkime tokias laidas kaip „Teismas“ ir „Labirintai“. Senojoje „Nomedoje“ irgi buvo keletą kartų mėginta TV žiūrovą prijaukinti prie pokalbių šou žanro. Tačiau nesėkmingai.

Manau, kad tai ir bus viena iš priežasčių, kuri lemia mažus laidos „Dainius“ reitingus. Lietuviai dar nenoriai priima pokalbių šou laidų siūlomas žaidimo taisykles. Mūsų žiūrovams nereikia dirbtinų ašarų ir juoko. Juolab prastai suvaidintų.

Kita priežastis – laidos atsiradimo tikslas. Jos kūrėjai manė, kad „Dainius“ taps konkurentu „Nomedai“. Bet tai klaidingas mąstymas. Nes laida „Dainius“ yra orientuota į jaunesnę auditoriją. Tačiau jaunimas šiandiena nežiūri TV. Štai ką sako statistika: prie TV daugiausia laiko praleidžia paaugliai (ne jaunimas iki 30-ies!) ir vyresnio amžiaus žmonės. Pirmajai grupei priklausantys asmenys žiūri tik įvairias realybės šou laidas. Tarp jų populiariausios – muzikinės. Vadinasi, jie ir yra tikrieji „Dainiaus“ konkurentai. Ir muzikinės realybės šou laidos karaliauja reitingų lentelių viršūnėse nuo tos dienos, kai atsirado televizijoje.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Žiniasklaida su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.