„Meridiano” likimas skęsta migloje

Kitąmet Klaipėdos miesto simboliu laikomas burlaivis „Meridianas” 60 metų jubiliejaus uostamiestyje gali ir nebesulaukti.

Gerai informuoti šaltiniai „Vakarų ekspresui” teigė, kad burlaivį eksploatuoti ir nuolat remontuoti esą pernelyg nuostolinga, todėl svarstomos įvairios galimybės, tarp jų – ir „Meridiano” pardavimas užsieniečiams.

Pats baisiausias scenarijus – senutėlaitį burlaivį tiesiog supjaustyti.

Parduoti negali?

Tam tikruose sluoksniuose jau kurį laiką sklando gandai, esą metų metus Klaipėdos miesto simboliu laikomą burlaivį „Meridianas” ketinama suremontuoti ir parduoti vokiečiams, kurie laivą išsigabentų iš uostamiesčio.

Tačiau „Meridiano” paramos fondo direktorius Artūras Žičkus „Vakarų ekspresui” griežtai paneigė tokias kalbas tvirtindamas, kad burlaivio parduoti neįmanoma juridiškai.

„Pirmą kartą girdžiu apie kokius nors pardavimus. Tai – anekdotas, nesąmonė. Burlaivis yra paramos fondo nuosavybė. O remontuoti tai mes tikrai remontuosime”, – tikino už simbolinį 1 litą „Meridianą” įsigijęs A. Žičkus.

Jo teigimu, tai, kad burlaivio parduoti negalima, yra įtvirtinta paramos fondo įstatuose.

„Fondo tikslas yra išsaugoti „Meridianą”, o ne parduoti. Remontuoti taip pat mes privalome. Kol kas vyksta tik žodinės derybos. Nėra iš ko rinktis, nes tik AB „Klaipėdos laivų remontas” turi mažą doką, kuriame galėtų vykti remonto darbai. Kitose įmonėse dokai dideli, tad ir kaštai didesni. Tvarkyti ketiname korpusą, povandeninę jo dalį”, – sakė A. Žičkus.

Per brangus

Savo pavardės nenorėjęs skelbti mūsų dienraščio šaltinis teigė, kad burlaivis tikrai išplauks nuo Danės krantinės.

„Laivą ketinama suremontuoti, ir toliau bus sprendžiama, kas labiau apsimoka. Yra visokių planų. Burlaivio būklė – vis prastesnė. Jau kartą seniau buvo svarstymas jį supjaustyti į gabalus”, – sakė šaltinis.

Jo teigimu, savininkai suvokia, kad laivas – miesto simbolis, juo džiaugiasi miestelėnai ir svečiai, tačiau laivas – ne namas, kurio vertė auga, o burlaivio – su laiku vis mažėja.

„Po to, kai bus demontuotas medinis pėsčiųjų tiltas per Danę, laivas išplauks remontui. Burlaivis – ne miesto nuosavybė, tad jis gali būti parduotas, nes yra savininkai. Dabar jiems „Meridianas” kelia rūpesčių, nes jo eksploatacijos išlaidos – didelės. Reikėtų šimtų tūkstančių litų pilnai suremontuoti”, – teigė šaltinis.

„Meridiano” administracijos direktorius Arvydas Urbis mūsų dienraščiui negalėjo pasakyti, ką planuojama daryti su burlaiviu, tačiau patvirtino, kad jis bus remontuojamas.

Vėl remontuos

Laivo remonto darbų planavimas iš dalies susijęs su „Meridiano” jubiliejumi – kitais metais jam sukaks 60 metų.

„Klaipėdos laivų remonto” generalinis direktorius Alvydas Butkus „Vakarų ekspresui” sakė, kad kol kas oficialių derybų dėl burlaivio remonto nėra

„Buvome tik pakalbėję. Pas mus dokas mažesnis, tad ir kaštai kitokie. Apie pinigus taip pat dar anksti kalbėti, tačiau orientuojamasi į keliasdešimt tūkstančių litų. Viskas priklausys nuo darbų specifikos. Pas mus „Meridianas” kartą jau buvo remontuojamas”, – tikino A. Butkus.

Paskutinį kartą burlaivis buvo remontuotas 2002 metais.

„Be „Meridiano” neįsivaizduoju”

Klaipėdos miesto tarybos sekretorius Vidmantas Plečkaitis

Jei „Meridiano” savininkai sugalvotų jį padovanoti Savivaldybės administracijai, tuomet Taryba galėtų svarstyti lėšų skyrimo eksploatacijai klausimą. Dabar – ne, nes pagal įstatymus negalime finansuoti privačių asmenų. Galima būtų kreiptis ir į suomius, nes iš 48 Suomijoje pastatytų tokio tipo burlaivių pasaulyje likę vos du trys. Jei nebeliktų „Meridiano”, tai būtų didelis praradimas miestui. Aš neįsivaizduoju Klaipėdos be „Meridiano”.

Faktai

* Mokomasis burlaivis „Meridianas” pastatytas 1948 m. Suomijoje, Turku laivų statykloje, kaip kontribucija Tarybų Sąjungai po Antrojo pasaulinio karo kartu su kitais 48 tokio tipo burlaiviais.
* Atitekęs Klaipėdos jūreivystės mokyklai, jis buvo daugelio pokario būsimųjų laivavedžių, kapitonų pirmasis laivas.
* „Meridianas” kaip mokomasis burlaivis nustojo veikęs 1967 metais.
* 1969 m. gegužę burlaivis prišvartuotas prie Danės krantinės.
* Nuo 1971 m. pradėjo veikti restoranas.
* 2001 m. laivą už simbolinį 1 lito mokestį iš vienos Klaipėdos bendrovės nupirko juristas Artūras Žičkus ir jį restauravo.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.