Naujosios dramos akciją 2007 vainikuos du intriguojantys spektakliai

Šįmet tarptautinis teatro festivalis „Naujosios dramos akcija” dalį programos pristato rudenį. Teatro gerbėjai spalio mėnesį galės susipažinti su dviem intriguojančiais žinomų šiuolaikinio teatro menininkų spektakliais. Po šiųmečio teatro festivalio „Sirenos” įspūdingų vizualinių fejerijų, „Naujosios dramos akcija” siūlo atrasti kitokį teatrą, kuriame „aktorius yra scena”.

Spalio 13 d. „Meno forte” viešės nepriklausomo Maskvos teatro „Praktika” spektaklis „Liepa” („Ijul”) pagal naujausią garsaus šiuolaikinio rusų dramaturgo Ivano Vyrypajevo pjesę. 2002 metais pasirodęs debiutinis Vyrypajevo spektaklis „Deguonis” tapo naujojo rusų teatro vizitine kortele. Spektaklis pelnė Auksinės kaukės apdovanojimą, tapo festivalių Naujoji drama (Rusija) ir Kontakt (Lenkija) laureatu. Prieš keletą metų „Deguonis” viešėjo Vilniuje teatro festivalyje „Sirenos”. Pastaruoju metu Vyrypajevas įsitvirtino ne tik šiuolaikiniame rusų teatre, bet ir kine. Jo pilnametražis filmas „Euforija” pernai pelnė Venecijos kino festivalio Mažąjį auksinį liūtą (filmas „Euforija” bus rodomas spalio 14 d. kino centre „Skalvija”). Vyrypajevo pjesės statomos Didžiojoje Britanijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Čekijoje, Bulgarijoje, Lenkijoje.

Naujausios Vyrypajevo pjesės „Liepa” pastatymas, kurį 2006 metais režisavo nuolatinis dramaturgo kūrybinis partneris Viktoras Ryžakovas, tapo Maskvos teatrinio gyvenimo įvykiu. Spektaklyje vaidina Piotro Fomenkos auklėtinė ir viena ryškiausių jaunų rusų teatro ir kino aktorių Polina Agurejeva. Anot Vyrypajevo, „Liepa” – tai „spektaklio įvaizdis, gimęs iš erdvės”, o spektaklio temos, įvaizdžiai ir idėjos šiandienėje Rusijos erdvėje „skamba kaip varpelis”. Kraupus pasakojimas apie maniaką-žmogėdrą spektaklyje virsta sukrečiančia istorija apie dvasios blaškymąsi žemiškoje ašarų pakalnėje, apie demoniškos jėgos meilę – tiesiogine šių žodžių prasme – viską nušluojančią ir viską suryjančią…

Spalio 27, 28 d. Meno forte bus galima pamatyti vieno ryškiausių šiuolaikinių jaunų Europos režisierių vengro Įrpįdo Schillingo unikalią „Hamleto” versiją „hamlet ws”. Įrpįdas Schillingas ir jo vadovaujamas Krétakör teatras iš Budapešto yra neblogai pažįstamas Lietuvos publikai. Teatro festivaliuose „Sirenos” ir „Naujosios dramos akcija” gastroliavo jo spektakliai „Baalas”, „Juoda šalis”, „Žuvėdra”. Pernai trys lietuvių aktoriai (Dainius Gavenonis, Gytis Ivanauskas, Rimantė Valiukaitė) dalyvavo unikaliame Krétakör teatro meniniame projekte „Intersputnik” buvusioje didžiausioje Vengrijos kosmoso stebėjimo stotyje. Šių metų rudenį Krétakör sugrįžta į Vilnių su naujausiu spektakliu „hamlet ws”, kuris jau sėkmingai gastroliavo Prancūzijoje ir Norvegijoje.

Kadangi svarbiausiose Shakespeare’o „Hamleto” scenose veikia ne daugiau kaip trys personažai, Schillingas pagrindinius vaidmenis spektaklyje patikėjo trims vyrams aktoriams. Čia nėra scenografijos ir kostiumų, jokių šviesų efektų ir rekvizito, kurie padėtų aktoriams sukurti iliuziją. Aktoriai – visiškai šalia žiūrovo. Jiems užtenka vos kelių kvadratinių metrų aikštelės. Minimalių priemonių pagalba spektaklio kūrėjai padeda kiekvienam atskiram žiūrovui susikurti savo „Hamleto” versiją. Spektaklyje naudojama ne vien Shakespeare’o dramaturgija. Čia skamba Goethe’s, Büchnerio, Čechovo, Williamo Blake’o, Ginsbergo ir net Eminemo tekstai. Vis dėlto, anot prancūzų Libération, „triumfuoja Shakespeare’as, vaidinamas trijų aktorių. Jie dovanoja mums išskirtinę ir galingą teatro patirtį, ir tai mums dar kartą primena, kad Įrpįdas Schillingas ir Krétakör teatras iš Budapešto yra pačiame šiandieninės Europos smaigalyje”.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Kultūra su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.